Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode priser på telefoni søges

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Jeg har tidligere solgt og implementeret telefoniløsninger både ip og ren mobil og når jeg ser jeres forbrug så ser det ud til at en ren mobil løsning kunne være at foretrække da I har rigtigt mange kald til mobiltelefoner. En gammel tommelfingerregel sagde at havde man mere end 30-35% af sine kald til mobil så kunne det svare rent økonomisk, men siden er telemarkedet jo blevet overfyldt med flatrate abonnementer så en ipløsning kan sikkert gøres til det samme når man kigger på forbruget. Men man kan også købe for billigt for i et callcenter er det ofte også nødvendigt at man kan integrere mod eksisterende systemer, fx i et telemarketingsbureau kan det være superfedt som medarbejder kan ringe up direkte fra emnedatabasen. 

En anden ting som du også skal være opmærksom på er, at kvaliteten af nettet skal være iorden, eksempelvis på en ren mobil løsning er dækningen meget afgørende og en ip-løsning er absolut ikke optimal hvis du ikke kan få quality of service på iptelefoni-delen. 

Hvad angår headsets og andet udstyr kan du få det samme på begge løsning til begge løsninger og her hænger pris og kvalitet ofte sammen. Dog vil man ofte kunne genbruge fx headsets, da de samme standarder benyttes.

Mht. besparelser på forbruget, så tror jeg at du vil opnå det uanset hvilken løsning du vælger. Om det skal være flatrate eller ej kan du jo få teleudbyderne til at regne på for dig. Dog kan der være stor forskel på investeringen på hhv. en ren mobil løsning og en ipløsning, hvor ip-løsningen som oftest er dyrest. Men igen her hænger pris og kvalitet sammen så kig dig godt for og sørg for at få den løsning der passer bedst til jeres behov, men forvent at der bliver en lille investering i det og hav det mål at det skal være en forbedring af det I har idag, da I her har muligheden for at effektivere nogle en arbejdsprocesser. Det behøver ikke en gang at blive så dyrt igen, plus at de mulige besparelser i får kan måske endda tjene løsningen ind forholdsvis hurtigt.

Mvh

Rasmus Koefoed

PS. Er der noget du vil have uddybet så er du velkommen til at sende mig en PB:-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 14:32

Ulrik:

PB Marketing ApS / Peter Bjarnarson:

Ulrik:

Jeg vil gerne hoppe med på en lytter, da jeg selv er partner i en telemarketingsvirksomhed. 

Vi benytter i øjeblikket mobilabonnementer til hver ringestation á 300,00 kr. om månden (fri telefoni).

Har i headsetts til disse mobiler?

Hvordan er kvaliteten?

Kvaliteten er helt i top. I øjeblikket benytter vi en omformer dertil, således vi kan benytte almindelige headsets.

Lyder super. Hvilket selskab er i hos?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 06:58

Rasmus

Er det ikke nemmere at integrere voip mod telemarketingsystemet ?

QoS der mener du vel at man har det i ens router så at voip blir prioriteret fremfor "facebook-trafik" ?

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 23:20

Her kan man så undre sig over hvorfor TS telefonselskab eller andre ikke har kontakte ham vdr et godt tilbud vdr telefoni :-)

Tilmeldt 13. Oct 11
Skrevet kl. 23:45

Hej Michael

Jo det vil måske være nemmere at integrere telemarketingsystemet med voip men mange systemer idag arbejder med nogle åbne standarder hvor man vil kunne integrere med fx et stykke software der kommunikerer med mobiltelefonen, så begge dele er absolut muligt men om det er det i dette tilfælde, skal jeg ikke kunne sige.

Jo QoS starter ved ens eget netværksudstyr, som skal have at vide hvilken trafik der skal prioriteres, således at talepakker og datapakker bliver splittet op. For de nysgerige er her et link som forklarer lidt mere om QoS: http://kundeservice.tdc.dk/erhverv/publish.php?dogtag=e_help_bb_net_qos.

