Når man tjekker PR for 301 redirectede sider vil PR afspejle den side som der bliver 301 redirected til. ikke det domæne/side du tjekker for PR.
Tak. Samme forklaring som Gita havde længere oppe. Det underlige er så bare stadig, at 2 af domænerne ikke har en PR selv om de også 301 redirecter til hoveddomænet.
KTJ-Media.dk:
Et godt eksempel er at da jeg har lavet mit system som jeg har, kan det godt betale sig at linke til sider på mit domæne som ikke findes og derfor 301 redirecter til relevant side.
Må jeg være så fri at spørge, hvordan du har sat det op? Normalt giver det vel blot en 404?
Ellers prøv denne Chili con Carne! Det er den bedste, som jeg nogensinde har smagt!
En veninde jeg gav linket til Bolognesen er også forelsket i den opskrift på Chili con carne. Jeg har kun prøvet Bolognesen. Jeg har hele tiden syntes min var den bedste jeg nogensinde havde fået, men nu har jeg fået den anden her til aften og er smagsmæssigt mindst lige så lækker - bare med meget mindre fedt. Så det vinder den altså på.
Når man tjekker PR for 301 redirectede sider vil PR afspejle den side som der bliver 301 redirected til. ikke det domæne/side du tjekker for PR.
Tak. Samme forklaring som Gita havde længere oppe. Det underlige er så bare stadig, at 2 af domænerne ikke har en PR selv om de også 301 redirecter til hoveddomænet.
hvilke 2 domæner er der tale om? skriv evt på PB. eller har du allerede skrevet det her i tråden :) for alle de domæner jeg kan se der 301 redirecter til din konkurrents hoveddomæne, giver nemlig en PR3, der er ingen af dem som ikke giver nogen. Så måske jeg enten ikke tjekker de samme domæner som dig, eller også tjekker du dem forkert :)
Michael S. Nielsen:
KTJ-Media.dk:
Et godt eksempel er at da jeg har lavet mit system som jeg har, kan det godt betale sig at linke til sider på mit domæne som ikke findes og derfor 301 redirecter til relevant side.
Må jeg være så fri at spørge, hvordan du har sat det op? Normalt giver det vel blot en 404?
Ja selvfølgelig må du da være så fri :) det er jo ikke nogen hemmelighed, har fortalt om det her på amino mange gange før. Men jeg vil dog ikke gå helt ned i dybden, da det jo kræver kodeeksempler etc.
Men hurtigt fortalt, har jeg lavet en søgemaskine, som kun aktiveres hvis den side som bliver efterspurgt ikke findes (altså den side som reelt set ville have været en 404 eller 410). Denne søgemaskine kigger så i databasen for hjemmesiden for at sammenligne URL'en og eventuel søgestreng med url, indhold, metadata, titles, og mange andre felter i databasen. for så at finde frem til den mest relevante side på hjemmesiden. Det er meget enkelt fortalt, men alt kan jo lade sig gøre, især når man har bygget systemet selv :)
Jeg havde håbet på du havde fundet de "grimme" adresser til "æøå"-domænerne, så vi kunne afgøre om de var 301 redirects eller ej, mens jeg sad og nød den gode mad.
Nu da vi har tjekket de tre andre og kan konstatere, at det er 301 redirects, så tror jeg med stor sandsynlighed at de andre også er det, så jeg er alligevel ikke så nysgerrig længere. Der er jo kun en af de tre, der har "samme" PR som den den peger på. Det kunne tyde på at det enten kun er en, der ser ud som om den har PR (uden at have det?!), mens resten ikke ser ud til at gøre det. Eller at de to andre også får det senere, men at de sider du fandt på om de omdirigerende sider bare opdaterer sjældent.
I øvrigt er det jo "dig" der ligger nr. 1 på "frisør Esbjerg" i løbet af ganske få dage, så jeg ville ikke kigge så meget på hvad dem der lå som nr 1 før har gjort :-)
Jeg havde håbet på du havde fundet de "grimme" adresser til "æøå"-domænerne, så vi kunne afgøre om de var 301 redirects eller ej, mens jeg sad og nød den gode mad.
Nu da vi har tjekket de tre andre og kan konstatere, at det er 301 redirects, så tror jeg med stor sandsynlighed at de andre også er det, så jeg er alligevel ikke så nysgerrig længere. Der er jo kun en af de tre, der har "samme" PR som den den peger på. Det kunne tyde på at det enten kun er en, der ser ud som om den har PR (uden at have det?!), mens resten ikke ser ud til at gøre det. Eller at de to andre også får det senere, men at de sider du fandt på om de omdirigerende sider bare opdaterer sjældent.
I øvrigt er det jo "dig" der ligger nr. 1 på "frisør Esbjerg" i løbet af ganske få dage, så jeg ville ikke kigge så meget på hvad dem der lå som nr 1 før har gjort :-)
Jeg har nu tjekket alle domænerne, og de er alle 301 redirect. og de har alle PR3. Som nævnt afspejler PR jo den side de bliver redirected til.
hvilke 2 domæner er der tale om? skriv evt på PB. eller har du allerede skrevet det her i tråden :) for alle de domæner jeg kan se der 301 redirecter til din konkurrents hoveddomæne, giver nemlig en PR3
Nu bliver det så en smule pinligt. Fandt jo domænerne på netnationen.dk og der skrev de ingen PR for de 2 domæner. Tjekkede kun de 2 ét andet sted, som også sagde ingen PR. Nu har jeg så være andre steder, der rigtig nok siger PR3.
Så, du har helt ret...jeg tjekkede forkert!
KTJ-Media.dk:
Det er meget enkelt fortalt, men alt kan jo lade sig gøre, især når man har bygget systemet selv :)
Smart! Vil det have samme effekt, hvis man har en 404 side, der meta redirecter til f.eks. ens forside? Altså bortset fra, at det så ikke bliver fordelt ud så smart som i dit system...
Jo, jo...men derfor er der jo ingen grund til at lægge sig på sofaen og slå mave. ;-)