hvor ville jeg ønske du læste hvad der står. Jeg skriver at jeg sælger creamer og jeg bruger pruduktet og giver det i gave, det kan andre også, når jeg sælger tjener jeg penge her og nu når jeg bruger køber jeg det til indkøbspris og en gang om md får jeg ydermer en %del tilbage fra firmaet.
Hej Christina
Vi læser jo netop, hvad du skriver: "Jeg tjener penge på at bruge disse ting selv, vil du også tjene penge på at købe gaver så send en mail(...)"
Jeg kan ikke se, hvordan det skal tolkes anderledes, end at du påstår, at du tjener penge på at bruge tingene selv. Hvis du så ikke tjener penge på at bruge tingene selv, så er det villedende markedsføring og demed ulovligt.
Jeg kan heller ikke se, at det kan tolkes anderledes end at du tilbyder, at jeg kan tjene penge på at købe gaver. Hvis jeg ikke kan det, så er det også vildledende markedsføring og ulovligt.
Jeg fortæller dig dette for at hjælpe dig på rette vej i forhold til Markedsføringsloven.
Jeg har rigtig mange gange oplevet MLM-folk markedsføre i strid med loven, og derfor har jeg også tidligere været kritisk over for flere MLM-koncepter i indlæg her på Amino. Det opfatter nogen tydeligvis som en nedladende holdning, men i virkeligheden ønsker jeg blot, at ingen forledes til at tro, at en ulovlig og uetisk markedsføring er i orden.
Derfor svarede jeg dig, og derfor har Maibritt fået fem stjerner af mig for de af hendes indlæg, der i en god og seriøs tone underbygger det, jeg allerede har sagt.
I markedsføringsloven er det IKKE underforstået, at man har lov til at komme med halve sandheder, som læseren selv skal kunne tolke i den rigtige retning.
Jeg har set MLM-koncepter nok til at forstå, hvad du mener, men det bliver det ikke sandt af.
Du tjener ikke en krone på at bruge produkterne selv - du sparer måske noget i forhold til folk, som ikke har produkterne til indkøbspris - det ved jeg ikke lige i dit koncept. At tjene og spare er IKKE det samme - alstå vildleder du.
Jeg kan heller ikke tjene en krone på at købe gaver i dit koncept. Jeg kan måske spare noget. På langt sigt kan jeg måske tjene på gaverne, hvis gavernes modtagere bliver så glade for produkterne, at de kommer og køber mere - men det var vist ikke det, du mente, så vidt jeg forstår.
Du vil selvfølgelig gerne hyre forhandlere til dit netværk - jamen så sig dog det - i stedet for at komme med uholdbare argumenter.
Når jeg læser mit første indlæg i tråden igen, kan jeg godt se, at mine spørgsmål kan opfattes som nedladende. Det beklager jeg. De var udelukkende tænkt som retoriske spørgsmål, der skulle anskueliggøre fejlen i dine formuleringer.
Venlig hilsen
Hans