Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved webshop salg til udland

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke kunnet finde svaret, så jeg spørger lige her. Jeg sælger smykker via netshop, de koster en halvandet hundrede kroner stykket. regner med at kun meget sjældent det kommer i 7500 kr. klassen. Snakkede med Told og fik oprettet firma med eksport. Er klar over at man ikke skal sælge med moms til EU, og til øvrige verden heller ikke. MEN så skal jeg vel have en webshop pris ekskl. moms og gøre opmæfksom på at beløbet vil blive tillagt moms ved dansk køb, eller hvad gør jeg? Jeg bruger WP e-commerce.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 19:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Reglerne er umidelbart følgende:

Private kunder i EU lande:   Du skal opkræve dansk moms.

Erhvevskunder i EU lande:  Såfremt de har et gyldigt moms nr.  skal du ikke opkræve moms.

Private / Erhvervs kunder i ikke EU lande:   du skal ikke opkræve dansk moms.

Mvh

Ravn

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 20:08

Tak, men synes ikke det stemmer med hvad jeg har fået at vide af Told og http://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/3/koeb-og-salg-af-ydelser-i-udlandet

Jeg mangler ihvertfald at finde ud af om jeg skal vise priser med eller uden moms.

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 22:41

Jørgen Arvid Jacobsen:
men synes ikke det stemmer med hvad jeg har fået at vide af Told og http://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/3/koeb-og-salg-af-ydelser-i-udlandet   

Det er jo fordi du bruger de forkerte regler, du sælger fysiske vare og  ikke ydelser. For fysiske vare gælder de momregler jeg tidligere har navn.

Om du skal vise din pris uden moms eller ej vil jo afhænge af hvem dine kunder er.

Mvh

Ravn

'

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 23:32

Forstår ikke helt, jeg sælger fysiske varer og der skal vel ikke sælges med moms til EU. Det er B2C i shoppen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:

Forstår ikke helt, jeg sælger fysiske varer og der skal vel ikke sælges med moms til EU. Det er B2C i shoppen.

Som Ravn angiver, så skal du sælge varerne inkl dansk moms...

Du kan kun slippe for momsen, hvis det er B2B salg eller salg udenfor EU...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:52

Jørgen Arvid Jacobsen:

Tak, men synes ikke det stemmer med hvad jeg har fået at vide af Told og http://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/3/koeb-og-salg-af-ydelser-i-udlandet

Det står ellers meget tydeligt i dit link! Ydelser og fysiske varer er underlagt samme regler, dog er der en lille forskel angående faktureringen, hvor der skal angives noget andet på en faktura med ydelser.

B2C

Ved salg af ydelser til private, skal momsen betales i det land, sælger er etableret.

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:15

OK tak. Det jeg mangler at få klarlagt er at jeg vel skal have slået momsen fra i min prisopstilling, hvis det fx er en kunde fra Tyskland? B2B og B2C er vel så det samme, at der ikke skal lægges moms på varen...

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 10:27

Jørgen Arvid Jacobsen:
hvis det fx er en kunde fra Tyskland? B2B og B2C er vel så det samme, at der ikke skal lægges moms på varen...

Undskyld men hvorfor er det så svært for dig at forstå at du skal opkræve dansk moms når du sælger til B2C kunder i EU!!

Ravn

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:54

Jeg foretrækker bare at være sikker, og nu fik jeg fat i Skat og fik det konfirmeret. Tak til Jer begge.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)