Jeg er ved at lave produktbeskrivelse til en affiliateside, og når jeg kommer til ingredienslisten, hvordan undgår jeg duplicate content der? En ingrediensliste kan man jo ikke sådan lige lave om på. jeg tænker selv på at indsætte et billede i stedet for tekst. Er det den eneste løsning?
Altså hvis du sørger for at have andet indhold omkring gør det ikke det helt store - men du kan evt omskrive/omformulere det lidt.
Duplicate content spiller først rigtigt ind når der er tydelige sammenfald mellem to siders indhold. Så bare sørg for at have noget unikt omkring det der ER ens :)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Duplicate content spiller først rigtigt ind når der er tydelige sammenfald mellem to siders indhold. Så bare sørg for at have noget unikt omkring det der ER ens :)
Nå det er ikke værre end det? :-)
Overskrifterne på produkterne er typisk 3-4 ord, og det kan jeg heller ikke lave om på, er det skidt at kopiere det, eller har det heller ikke indflydelse?
Hvis det nu var en pandekageopskrift, så kunne "fedtstof" skrives som "smør", og "mel" som "hvedemel". Samtidig kan målene ændres fra "dl" til "deciliter". Det er det samme når vi viser specifikationer på en mobiltelefon, de findes også 1.000 andre steder, men her kan man f.eks. variere mellem "megapixel" og "MP", "operativsystem" og "styresystem", osv. osv.
Som Marcel også skriver, så sørg for at have masser af unikt indhold på samme side.
Hvis det nu var en pandekageopskrift, så kunne "fedtstof" skrives som "smør", og "mel" som "hvedemel". Samtidig kan målene ændres fra "dl" til "deciliter". Det er det samme når vi viser specifikationer på en mobiltelefon, de findes også 1.000 andre steder, men her kan man f.eks. variere mellem "megapixel" og "MP", "operativsystem" og "styresystem", osv. osv.
Nej ingredienserne er forskellige fra produkt til produkt, men ingredienserne kommer til at være det det samme på min side, som på webshoppens. Men som Nicholaj siger, så jeg prøve om jeg kan om skrive ordne.
Nå det er ikke værre end det? :-)
Overskrifterne på produkterne er typisk 3-4 ord, og det kan jeg heller ikke lave om på, er det skidt at kopiere det, eller har det heller ikke indflydelse?
Du kan som regel godt lave om på 3-4 ord ;)
En anden vigtig årsag til at lave om på overskriften er i forhold til brugerne (som så også smitter af på Google); drej dine titler og overskrifter i en anden retning for at afvige fra konkurrenterne... Ellers valgte de jo bare dem, ikk'? ;) Du skal være unik af flere grunde end blot søgemaskinerne... Bonus fra søgemaskinerne kommer når du tænker på brugerne ;)
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen