Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et spørgsmål om adsense - kan man selv bestemme reklamerne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg ligger lige inde med et spørgsmål omkring adsense.

Her er et tænkt eksempel.

Jeg laver en side om pruttepuder. På min side laver jeg en adsenseboks med plads til 2 reklamer.

Ved at opdatere siden ser jeg har reklamerne skifter meget. Nogle handler direkte om om pruttepuder andre handler om ipods og ferier.

Kan jeg på en måde gøre sådan, at jeg selv kan vælge hvilke af disse reklamer der skal vises.

Reklamerne med pruttepuder er for mig og mine læsere klart at foretrække.

På forhånd tak!

Mvh

Mark 

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mark,

Du kan ikke direkte udpege de mest optimale annoncer, men som udgangspunkt kan Adsense jo "læse" dit indhold, og derfor skulle det på sigt også blive mere præcist tilpasset.

Hvis der er mange af de samme irrelevante annoncer, der går igen, kan du dog benytte "Annoncefilter" - Læs mere her: http://www.google.com/support/adsense/bin/answer.py?hl=da&answer=21593

Derved kan du udelukke de medier, der er uden relevans for dit keyword pruttepuder.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15

Hej Casper

Tak for dit hurtige svar, det kan helt sikkert bruges.

Et lille sidespørgsmål i samme tænkte eksempel:

Kan annoncørerne vælge hvilke adsenseformater de vil vises  i ?

Altså kommer der forskellige reklamer alt efter, om jeg vælger en firkantet eller aflang adsenseboks?

Mvh

Mark

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:07

Prøver lige i aften igen :)

Kan nogen svare på det sidste sprøgsmål?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:12

Så vidt jeg ved spiller det ingen rolle, fordi annoncerne roterer, men jeg er ikke 100 % sikker.

Fra København
Tilmeldt 17. Jun 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mark

Vdr. Valg af reklame så er der annonce filter som Casper nævner. Derudover er der som noget nyt kategori filtrering. Har skrevet noget om det her . Note: hver gang du blokkerer noget mindsker du ”auktion præsset” hvilket resulterer i lavere CPC.

Hvis du har valgt at vise tekst & billede annonceså gælder det følgende:

Banner annoncer:  annoncøren vælger format og billede der skal vises. Hvis du så ikke har det formatet de kører deres kampagne med så vises deres reklame ikke på din side.

Tekst annoncer: AdSense ejeren vælger hvordan annoncen skal se ud med skrift farve etc. I forhold til AdWords annoncøren er det her lige meget hvad for et annonce layout du vælger.  Det eneste de skal forholde sig til er at udfylde tittel, beskrivelse og url.. og så vil deres annonce vises hvis den er relevant + vinder auktionen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40

Hej både Casper og Katrine

Tak for jeres svar.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så synes jeg det er begrænset, hvad man kan bruge kategori filtrering til endnu. Måske at man kan få gavn af det senere, når der bliver udviklet noget mere på det.

Lige et lille spørgsmål til:

Hvis man kører flere domæner med forskellige emner på samme webhotel, kan det forvirre google?

Nu er mine sider ikke mere end et par dage gamle, men det er de samme reklamer, som kører på begge sider, trods forskelligt indhold.

Går der et bestemt antal dage, før at google 100% finder ud af sidens indhold?

Bedste hilsner

Mark

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Google bliver ikke forvirret af de forskellige emner på dit webhotel. Men du skal nok vente en lille uge, før annoncerne for alvor er optimale for dine forskellige sider.

Men det kommer også meget an på, hvor meget indhold, du har på siderne. Hvis der kun er få artikler, har Googles algoritme jo ikke synderligt meget, at vurdere ud fra - og så spiller det selvfølgelig ind.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)