Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tømrer og murermester se her!

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
1.) Pris pr. kvm. er ca. 19.000, for 10 år siden ca. 16.000 (inkl. grund moms etc). Dine priser er vist uden moms og hvad der ellers hører til.

2.) Priserne på byggematerialer er ikke blevet besynderligt dyrere de seneste 10 år, du kan jo indeksreguleredem med 115, desuden er det vel også kun isolering vi skal bruge mere af.

3.) Dine børn har kun øget risiko for allergier og astma hvis DU IKKE LUFTER UD. Uden her at komme ind på hvorvidt det er sundt at bo i træk eller kolde huse.

4.) Jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener med det sidste. Først vil du betale mere for ekstra varme, nu er det fuldstændig paradoksalt at man lukker lidt varme ud. Disse "tvangsudluftninger" du snakker om, sidder som oftest i vinduer og én pr. 25 kvm. Man lukker dem naturligvis bare når du laver din test. Det er altså ikke meget varme der fiser ud af disse udluftninger.

Fra Horsens
Tilmeldt 28. Jan 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 18:32
mine priser er incl. moms, men uden luksusinput og uden grund!

for at kunne proppe 40 cm isolering ét eller andet sted hen, bliver du lisom nødt til at bygge noget at sætte det ind i. spær, loftsbjælker, ydervægge, gulv osv. så nej isoleringen er nok den mindste udgift af alt!!!

hvor bliver mine varmeregning af når jeg konstant skal lufte ud?

jeg vil kunne lukke mit vindue op, når jeg har brug for det og ikke have udluftningsventiler der konstant står åben. jeg vil kunne varme mit hus op uden at mine ydervægge falder sammen og uden at mine børn bliver syge. hvad er der så svært at forstå ved det??

mvh

klaus

Tilmeldt 31. Jan 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 20:09
Jeg ser principielt heller ikke noget galt i de øgede isoleringskrav. Dels er det selvfølgelig til gavn for mig som isolatør, og dels mener jeg virkelig at vi alle har et ansvar for at mindske energiforbruget. At man skal undlade hulmursisolering for at kunne tørre sine ydervægge indefra er for mig at se grotesk. Jeg mener også kun der er fordele i et at have et hus der er tæt, men synes det er godt med papiruld at man kan undlade den forbandede dampspærre. Huset skal alligevel være tæt, men det kan gøres på anden vis. Det er vigtigt for mig, at til en vis grad kan optage og afgive fugt. Derfor skal man selvfølgelig lufte ud, det skal man i alle huse..

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)