Hej Peter Jeg har tidligere solgt og implementeret telefoniløsninger både ip og ren mobil og når jeg ser jeres forbrug så ser det ud til at en ren mobil løsning kunne være at foretrække da I har rigtigt mange kald til mobiltelefoner. En gammel tommelfingerregel sagde at havde man mere end 30-35% af sine kald til mobil så kunne det svare rent økonomisk, men siden er telemarkedet jo blevet overfyldt med flatrate abonnementer så en ipløsning kan sikkert gøres til det samme når man kigger på forbruget. Men man kan også købe for billigt for i et callcenter er det ofte også nødvendigt at man kan integrere mod eksisterende systemer, fx i et telemarketingsbureau kan det være superfedt som medarbejder kan ringe up direkte fra emnedatabasen. En anden ting som du også skal være opmærksom på er, at kvaliteten af nettet skal være iorden, eksempelvis på en ren mobil løsning er dækningen meget afgørende og en ip-løsning er absolut ikke optimal hvis du ikke kan få quality of service på iptelefoni-delen. Hvad angår headsets og andet udstyr kan du få det samme på begge løsning til begge løsninger og her hænger pris og kvalitet ofte sammen. Dog vil man ofte kunne genbruge fx headsets, da de samme standarder benyttes. Mht. besparelser på forbruget, så tror jeg at du vil opnå det uanset hvilken løsning du vælger. Om det skal være flatrate eller ej kan du jo få teleudbyderne til at regne på for dig. Dog kan der være stor forskel på investeringen på hhv. en ren mobil løsning og en ipløsning, hvor ip-løsningen som oftest er dyrest. Men igen her hænger pris og kvalitet sammen så kig dig godt for og sørg for at få den løsning der passer bedst til jeres behov, men forvent at der bliver en lille investering i det og hav det mål at det skal være en forbedring af det I har idag, da I her har muligheden for at effektivere nogle en arbejdsprocesser. Det behøver ikke en gang at blive så dyrt igen, plus at de mulige besparelser i får kan måske endda tjene løsningen ind forholdsvis hurtigt. Mvh Rasmus Koefoed PS. Er der noget du vil have uddybet så er du velkommen til at sende mig en PB:-) |
Ulrik:Ulrik:Jeg vil gerne hoppe med på en lytter, da jeg selv er partner i en telemarketingsvirksomhed.
Vi benytter i øjeblikket mobilabonnementer til hver ringestation á 300,00 kr. om månden (fri telefoni).
Har i headsetts til disse mobiler?
Hvordan er kvaliteten?
Kvaliteten er helt i top. I øjeblikket benytter vi en omformer dertil, således vi kan benytte almindelige headsets.
Lyder super. Hvilket selskab er i hos?