Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget må jeg bo i min erhvervslejlighed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg er en ny bruger herinde, som også er en ny iværksætter og er meget grøn. Jeg er langt fra af de store, jeg er ung og studerende, og har nogle mindre sidegeschæfter som jeg bakser med, og det skaber jo en hel del spørgsmål, hvor det her er det første.

Jeg har et mindre erhvervslejemål til mit sideprojekt jeg har med et par venner (som jo så naturligvis nu er kolleger). Vi har lejet os meget billigt ind et sted, hvor vi heldigvis er så priviligerede, at det ikke er vores udgift, men en investering fra vores forældre, som gerne vil skabe gode rammer for vores debut på det store marked

Vi er godt klar over at vi ikke må bo der, det er klart. Det er en erhvervslejlighed, og er derfor ikke til beboelse. Jeg bor sammen med min dejlige kæreste, og har heller ingen interesse deri. Mit spørgsmål går derimod på hvor meget jeg må være og sove der, uden at bo der? 

Mig og kollegerne arbejder utroligt fleksibelt, og kan ofte side langt ud på aftenen og drikke en øl bagefter, men hvad sker der så hvis vi 'crasher' på sofaen? Eller hvad hvis jeg går fra min kæreste, og sover på sofaen to uger til jeg har fundet mig et nyt sted? Vi er i tvivl om hvor meget vi må bruge stedet som et hjem, før at vi bryder en lov eller kontrakt - og hvad risikere jeg hvis jeg smider mine ting der, og sover der 'mellem lejligheder'? 

Jeg håber I gider give et råd med på vejen, så jeg måske kan sove trygt igen (på min sofa på kontoret ;-))

Mvh. debutanten Karl.

(P.S., jeg skal måske sige at vores virksomhed er et konsulentfirma, der sælger kommunikation- og krea-kampagneløsninger til mindre interesseorganisationer, hovedsageligt virale kampagner, hjemmeside- og facebookdesign og idéudvikling)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:32

Følger lige med her i tråden..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 1058
Fra  Ronnie Skrevet kl. 22:48

Hej Karl.

Nej du må ikke bo der, men sove der kan jo tolkes på mange måder Smile

Det er lige som folk der laver et anneks i deres grage til sovene gæster, det er ulovligt, men det er jo ikke ulovligt at falde i søvn i sin garge  ? Stick out tongue

så jeg kan ikke se at det skulle være ulovligt at falde i søvn på sofaen i kontoret, er det så også ulovligt at tage en morfar på kontoret ? det skulle været så sundt og det anbefalder de jo selv, en god power nat Big Smile

Tror ikke at du skal være så navøs nå det ikke er noget du gør hver dag og ikke bor der, jeg har da flere gange arbejdet i firmaet om natten og så sovet nogle timer nå jeg blev træt.

Venlig hilsen Ronnie

Venlig hilsen.

Ronnie 

Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ronnie!

Tak for hurtigt svar, det var dog imponerende.

Jeg kan godt se, at jeg måske bekymrer mig for meget, men jeg kender ikke meget til erhvervslejeloven, og hvad der ellers er relevant her. Men jeg tror da du har fuldstændig ret, og jeg skal nok ikke være så bange for at gå død på sofaen.

Men hvor går grænsen så? En ting er vel, at jeg sover der fordi det er blevet for sent, men hvor langt må man egentlig gå? Hvad hvis kæresten kyler mig ud, og jeg er uden hjem i et par uger, hvad sker der hvis jeg crasher så længe? Altså, hvis man reelt bor der, og bare snyder ved at man har sin adresse et andet sted, hvad er konsekvenserne så? Jeg forestiller mig at udlejer vil ha' ret til at smide mig ud så snart han lugter lunten, men hvad med erhvervslejeloven, slagter den mig på anden vis? Og hvordan skulle en udlejer reelt bevise, at jeg sover der mere end enkelte gange og reelt bruger stedet til beboelse? Umiddelbart må man da tro, at der er mange der scorer et fedt lejemål ved at lade som om man 'blot' har sin virksomhed på stedet.

Nu er det rent hypotetisk for at forstå reglerne, jeg håber naturligvis min kæreste beholder mig ;-) 

Mvh. Karl 

Fra København N.
Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 22:02

Er der en der vil hjælpe med de seneste spørgsmål? :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)