Hej (kommende) venner. Jeg har lige oprettet mig herinde, før var jeg en passiv bruger der kun læste med, men nu vil jeg selv deltage i debatterne. I slutningen af marts lukkede jeg min massageklinik for at drage til Brasilien nogle måneder. Jeg glemte dog en ting, som senere har vist sig at blive dyrbar. At afmelde elselskabet. De har forsøgt (?) at sende mig først en regning, derefter 3 gebyrer, men alle gange er posten kommet tilbage til dem fordi jeg ikke havde lokalerne mere. Så lukkede de for strømmen og åbnede for den igen og min regning som oprindeligt var kr. 19,-! blev lige pludselig til kr. 1458,- da jeg modtog den i dag på min adresse. Jeg ringer så til dem idag for at høre hvordan og hvorledes og de sagde de havde sendt brevene igen og igen og nu var der ingen udvej tilbage, jeg skal betale beløbet for at undgå inkasse og hvad dertil hører. Jeg er irriteret på mig selv fordi jeg glemte at afmelde, men også på dem for ikke at slå op i folkeregisteret og finde min adresse og sende til min private adresse. I øjeblikket er jeg så arrig over beløbet og dem at jeg vitterligt overvejer at lade mig registere i RKI på grund af dem. Jeg ved godt det en dum ide, men jeg er virkelig sur på dem i øjeblikket. Er der ikke en udvej? Jeg havde jo betalt regningen i første omgang hvis jeg havde modtaget den, men er det rimeligt at en fejl kan blive så kostbar, har i prøvet noget lignende og hvad vil RKI betyder for min regning. Håber på lidt hjælp derude fra. Hilsen Hassan Jaber. |
Betal og kom videre, når det ikke er flere penge så er det ikke værd at bekymre sig så meget. Betragt det som "uddannelse" og næste gang glemmer du det ikke :-)
Din energi er meget bedre brugt på at tjene de penge hjem igen, træk på smilebåndet og kom videre. Det er som at få en parkeringsbøde, mens du lige er inde og handle. Måske var du ikke klar over parkeringsforbuddet, men du parkerer jo ikke der igen :-)