Jeg har en kunde som der skal til at starte malerfirma op og der bliver spurgt om hvor mange procenter der skal lægges oven i de ansættes timeløn for at finde kostprisen ved at have denne svend pr. time incl. de sociale tillæg.
Du skulle hellere lave et budget sammen med din kunde. Alle kundens omkostninger, drift af materiel, husleje, biler, lønninger og fortjeneste skal indgå i beregningen af kundetimeprisen. Måske skal din kunde have en højere timepris end markedet, fordi din kunde er dygtigere, overholder aftaler, rydder op efter sig, holder den aftalte pris. Altsammen konkurrenceprametre, der med garanti kan forsvare en højere timepris og dermed en bedre fortjeneste.
Gør ikke som de andre. Lad din kunde skille sig ud på en bedre service og et bedre håndværk. Der ligger pengene.
Har været oppe at vende et par gange herinde, så det er bare at benytte søgefunktionen.
Generelt er det 40-50% alt efter hvilken branche det er.
Gælder dette med alle brancher, eller er det bare i byggebranchen ?
Jeg har søgt en del og alt efter hvilken branche man snakker med hører man procenter fra 10% til 300%
Du svare vel egentligt på dit eget spørgsmål?
10% bliver det aldrig, det er simpelthen for lavt.
Hvis du vil have et bedre svar, så opret din egen tråd og skriv hvilken branche der er er tale om. Så er jeg sikker på at du nok skal få nogle svar du kan bruge ;)