Investor søges til opstartsprojekt Personen bag Mit navn er Kim Lauritsen. Jeg er 33 år gammel, uddannet jurist og har herudover mere end 10 års erfaring med salg og salgsledelse i større virksomheder som Cybercity, BRFKredit og JP/Politikens Hus. På nuværende tidspunkt arbejder jeg som M&A rådgiver i et mellemstort Corporate Finance hus i København med ansvaret for et konkret forretningsområde. Jeg arbejder på at lancere et nyt online koncept i Danmark og senere internationalt. Konceptet retter sig mod et forretningsområde, som jeg har stor erfaring inden for. Et forretningsområde hvor der årligt bliver omsat for adskillige milliarder alene i Danmark. Jeg er naturligvis indstillet på at ”have hånden på kogepladen” ved at opsige min nuværende stilling og kaste mig over projektet fuldtid og naturligvis ved selv at investere mine egne penge i projektet. På nuværende tidspunkt er det dog ikke mere end ca. DKK 50.000. Disse vil i først og fremmest gå til indkøb af nødvendigt hardware, software mm. Herudover allokeres resten til markedsføringstiltag. Konceptet Det bærende element i forretningskonceptet er et online værktøj, der hovedsageligt består af en onlinehandelsplatform, hvor virksomheder kan sætte deres behov for en specifik "service" i udbud, så leverandørerne af denne "service" kan byde ind på opgaven og løbende ændre deres bud i takt med at andre underbyder dem. Budene vil bestå af mere end blot pris, hvorfor der skal være mulighed for at ændre mere end en af faktorerne i buddet. Det er målsætningen at hjemmesiden bliver et værktøj som brugerne benytter ofte, hvis ikke dagligt. Konceptets indtjening baserer sig på henvisningsprovision pr. gennemført salg i stil med andre kendte online koncepter som f.eks. Just-eat og Lauritz.com. Investeringen Jeg søger til dette en investor, der er interesseret i at investere i et unikt opstarts projekt, og evt. er interesseret i en rolle som sparringspartner som medlem af virksomhedens bestyrelse. For at udvikle og lancere konceptet på det danske marked kræves en investering på DKK 850.000 kr. fordelt således: Fase 1. Betaling af webbureau for udvikling af hjemmeside. Betalingen er aftalt til 25 % betaling up front og de resterende 75 % betales løbende når nærmere aftalte milestones opnås. Udviklingsarbejdet forventes samlet at tage 4 måneder, hvorefter konceptet vil være klar til lancering Investering i fase 1 i alt DKK 350.000,- Fase 2. Lancering af konceptet vil ske så snart hjemmesiden er udviklet, testet og fejlrettet. Omkostningerne i Fase 2 er udelukkende til salg og markedsføringstiltag, det første år. Det er herefter forventningen at driften giver overskud og kan finansiere yderligere organisk vækst i moderat tempo. Investering i fase 2 i alt DKK 500.000,- Fase 3. Efter lancering og etablering af overskudsgivende drift, vil der foreligge et godt beslutningsgrundlag for overvejelser om hvorvidt, der skal investeres i yderligere væksttiltag såsom udbredelse af konceptet til andre europæiske markeder. Potentialet Med udgangspunkt i en investering på 850.000 kr. og herefter organisk vækst finansieret af driften, er der budgetteret med et EBIT på ca. DKK 5 mio, i år 5 efter lancering. Potentialet er dog langt større såfremt, der opnåes en plads som etableret spiller i Danmark, og erfaringerne herfra, sammen med yderligere kapitaltilførelse, bruges til international ekspansion mod markeder såsom England og Tyskland. Jeg har udarbejdet en forretningsplan med budgetter, der beskriver konceptet og bør give det fornødne grundlag til at vurdere potentialet i investeringen. Herudover er også udarbejdet en kravspecifikation, der beskriver den webapplikation / hjemmeside, der skal udvikles. Dette dokument giver samtidig et godt indblik i konceptet. Begge dokumenter fremsendes til interesserede investorer når tiden er moden til det. Er du interesseret? Er du på baggrund af ovenstående interesseret i at høre nærmere vedr. projektet og har du mulighed for at investere DKK 850.000,- i et opstartsprojekt, hører jeg gerne fra dig enten via min mail kwlauritsen@hotmail.com eller via en privat besked her på Amino. Endelig vil jeg gerne understrege at jeg har respekt for andre folks penge, hvorfor jeg naturligvis vil behandle en eventuel investering, som var det mine egne penge. Dette indebærer at en investering i konceptet udelukkende vil gå til at styrke virksomhedens drift og vækst og ikke til indretning af flotte kontorfaciliteter mm. Med venlig hilsen Kim Lauritsen |
"Trykker lige F5"