Hej Amino!
Jeg er en ny bruger herinde, som også er en ny iværksætter og er meget grøn. Jeg er langt fra af de store, jeg er ung og studerende, og har nogle mindre sidegeschæfter som jeg bakser med, og det skaber jo en hel del spørgsmål, hvor det her er det første.
Jeg har et mindre erhvervslejemål til mit sideprojekt jeg har med et par venner (som jo så naturligvis nu er kolleger). Vi har lejet os meget billigt ind et sted, hvor vi heldigvis er så priviligerede, at det ikke er vores udgift, men en investering fra vores forældre, som gerne vil skabe gode rammer for vores debut på det store marked.
Vi er godt klar over at vi ikke må bo der, det er klart. Det er en erhvervslejlighed, og er derfor ikke til beboelse. Jeg bor sammen med min dejlige kæreste, og har heller ingen interesse deri. Mit spørgsmål går derimod på hvor meget jeg må være og sove der, uden at bo der?
Mig og kollegerne arbejder utroligt fleksibelt, og kan ofte side langt ud på aftenen og drikke en øl bagefter, men hvad sker der så hvis vi 'crasher' på sofaen? Eller hvad hvis jeg går fra min kæreste, og sover på sofaen to uger til jeg har fundet mig et nyt sted? Vi er i tvivl om hvor meget vi må bruge stedet som et hjem, før at vi bryder en lov eller kontrakt - og hvad risikere jeg hvis jeg smider mine ting der, og sover der 'mellem lejligheder'?
Jeg håber I gider give et råd med på vejen, så jeg måske kan sove trygt igen (på min sofa på kontoret ;-))
Mvh. debutanten Karl.
(P.S., jeg skal måske sige at vores virksomhed er et konsulentfirma, der sælger kommunikation- og krea-kampagneløsninger til mindre interesseorganisationer, hovedsageligt virale kampagner, hjemmeside- og facebookdesign og idéudvikling)