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 00:29

koef:

Jo det vil måske være nemmere at integrere telemarketingsystemet med voip men mange systemer idag arbejder med nogle åbne standarder hvor man vil kunne integrere med fx et stykke software der kommunikerer med mobiltelefonen, så begge dele er absolut muligt men om det er det i dette tilfælde, skal jeg ikke kunne sige.

Du tænker her på TAPI?  

ellers er midt intryk af phonersystemerne at der er en dominerende intresse for voip, det er det der blir snakket om i salgsmaterialet.

Fra Haderslev
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:38

Hej Peter,

Jeg arbejder i COMTALK A/S.
Vi leverer IP & Mobil løsning til erhvervskunder i bl.a. DK, SE & DE

Vi har flere callcentre på vores kundeliste (fra mindre til helt store), fra såvel DK som udland, da vi tilbyder callcentre en flatrate løsning på fastnet til fastnet kald SAMT meget lave priser på opkad til mobil tlf..

Jeg vil meget gerne give dig et fuldstændigt uforpligtende tilbud, baseret på dit behov.
Såfremt du måtte være interesseret, er du velkommen til at sende mig dit tlf. nr., e-mail samt træffe tidspunkt, så skal jeg hurtigt sammensætte noget til dig.

Med venlig hilsen
Mads Mortensen

Tilmeldt 13. Oct 11
Skrevet kl. 23:11

Ja jeg tænker på TAPI. Så vidt jeg husker er der også en anden måde.

Det er også mit indtryk at der stadig er størst interesse for voip løsningerne når vi snakker om phonersystemer men det er der også flere gode grunde til fx er der langt flere udbydere af voip løsninger end ren mobil, mange erhvervskunder kommer fra det trygge men dyre fastnet og tvivler stadig på om mobilnettet kan levere en prof og sikker løsning osv. Og for mange kunder er voip løsningen også den rette løsning da de fx har store krav til afrapportering og statistik i callcenter/kundeservice og bruger det aktivt i planlægningen men for de fleste kunder kunne de ligeså godt vælge en ren mobil løsning da man kan få de samme faciliteter i form af headsets, gsm bordtelefoner, opkalds-/omstillingssoftware på pc, ringegrupper, statusvisning, integration til kalender osv. Og nogle af tele-operatørerne er endda begyndt at lave Service Level Agreements således man kan få en serviceaftale på sin linje såvel som man har en på sin bredbånds-/fiberforbindelse. 

Tilmeldt 27. Dec 09
Skrevet kl. 23:18

Rasmus

Jeg troede der var større tillid til mobilnet iforhold til voip

Tilmeldt 13. Oct 11
Skrevet kl. 23:54

Jo der skam tillid til mobilnettet derude og der er jo ingen som vil slippe sin mobil. Efterspørgslen på de rene mobile løsninger har også kun været stærkt stigende over de seneste 5 år, men der er også stadig rigtigt mange som er lidt bekymrede ved at lægge om til en ren mobil løsning til trods for at teknologien er til det og de fleste af de bekymrede som jeg har mødt, har også vidst at på et eller andet tidspunkt vil de blive mere eller mindre rent mobile. Men man ser også rigtigt mange større virksomheder gå ren mobil eller delvis ren mobil hvor fx alle på nær kundeservice går ren mobil. Jeg ved nu ikke om der er større tillid til mobilnet ift voip, jeg tror at det handler mest om behov og så hvad den sælger man render ind i har med i tasken og ender ofte ud med et kompromis af de 2 sammenholdt med økonomien i det. De fleste erhvervskunder bruger dog, efter min mening, generelt ikke nok tid på udvælgelsen af en ny telefoniløsning ift at få belyst egne behov, krav og ønsker til en ny løsning. Når man går igang med sådan en proces synes jeg at man bør starte ud med at lave en i lille workshop med alle interessanter i virksomheden hvor man får belyst disse ting.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)