Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!!! Alibaba.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Oct 11
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :)

Jeg har fundet nogle kinesiske leverandører inde på Alibaba.com, men jeg er i tvivl om, hvor jeg skal bestille mine varer på deres hjemmesider.

De har en boks nederst på siden med teksten: "Enter your inquiry details such as product name, color, size, MOQ, FOB, etc.

Er denne boks ikke kun til forespørgsler omkring detaljer af produkterne eller er det også i denne boks man skriver sin bestilling/ordre?

Her er evt. et link til en af leverandørernes hjemmesider:

http://staccessory.en.alibaba.com/

Mvh Mai 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 20:52

Det er en forespørgsels boks.... et RFQ system  sæt dine ting ind der, så svarer de og så kan du bestiller senere....

Du ville vel ikke bestille uden at få en pris?

Få styr på transport, frankaturer, forsikring, fortoldning, told, moms, afgifter og regn med du skal betale forud ved handel i Kina...

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 21:17

Når jeg har fået en pris og senere skal bestille, er det så også i boksen eller hvordan foregår det?

Og hvad er en frankaturer og fortoldning?

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 23:16

Bare roligt, når kineserne vil have penge skal de nok instruere dig i hvordan... Stick out tongue

Det andet er levering + told/moms når du importerer noget, men mindre det koster under 80 kroner.

Hvis det er til en virksomhed du har, så skal du også importøregistreres hos SKAT.

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 17:44

Hej Mai.

Vi bruger Alibaba en del til sourcing af komponenter fra Kina.

Alibaba er som et stort produkt katalog og det bruges til at skabe kontakter mellem producent/sælger og køber. Altså udfylder du en såkaldt "Inquiry", hvilket er en forespørgsel, og sælgeren vender dernæst tilbage til dig med nærmere information om produktet og pris.

Resten klares via mail eller chat-beskeder. Altså skal du efterspørge en "Invoice", for det meste en "Proforma Invoice" hvor du så kan se den endelige pris og betalingsmetode.

Hvis det er fordi du er på udkig efter et slags online betalings system kan jeg anbefale AliExpress.com

AliExpress er en underside til Alibaba, men herinde kan du finde produkter, købe og betale dem med det samme. Altså slipper du for alt kommunikationsbesværet som der kræves inde på Alibaba.

Med Venlig Hilsen

Thomas Jespersen

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:01

Husk kun at betale med kreditkort og ikke Western Union:)

Tilmeldt 18. Oct 11
Skrevet kl. 23:07

Hvorfor? (:

Fra Aalborg
Tilmeldt 22. Jun 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:56

Når du skal betale for de varer du for aftalt at købe igennem Alibaba, så skal du være opmærksom på "Terms of Payment" og "Payment method".

Hvis der her står T/T så betyder det bank overførsel eller hvis der står Western Union så er det penge overførsel som for det meste foregår igennem posthuset - her vil du altså kunne miste dine penge uden videre.

Det bedste er altså at kunne betale med kreditkort, men selvfølgelig skal du ikke give dem dine kreditkort oplysninger. I stedet skal du spørge om du kan betale med Paypal, hvilket du kan hos de fleste større sælgere.

Paypal er et online sikkert betalingssystem, hvor det er Paypal der opbevarer dine kreditkortoplysninger, og du betaler i realiteten derfor til Paypal, som så overfører pengene til sælgerens Paypal konto.

Thomas

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)