Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Kina til Danmark!

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :) 

Når man taler om fragt af vareprøver og andet fra Kina, hvad betyder/er EMS og DHL så?

Fra Tornby ved Hirtshals
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Fra  Heilesen & Mygind Skrevet kl. 22:50

Hej Mai

Det betyder firmaer som sender varer fra det ene land til det andet hutigt. Også kaldet kurerpost.

Har du prøvet at Google dem?

KH

Lars

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:01

EMS er det lokale postvæsen som benytter sig af Post Danmark vdr. forsendelse fra Kina til Danmark. DHL er et privat fragtfirma som koster lidt ekstra, men er tilgængel 100 gange bedre :)

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 23:03

Ja, men synes ikke rigtig jeg kan finde et rigtigt EMS firma ;S

Kan du anbefale nogle EMS firmaer der har med import fra Kina til Danmark ? 

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 23:08

Nu spørger jeg nok rigtig dumt, men skal simpelthen lige forstå det rigtigt .. :) EMS er det, det lokale postvæsen i Kina eller Danmark?

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:52

EMS er blot den kinesiske udgave af Post Danmark.

EMS er det lokale postvæsen i Kina, og det er derfor at pakker og breve bliver overdraget til Post Danmark undervejs.

DHL er et verdensomspændende kurerfirma, og derfor er din pakke hele vejen i DHL's varetægt.

Hilsen Thomas

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 18:29

Tusind tak for alle svarene :)

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:04

Thomas Jespersen:

EMS er blot den kinesiske udgave af Post Danmark.

EMS er det lokale postvæsen i Kina, og det er derfor at pakker og breve bliver overdraget til Post Danmark undervejs.

DHL er et verdensomspændende kurerfirma, og derfor er din pakke hele vejen i DHL's varetægt.

Hilsen Thomas

De fleste pakker jeg har fået sendt med DHL er også blevet overdraget til Post Danmark...

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:47

Så er de ikke blevet sendt med rigtig DHL.

Jeg har været ude for det samme én gang, og det tydede på at sælgeren blot reklamerede med at kunne sende det med DHL, men når alt så kom til stykket var det bare med EMS.

Fik du DHL tracking nummer som du kunne benytte dig af på deres hoved hjemmeside?

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 11:14

Det har været rigtig DHL. EMS har aldrig været i spil, eftersom det var pakker afsendt fra Tyskland.

Jeg har både haft tracking nummer og kunnet følge pakken på deres hjemmeside. I alle tilfælde har jeg ikke været hjemme, så jeg ved ikke hvem der har forsøgt at aflevere pakken. Men der har altid ligget en seddel fra PostDanmark om at den kunne afhentes på posthuset.

Jeg har pt. en pakke på vej fra Tyskland som skulle komme i dag eller i morgen, og forventer at det foregår på samme måde...

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)