Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento eller Scannet?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg

Altså som udgangspunkt er det et fritidsjob, men jeg vil meget gerne have det til at blive en levevej.

Som sådan kan jeg forstå at open source løsningen er bedst? Jeg har i hvert fald ikke den store tekniske viden til at kunne lave en webshop selv.
Men hvis jeg nu får lavet den af en webdesigner som kommer til at kræve omkring de 10.000 kroner.
Hvilke omkostninger kommer der så udover det? og betyder det så at hver gang jeg skal have lavet noget på hjemmesiden, skal jeg betale ekstra? Hvor hvor hyppigt har man brug for at lave noget om på hjemmesiden?

Jeg har tænkt mig at sælge kampsports produkter på min hjemmeside, også med tiden få fitness udstyr med.

Mvh.

A.A. 

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 00:15

Ja Open source er helt klart den bedste løsning hvis man ønsker frihed og kan sagtens gøres til en rimelig pris. De kommercielle webshop løsninger er også ofte ret dyre i månedlig ydelse.

Du er velkommen til at kontakte mig for et tilbud, der er f.eks. flere måder at oprette en webshop på så prisen kan varierer en hel del.

Nu nævnte du Magento, men prøv også og tage et kig på Prestashop.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

MAGENTO! Helt klart. Mangler du hjælp til opsætning og programmering, så kontakt ham her  han er dygtig til prisen, og så skriver han gerne kontrakt så der ikke kommer nogle tvivle spørgsmål på længre sigt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 10:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Det er svært entydigt at sige at open source er bedst. Det afhænger af dine produkter og dine forventninger/ønsker til fremtiden.

En open source løsning giver dig kontrol. Du betaler for at få den etableret, men derefter er installationen din, og du kan gøre med den og indholdet, hvad du vil. Du skal af med flere penge i starten, men jeg tror de fleste alternative løsninger taber, hvis du regner på hvad det koster at holde dem kørende i mere end 18 måneder. Det er lidt et gæt, så jeg gider ikke stille op til øretæver fra div. leverandører, som kan komme med billigere eksempler =:)

Fordelen er at du ikke skal diskutere med nogen, hvis du ønsker at skifte system, hoster osv. - du ejer installationen og indholdet. Ligeledes hvis der skal ændres på den - du er fri til at vælge den du tror kan gøre arbejdet bedst. Du er ikke bundet til at skulle have alt udviklingsarbejde lavet ét bestemt sted, hvilket jeg ihvertfald ser som en fordel.

Du spørger om omkostninger udover x-antal kroner til etablering: afhængigt af hvordan du vælger at gøre det, er der f.eks. omkostninger til e-pay og Nets. Det er et af stederne man skal se på sit ambitionsniveau - der er billigere løsninger end Nets på markedet, men så afskærer man sig måske fra at kunne tage Dankort f.eks. - og dermed også fra en række potentielle kunder.

Dertil kommer hosting, og her er det vigtigt at du får en valgt en hoster som er vant til at håndtere lige præcis din type installation. Jeg har en privat side liggende på et 9 kr.'s hotel, og det fungerer fremragende - men jeg ville aldrig lægge en Magento-shop samme sted - Magento kræver simpelthen for meget.  

Så installation + E-pay el. lign. + Nets el. lign. + hosting = du er klar til at lade kunderne vælte ind. Efterfølgende omkostninger, ihvertfald på vores Magento-shops, begrænser sig til de ændringer du vil have foretaget.

Her handler det ikke om indhold, du har selv fuld kontrol over kategorier, antal produkter, billeder, fragttabeller m.m.  Vores basis webshop er sat op med en lang række standardfunktionaliteter. Hvis du vil ændre i dem, eks. have en anden lightbox til billeder, jamen så koster det - men den daglige drift og håndtering af varer, den koster ikke noget.

Vi kan også sagtens tilbyde dig en lejeshop, det kan være en let måde at starte på, men over tid, ca. 12. mdr., bliver den for dyr, men så tilbyder vi dig iøvrigt at du kan købe den.

Håber det gav lidt afklaring, har du flere spørgsmål, så skriv her, eller send mig en PM

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 16:15

Tak til alle 

Jeg er nu kommet tættere på en løsning, og det ligner en open source løsning.
Men som jeg har forstået det, er det en god ide at få alle krav til webshoppen på plads, inden man kaster sig ud i det?

Mvh.

A.A 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:45

Det vil være en rigtig god ide hvis du definerer de krav du har til shoppen. Både m.h.t. det rent aftale- og udviklingsmæssige, hvilke muligheder der er for udvidelser, om udvikling kan overtages af andre hvis din leverandør krakker, osv. osv.

Derudover skal du måske også tænke lidt over den funktionalitet du gerne vil have bygget ind. Lav en liste, og del den gerne op i "need to have" og "nice to have".

Når det så er gjort, har du en kravspecifikation du kan bruge som grundlag for at indhente priser på din shop. På den måde sikrer du at tilbuddene bliver sammenlignelige.

Så det lyder måske lidt bøvlet, men "tid brugt på recognosering er sjældent spildt" som de siger i millitæret...

Mvh Lars 

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)