Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

W3 forbedringer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Håber i nyder denne dejlige efterårsdag...

Her sidder jeg og arbejder lidt med forbedringer af min webshop. og nu er det kommet til W3.

Her kunne jeg godt bruge lidt hjælp til, hvordan kan jeg forbedrer min W3? og hvor finder disse fejl?

http://validator.w3....ellnessguide.dk

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 15:16

Jeg har lige kastet et hurtigt blik på fejlene, og for mig ser det ud til, at du visse steder benytter HTML 3.2 elementer, men din Doctype fortæller at dokumentet er af typen "XHTML". Du benytter med andre ord HTML-elementer, der ikke validerer ift. XHTML-standarden.

Der er ikke nogen let genvej, da du bliver nødt til at bruge noget tid på at sætte dig ind i, hvilken standard der er bedst for dig (HTML 4.01 eller XHTML 1.0 er de mest tidssvarende for almindelige websider) - og så benytte de korrekte elementer ifb. med den valgte Doctype.

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 15:19

Mærkeligt... For det er jo prestashop, har ikke været inde og ændre i det

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 15:25

Så er det kodningen i Prestashop, der fejler. En af fejlene er eksempelvis denne:

Line 762, Column 41: element "center" undefined

<!-- /MODULE Addstuff --> <center>

<center>-elementet er "deprecated" (udfaset), og har været forældet siden 1999, hvor HTML 4.01 blev indført. Siden HTML 4.01 Strict har det ikke været god skik at benytte HTML 3.2 ifb. med HTML/XHTML - og det er bl.a. det, W3's validator gør opmærksom på.

Tilmeldt 17. Feb 09
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 15:59

Super tak for det Jesper...

Bør jeg så gå ind og skrive middle i stedet for?

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Skrevet kl. 16:08

Martin Hedegaard:
Bør jeg så gå ind og skrive middle i stedet for?

Nej, du bør benytte de korrekte HTML-elementer (ift. den valgte standard/Doctype) + CSS.

Hvis du vil benytte valid XHTML + CSS, så bør du begynde at læse om brugen af de forskellige kodeelementer - eks. på W3.org. Sæt dig grundigt ind i tingene, så du både ved, hvordan du skriver god, valid kode og samtidigt benytter de forskellige elementer hensigtsmæssigt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)