Jeg ved nemlig ikke hvor god eller om den er god min interne link struktur.
Jamen, hvis din interne link struktur ikke er optimal, så er et xml sitemap netop en måde, der kan bruges til at fortælle Google og andre søgemaskiner, hvilke sider du har...
Det bedste er naturligvis, at din struktur er så god, at Google selv kan finde ud af det. Jeg tror nu ikke du har problemer med det, når Google har givet dig sitelinks som vi talte om i går. Det plejer at være en indikation på en god struktur.
Jamen, hvis din interne link struktur ikke er optimal, så er et xml sitemap netop en måde, der kan bruges til at fortælle Google og andre søgemaskiner, hvilke sider du har...
Du er helt forkert på den, hvis den interne linkstruktur ikke er optimal, vil man ikke få noget ud af at få sider indekseret som alligevel ikke ville blive indekseret via den interne linkstruktur. Dete r jo netop der problematikken med XML sitemap ligger.
Så man skal bestemt ikke bruge XML sitemap, hvis det er fordi man ikke synes at ens sider bliver crawlet nok, eller at det går for langsomt. For så ligger problemet et helt andet sted. og det er bedre at man retter det frem for at bruge en nødløsning som fx et XML sitemap.
bare fordi man har sitelinks, betyder det ikke at linkstrukturen er som den skal være, jeg har set et utal af eksempler på sider hvor linkstrukturen var noget dårlig, mens de stadig havde sitelinks.
Du er helt forkert på den, hvis den interne linkstruktur ikke er optimal, vil man ikke få noget ud af at få sider indekseret som alligevel ikke ville blive indekseret via den interne linkstruktur. Dete r jo netop der problematikken med XML sitemap ligger.
Jamen, vi er sådan set enige. Med sitemap fortæller man bare Google at man har nogle sider. Det giver bare ikke bedre resultater, hvis Google ikke synes siden har en ordentlig struktur. Og du har helt ret, det gælder om at have en struktur, så Google selv kan finde siderne.
KTJ-Media.dk:
bare fordi man har sitelinks, betyder det ikke at linkstrukturen er som den skal være, jeg har set et utal af eksempler på sider hvor linkstrukturen var noget dårlig, mens de stadig havde sitelinks.
Som Kim er inde på, er et XML sitemap ikke altid at foretrække - faktisk er et XML-sitemap meget sjældent at foretrække.
Michael S. Nielsen:
Det bedste er naturligvis, at din struktur er så god, at Google selv kan finde ud af det.
Uanset hvordan vi vender og drejer det, er et XML-sitemap udelukkende til hjælp for Google - og ikke dig som hjemmesideejer. Husk på, at et XML-sitemap ikke er en garanti for, at siderne man viser frem for faktisk bliver indekseret - det sker ofte at Google ignorerer sider der er tilgængelige via et XML sitemap.
Du skriver at hjemmesiden er bygget på en WordPress platform. Det betyder, at hjemmesiden uanset hvad ikke kan se helt slem ud, når det kommer til strukturen, hvorfor du relativt let og hurtigt vil kunne smide interne links, til de sider som der skal indekseres.
Det store forkromede spørgsmål må så være: Hvis alle ens sider bliver indekserede og Google kommer ud i alle kroge af ens side, skal man så droppe XML sitemap?
Det store forkromede spørgsmål må så være: Hvis alle ens sider bliver indekserede og Google kommer ud i alle kroge af ens side, skal man så droppe XML sitemap?
I så fald ville der jo være endnu-endnu mindre grund til at have et sitemap. Det er jo ikke sådan at et XML-sitemap, i sig selv er gavnligt og giver bonuspoints i det samlede regnskab, set i forhold til hvis du overhovedet ikke har et sitemap
I så fald ville der jo være endnu-endnu mindre grund til at have et sitemap. Det er jo ikke sådan at et XML-sitemap, i sig selv er gavnligt og giver bonuspoints i det samlede regnskab, set i forhold til hvis du overhovedet ikke har et sitemap
/ Emil
Nemlig. Og samtidig har jeg oplevet og oplever det faktisk hver gang jeg tester på forskellige hjemmesider inklusiv min egen hjemmeside, med og uden sitemap, at sider bliver indekseret langsommere når man bruger sitemap.