Jeg har ikke kunnet finde svaret, så jeg spørger lige her. Jeg sælger smykker via netshop, de koster en halvandet hundrede kroner stykket. regner med at kun meget sjældent det kommer i 7500 kr. klassen. Snakkede med Told og fik oprettet firma med eksport. Er klar over at man ikke skal sælge med moms til EU, og til øvrige verden heller ikke. MEN så skal jeg vel have en webshop pris ekskl. moms og gøre opmæfksom på at beløbet vil blive tillagt moms ved dansk køb, eller hvad gør jeg? Jeg bruger WP e-commerce.
Tak, men synes ikke det stemmer med hvad jeg har fået at vide af Told og http://ivaekst.dk/vaekst/3/0/1/3/koeb-og-salg-af-ydelser-i-udlandet
Det står ellers meget tydeligt i dit link! Ydelser og fysiske varer er underlagt samme regler, dog er der en lille forskel angående faktureringen, hvor der skal angives noget andet på en faktura med ydelser.
B2C
Ved salg af ydelser til private, skal momsen betales i det land, sælger er etableret.
OK tak. Det jeg mangler at få klarlagt er at jeg vel skal have slået momsen fra i min prisopstilling, hvis det fx er en kunde fra Tyskland? B2B og B2C er vel så det samme, at der ikke skal lægges moms på varen...