Du kan ikke direkte udpege de mest optimale annoncer, men som udgangspunkt kan Adsense jo "læse" dit indhold, og derfor skulle det på sigt også blive mere præcist tilpasset.
Hvis der er mange af de samme irrelevante annoncer, der går igen, kan du dog benytte "Annoncefilter" - Læs mere her: http://www.google.com/support/adsense/bin/answer.py?hl=da&answer=21593
Derved kan du udelukke de medier, der er uden relevans for dit keyword pruttepuder.
Vdr. Valg af reklame så er der annonce filter som Casper nævner. Derudover er der som noget nyt kategori filtrering. Har skrevet noget om det her . Note: hver gang du blokkerer noget mindsker du ”auktion præsset” hvilket resulterer i lavere CPC.
Hvis du har valgt at vise tekst & billede annonceså gælder det følgende:
Banner annoncer: annoncøren vælger format og billede der skal vises. Hvis du så ikke har det formatet de kører deres kampagne med så vises deres reklame ikke på din side.
Tekst annoncer: AdSense ejeren vælger hvordan annoncen skal se ud med skrift farve etc. I forhold til AdWords annoncøren er det her lige meget hvad for et annonce layout du vælger. Det eneste de skal forholde sig til er at udfylde tittel, beskrivelse og url.. og så vil deres annonce vises hvis den er relevant + vinder auktionen.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg det er begrænset, hvad man kan bruge kategori filtrering til endnu. Måske at man kan få gavn af det senere, når der bliver udviklet noget mere på det.
Lige et lille spørgsmål til:
Hvis man kører flere domæner med forskellige emner på samme webhotel, kan det forvirre google?
Nu er mine sider ikke mere end et par dage gamle, men det er de samme reklamer, som kører på begge sider, trods forskelligt indhold.
Går der et bestemt antal dage, før at google 100% finder ud af sidens indhold?
Google bliver ikke forvirret af de forskellige emner på dit webhotel. Men du skal nok vente en lille uge, før annoncerne for alvor er optimale for dine forskellige sider.
Men det kommer også meget an på, hvor meget indhold, du har på siderne. Hvis der kun er få artikler, har Googles algoritme jo ikke synderligt meget, at vurdere ud fra - og så spiller det selvfølgelig ind.