Hejsa, skal starte en delvis brugtbutik (noget nyt, special produceret tøj, type huer, lædervarer etc) De fedeste ting fra London, Tyskland, Sverige, Norge og Frankrige. Nogle af de ting jeg sælger vil være unikt design, som helt sikkert ikke findes og "aldrig" vil findes andre steder i Danmark, men det meste skal være "fund" fra markeder rundt om Europa. Ideen går bl.a på at finde de super-lækre ting og præsentere dem på en helt ny måde. Hvad kan du f.ex bruge en gammel mælkejunge til? Den fedeste, cooleste standerlampe! Det skal ikke være for dyrt, man skal kunne gå ind og købe noget man forelsker sig i simpelthen fordi det er for fedt og ikke koster så meget at man tænker sig om 4 gange. Hvilet RIGTIG mange af de "fede" brugtbutikker gør!! Altså priser for højt, så man bare går igen. Så kan man lige så godt tage en tur til kirkens korshær et par gange om ugen. Ikke at min butik vil ligne kirkens korshær,-det bliver hyggeligt, men ikke rodet. Men alligevel...det skal gå rundt. jeg har nok til at starte uden lån, og holde biksen kørende i tre mnd uden indtægt. Dog ikke længer. Jeg beholder mit job for nu, vil ansætte nogen til at stå i butikken. Mine månedlige udgifter vil ligge på ca 40.000 til at starte med incl indkøb. Jeg er ok med at det går i null de første tre/fire år. MEN. Der vil ligge energi og arbejde i at få det her op at køre. Så er det nogen der har erfaring i at starte butik i en af landets halvstore byer som kan fortælle mig om dette kan gå? Hvor meget (pr mnd) kan jeg regne med at indtjene? Kan jeg erfaringsmæssigt regne med 40.000 mnd de første år???? Er det utopi? Tak! (og undskyld mit Dansk,-jeg er nordmand:)) |
Lyder til at du har rigtigt mange gode og spændende ideer og det er et godt fundament, men desværre ikke det hele i at starte en forretning.
Du skal gøre dig overvejelser om hvordan du vil blive kendt op til åbningsdagen.
Butikslokalet er det et strøg eller sidegadelokale ? Klart at sidegadelokaler kræver meget mere løbende markedsføring.
Analyser dig frem til din typiske kundeprofil og kig på din bys befolkningssammensætning er der et godt match ?
Du må ikke forvente at du er oppe og køre allerede efter 3 måneder, du må være indstillet på at give det 1 år, før end du opnår balance og hvis ikke du har opnået balance på det tidspunkt, så skal du overveje om du fortsat tror på ideen.
Det var nogle markedførings og driftovervejelser jeg ville tænke igennem, før jeg sprang ud, herudover ville jeg sparre med en revisor om budgetlægningen inden jeg åbnede.
Held og lykke med projektet.
De bedste hilsener
Finn