Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NETS, ødelæggende gebyrstruktur og elendig service.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skrevet en artikel på 180grader om NETS elendige service og gebyrstruktur. Artiklen er baserer på mine oplevelser med NETS i forbindelse med min første webshop (macn.dk). Her er mine udregninger, håber nogle kan bruge dem ved start af webshop:

Prisen for at modtage Dankort, for en webshop, er: 

250 kr i oprettelsesgebyr.

84 kr om måneden i faste omkostninger. (+150 kr/mån til mellemmand - quickpay.dk)

ca. 1,70 kr per transaktion. (490,- transaktion)

Omk. første år ved oms. på 20k: 3.137,54 kr, herefter: 2.887,54 kr / år (14,44% af oms.)

Omk. første år ved oms. på 100k: 3.453,76 kr,  herefter: 3.203,76 kr / år (3,2% af oms.)

Omk. første år ved oms på 1mio: 7.017,54 kr, herefter: 6.767,54 kr / år (0,67% af oms.)

Prisen for at modtage Dankort, Visa og MasterCard (NETS) er:

3.750 kr i oprettelsesgebyr(er).

167 kr om måneden i faste omkostninger. (+150 kr/mån til mellemmand - quickpay.dk)

ca. 3,91 kr per transaktion (ved 50% dankort og 50% visa/mc, 490,- transaktion).

Omk. første år ved oms. på 20k: 7.714,31 kr, herefter: 3.964,31 kr / år (19,82% af oms.)

Omk. første år ved oms. på 100k: 8.351,64 kr, herefter: 4.601,64 kr / år (4,6% af oms.)

Omk. første år ved oms. på 1mio: 15.530,40 kr, herefter: 11.780,4 kr / år (1,2% af oms.)

Prisen for VISA og MasterCard i USA (MerchantFocus, feefighters):

0 kr i oprettelsesgebyr(er).

81 kr om måneden i faste omkostninger. ($15)

ca. 10,5 kr per transaktion (2.16% af 490,-)

Omk. ved oms. på 20k: 1.402,5 kr / år (7,0% af oms.)

Omk. ved oms. på 100k: 3.114 kr / år (3,1% af oms.)

Omk. ved oms. på 1mio: 22.392 kr / år (2,2% af oms.)

Prisen for VISA og MasterCard ved SEB/Euroline:

0 kr i oprettelsesgebyr(er).

0 kr om måneden i faste omkostninger. (+150 kr til mellemmand - quickpay.dk)

ca. 9,8 kr per transaktion (2,0% af 490,-)

Omk. ved oms. på 20k: 2.210 kr / år (11,5% af oms.)

Omk. ved oms. på 100k: 3.840 kr / år (3,84% af oms.)

Omk. ved oms. på 1mio: 22.200 kr / år (2,22% af oms.)

Jeg kan kun anbefale SEB frem for NETS.

Fortsat god aften
Ulrik Lindhard Moe
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 08:09
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 08:37

Hej Ulrik

Mange - mange tak for disse guldkorn - man forstår udemærket harmen. Den kan jeg bruge ude i marken.

mvh.

Michael

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:18

Tak knokler også der ud ad for at dankort på min side , det nogle gode guldkorn at vide som iværksættere hvad er bedste 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:34

Hej Ulrik

Udemærket gennemgang af gebyrer mv. - men en noget mærkelig konklusion :)

Sådan ca. ved en ÅRLIG omsætning på 100.000,- nærmer Nets sig SEB.

Lad os blot sige Ved en ÅRLIG omsætning på 150.000,- er Nets billigere ikke ?

Altså skal din shop blot omsætte for omkring 12.500,- om Måneden - Det er vel så lavt at det næsten ikke kan svare sig at have en shop overhovedet ?? Der er jo mange øvrige omkostninger.

Samtidig berører du ikke det faktum at du ikke kan komme uden om Nets for Dankort.

Dvs. at du mister omsætning ( og dermed indtjening).

Ja - så kan de der har dankort/visadankort bruge Visa-delen , men det er jo ikke skide smart at så måtte betale 2,2 % frem for blot 0,1% vel ?

Så man kan sige at du ikke kan sammenligne Visa/Marster delen lige over, fordi en del af denne omsætning hos Nets ville ligge i Dankort delen.

Så min konklusion ville nærmere være - brug Nets , medmindre du blot har planer om en lille hyggeshop.

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 10:29
Jeg vil nok foretrække at have 2 indøser, nets til visa/dankort og eurolinr til resten
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:40

Umiddelbart er det ikke muligt at verificere dit regnestykke - Euroline har ikke prislister på deres website, men skriver, at de fastlægges individuelt.

Jeg har tidligere sammelignet paypal med Nets, og der er ingen tvivl om, at det er langt det billigste at benytte Nets, så jeg bliver, hvor jeg er.

MVH
Kirsten  

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 10:54

Hej Jesper,

Problemet er gebyrstrukturen og specielt omkostningerne det første år. Hyggeshop eller ej, de 3750 kroner som NETS kræver for at sætte mig igang er ødelæggende for folk som starter fra scratch. I mit regnestykke vil NETS stå for 90% af mine faste omkostninger, det er kraftedeme meget hvis man endnu ikke med sikkerhed ved om webshoppen kan løbe rundt. Min største irritation er dog NETS uprofessionelle måde at håndtere min ansøgning, som i mit tilfælde var grunden til at jeg valgte Euroline frem for NETS.

Det er klart at når jeg har rundet en omsætning på 200k så vil jeg overveje at ansøge om Dankort igen, alt andet ville jo være dumt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:01

op starten som iværksættere kan være dyrere man skal i alt finde den løsning der passer en bedst til ens nuværende økonomi , derved begge råd brugbar , det er både hvilken økonomi du har og hvad meget omsætning du forventer der gør udslaget

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:05

Som en anden debatør skriver højere oppe - Så lav aftale med 2 indløsere:

Nets / PBS for Dankort / Visa Dankort = oprettelse 250,- / 1000 år.

Euroline (eller andre) for MasterCard / Visa = Oprettelse 0,- / 0,- År.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)