Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dreamweaver templat, hvordan er det nu lige?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Har fået lavet et rimelig godt templat og dertil nogle sider, som man jo normalt gør. Men, hvis man nu senere hen finder ud af, at jeg gerne vil have ændret lidt på mit templat, hvordan for jeg så de dertil programmerede sider til at opdatere, så det standarde design ligger på alle sidder? 

På forhånd tak..

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 20:22

Dine sites ligger på dit webhotel, hvorfra du kan hente dem den og redigerer dem i dreamweaver eller what ever du vil bruge.

Vil du ændre i designet på alle siderne på én gang, er det dit css style sheet du skal pille i, det henter du også bare ned. ændre og uploader igen.

Jeg vil forslå du får en til at vise dig download og upload processen første gang -og passer lidt på med st pille for meget i noget du ikke helt har forstand på, det kan ende lidt slemt - men begynd med at hente hele dit site ned, så du har en fin backup.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 21:13

Jeg forstår ubemærket HTML og CSS og har ikke uploadet mit site endnu. Mit spørgsmål har måske ikke været formuleret ordenligt, men det jeg gerne vil have hjælp til er, hvordan for jeg alle mine sidder til at ændre sig, som følgere af ændringer på min skabelon. F.eks. hvis jeg har sat et nyt billede eller logo på skabelonen kan jeg så få den til at komme på alle de andre sidder der er opbygget udfra skabelonen? Og i så fald, hvordan? 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 10:59

Dit stylesheet definere jo opsætningen af f.eks. logo placering og hvilken .jpg fil der peges på.

Hvis du ændre i koden  på stylesheetet, vil det dermed blive ændret på alle siderne, som henter det ind i head koden. Bruger du en template, er den vel sat op til at benytte samme design og stylesheet på alle siderne. (Typsik)

Men for at kunne ændre logo etc på alle siderne samtidigt, kræves det at der ER et stylesheet tilknyttet.

Til dem der ikke ved hvad et stylesheet er
Stylesheetet er en fil du smider de gentagne styles overi, så browseren ik skal hente dem gang på gang du loader en ny underside, med samme design. Det bruges også for at gøre designprocessen lettere.
Det benyttes også meget nørdet til at forbedre SEO.

Typisk gemmer man et stylesheet under et logisk navn som stylesheet.css

Det kalder man så fra head koden i html siderne.

Så du skal bare pille i dit stylesheet. Hvis du kender alt til CSS, er det intet problem for dig, da alt i stylesheetet består af CSS tags.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)