Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Juridisk rådgivning søges vedr. aftale om forpagtning af spisested.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære advokater,

Jeg er en nyuddannet ingeniør, som ikke kunne få et job. Derfor valgte jeg at forpagte spisested i kbh, og har givet ejeren alle de hårdttjente penge jeg har sparet op mens jeg var på SU som depositum. Ejeren forsikrede mig om at forretningen lavede x-antal kroner om dagen i omsætning, og i de 10 dage jeg var der, syntes jeg også det gik fint. Jeg overtog så forretningen pr. 15 september, og siden da har omsætningen ikke været i noget nær det ejeren fortalte mig. Senere har det vist sig at han har tastet ekstra beløb i kassen, for derefter at vise mig hvor "godt" det var gået.

Den kontrakt jeg så har skrevet under på siger at der er 6 måneders opsigelsesvarsel. Jeg har dog givet min opsigelse, og i opsigelsen har jeg skrevet at jeg stopper pr. 31 oktober. Denne opsigelse har ejer underskrevet, dog nægter han at give mit depositum tilbage og accepterer efterfølgende ikke opsigelsen.

Mine spørgsmål er disse:

1. Selvom der i kontrakten står 6 måneders opsigelsesvarsel, gælder hans underskrift på opsigelsen som accept eller kun bekræftigelse af modtagelse?

2. På grund af misligholdelse af køkken/forretning har jeg fået en indskærpelse fra fødevarestyrelsen (halvdelen af loftet er revet ned pga udskiftning af rør). Dog har håndværkerne været færdige i et stykke tid nu, og ejeren har stadig ikke fået loftet repareret. Er det ikke ejeren der er ansvarlig for at forretningen er i godkendt tilstand? og kan jeg af den grund opsige kontrakten og kræve mit depositum tilbage uden at skulle opfylde de 6 måneders varsel?

3. Som det sidste, så vil ejeren lukke forretningen i 3-5 dage for at kunne reparere loftet, og han nægter at betale mig for de dage der skal lukkes, da han ikke mener det er hans problem. IGEN, kan jeg på baggrund af dette opsige kontrakten uden varsel og kræve mit depositum tilbage? 

Jeg takker mange gange på forhånd, og håber en venlig sjæl kan hjælpe mig.

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)