- Det skal være billigt at hoste (pris pr måned)
- Fri trafik eller en del trafik så siden ikke crasher
- PHP safe mode slået fra
De behov, du oplyser er meget svævende, synes jeg. Der findes jo mange "billige webhoteller" i forskellige prislag, men det afhænger altid af, hvad man mener med "billigt". Hvad er billigt for dig?
Flere webhosts går over til "afgrænset trafik" i stedet for "fri trafik", som i nogle tilfælde kan være vildledende, hvis man nærlæser forretningsbetingelserne. De fleste udbydere af webhoteller med afgrænset trafik inkluderer en månedlig trafikmængde, som passer til langt de fleste hjemmesiders behov - det er altid en god idé, at undersøge opgraderingsmulighederne hos en webhost, før du køber, så du eksempelvis kan se om der er mulighed for at tilkøbe mere trafik, mere diskplads osv.
PHP safe mode er efterhånden ved at være et udtjent begreb, da flere og flere webhosts allerede har opgraderet til PHP 5.3, hvor safe mode ikke længere er nødvendigt.
Der er rigtig mange faldgrubber, når man skal købe et nyt webhotel, men hvis du går systematisk frem og gør dig de rigtige overvejelser, så er det lettere at identificere det webhotel, som er optimalt til dig og dine behov, inden købet.
Jeg har skrevet en guide om, hvordan man finder det optimale webhotel, som jeg tror kan hjælpe dig til at finde mere præcist ud af, hvilke behov dit webhotel skal kunne dække. Guiden kommer også ind på nogle af de faldgrubber og blindgyder, du kan støde på, når du skal vælge et webhotel.