Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man trække i elafgifter i en restarurant

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen, der vil fortælle mig om, hvor meget kan man trække i elafgifter i en restaurant virksomhed.

Jeg ved at, man kan trække hele beløbet bortsat fra 1.6 øre/kw men, hvordan ser en præsice beregning ud, ved ikke.

Vil meget gerne at se et eksampel på beregningen.

MVH

FARID ZAHIDI

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Elafgiften er i 2011 på 73,0 øre/kWh, hvoraf du kan få refunderet 70,4 øre/kWh af el der anvendes til procesformål (drift af klimaanlæg betragtes ikke som procesformål).

Opkræves der eksempelvis 900,82 kr. i elafgift vil virksomheden kunne få refunderet
900,82 x (70,4/73,0) = 868,74 kr., forudsat at der ikke er anvendt el til andet end procesformål.

Er det det du mener med eksempel på beregningen ?

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og mange tak for svaret.

Det vil være det mes korrekte svar, synes jeg. Men der under afgiftlovens link har  jeg læst denne teks. Hvad vil den sige?

Momsregistrerede virksomheder kan få tilbagebetalt afgiften af den af virksomheden forbrugte afgiftspligtige elektricitet bortset fra 1 øre pr. kWh1) af de første 15 mio. kWh årligt. Tilbagebetalingen kan som udgangspunkt ikke finde sted for afgiftspligtig elektricitet, som forbruges til rumvarme og varmt vand.
Advokater, arkitekter, bureauer, revisorer mv. har ikke adgang til tilbagebetaling af elafgift.

1) Herudover sker der en reduktion af virksomhedens tilbagebetaling af afgift af elektricitet til procesenergi med 1,6 øre pr. kWh i 2011.

SKATs praksis, jf. Punktafgiftsvejledning afsnit F.6. Godtgørelse af energiafgifter og CO2-afgift (åbner i nyt vindue)

MVH

Farid

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg lige kan se, så er det det samme som jeg har skrevet.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok så. Det er helet afklaret nu..

Mange tak igen

MVH

Farid

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)