Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det rimeligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej (kommende) venner.

Jeg har lige oprettet mig herinde, før var jeg en passiv bruger der kun læste med, men nu vil jeg selv deltage i debatterne.

I slutningen af marts lukkede jeg min massageklinik for at drage til Brasilien nogle måneder. Jeg glemte dog en ting, som senere har vist sig at blive dyrbar. At afmelde elselskabet. De har forsøgt (?) at sende mig først en regning, derefter 3 gebyrer, men alle gange er posten kommet tilbage til dem fordi jeg ikke havde lokalerne mere. Så lukkede de for strømmen og åbnede for den igen og min regning som oprindeligt var kr. 19,-! blev lige pludselig til kr. 1458,- da jeg modtog den i dag på min adresse.

Jeg ringer så til dem idag for at høre hvordan og hvorledes og de sagde de havde sendt brevene igen og igen og nu var der ingen udvej tilbage, jeg skal betale beløbet for at undgå inkasse og hvad dertil hører. Jeg er irriteret på mig selv fordi jeg glemte at afmelde, men også på dem for ikke at slå op i folkeregisteret og finde min adresse og sende til min private adresse. I øjeblikket er jeg så arrig over beløbet og dem at jeg vitterligt overvejer at lade mig registere i RKI på grund af dem. Jeg ved godt det en dum ide, men jeg er virkelig sur på dem i øjeblikket.

Er der ikke en udvej? Jeg havde jo betalt regningen i første omgang hvis jeg havde modtaget den, men er det rimeligt at en fejl kan blive så kostbar, har i prøvet noget lignende og hvad vil RKI betyder for min regning.

Håber på lidt hjælp derude fra.

Hilsen Hassan Jaber.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 19:41

Betal og kom videre, når det ikke er flere penge så er det ikke værd at bekymre sig så meget. Betragt det som "uddannelse" og næste gang glemmer du det ikke :-)

Din energi er meget bedre brugt på at tjene de penge hjem igen, træk på smilebåndet og kom videre. Det er som at få en parkeringsbøde, mens du lige er inde og handle. Måske var du ikke klar over parkeringsforbuddet, men du parkerer jo ikke der igen :-)

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:45

Ud over at jeg ikke kan overskue hvordan beløbet er opstået - det lyder noget højt  - læs her om regler - men jeg ved intet om rente og tidsforløb her

http://taenk.dk/gode-r%C3%A5d/rykkergebyr-og-inkassoomkostninger

så er jeg ikke i tvivl om at du da aldrig må lade den ende med dig i RKI på grund af stædighed.

Det første er at finde ud af præcis hvordan beløbet er opstået - hvad det præcis består af - og se om der er noget at komme efter. Mit gæt er, hvis det er et el-selskab - at du holder reglerne for rykker og gebyr - der har måske været søgt inkasso - måske er der gebyr for at lukke for strømmen og åbne for den igen - så det ikke bare er rykkergebyrer - så kan det sikkert passe?

At forvente de fra en firmaadresse der ikke eksisterer får rodet din privat adresse frem og fundet frem til dig er nok i overkant - men i alle fald - du skal ikke tage alt rodet med at være i RKI for det beløb hvis du en dag kommer tilbage til Danmark - skal ha lån og hvad ved jeg.

Personligt sad jeg nok ikke i Brasilien og brugte for megen negativ energi på det - jeg betalte bare -  Var det ærgerligt JA - var det en katastrofe og må du fra hus og hjem NEJ - Nyd det derovre 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nærum
Tilmeldt 24. Aug 11
Indlæg ialt: 332
Fra  Det hemmelige rum bag reolen Skrevet kl. 19:52

Hej Hassan,

Jeg synes umiddelbart at det lyder underligt, at de uden videre har valgt at åbne for strømmen igen efter at have lukket den pga. manglende betaling.

Det mest normale ville vel være at de sender regning, så rykker, så lukker, så rykker, så inkasso + RKI. De har ikke nogen grund til at åbne igen med mindre du har betalt regningen.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at skrive til den øverste for kundeservice eller til deres klageafdeling og så stille og roligt forklare dem hvad der er sket.

Så er der forhåbentligt et mulighed for oprindeligt beløb + 2 - 3 rykkergebyrer og ellers som det råd du fik i det andet svar, betal regningen. Et medlemskab i RKI giver dig mange flere gener end et girokort på 1500 kroner.

Håber det løser sig for dig.

Med venlig hilsen

Tommy

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55

Tommy Nitz:

Jeg synes umiddelbart at det lyder underligt, at de uden videre har valgt at åbne for strømmen igen efter at have lukket den pga. manglende betaling.

Det mest normale ville vel være at de sender regning, så rykker, så lukker, så rykker, så inkasso + RKI. De har ikke nogen grund til at åbne igen med mindre du har betalt regningen.

Jamen der mangler nok også noget. Lad os sige det er en forretning (massage) og den efter at ha stået tom - fået lukket for strømmen som har været aflæst og regning på regning - og så kommer anden lejer - så skal de jo åbne igen formoder jeg, uden jeg kender proceduren, og så skal den der var skyld i lukning nok betale begge dele. 

Du har ret i at de næppe har lukket og åbnet igen uden at ha fået penge, hvis ikke der er ny bruger af lejemålet eller hvad det er?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 20:08

Enig med de andre... Skriv til deres klage afdeling, men se at komme videre. 

1500,- kr. er ingenting i forhold til hvad andre har måtte betale i "lærepenge" Selvfølgelig er det surt at betale for noget man ikke har fået, men beløbet er trods alt inden for det overkommelige..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)