Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento eller Scannet?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg skal have lavet en webshop, men ved ikke hvilken webløsning jeg skal gøre brug af. 

Skal en ny virksomhed kaste sig ud i alle de her opensource muligheder? Eller skal jeg starte med en

dandomain/scannet?

Mvh.

Lion_2010

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:49
Dannet / scannet til du kender dit behov. Herefter kan du opdaterer hvis du har behovet vil være mit råd.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 10:37

Peter Skouhus:
Dannet / scannet til du kender dit behov. Herefter kan du opdaterer hvis du har behovet vil være mit råd.

Vil give Peter helt ret i, at du skal vælge webshopløsning udfra dig behov - men hvis du allerede er bevidst om, hvor stort dit behov er til din webshops funktionaliteter, og disse behov overstiger Dannet/Scannets muligheder, synes jeg ligeså godt du kan vælge en Magento løsning fra start af. Magento er det mest udbredte inden for e-commerce og har et hav af funktionaliteter. Du skal være velkommen til at sende mig en mail på info@partnerdesign.dk , så kan jeg fortælle dig lidt mere om, hvorfor du skal vælge Magento fra start af ;-)

Vh

Emil

Fra København
Tilmeldt 11. Dec 10
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 00:13

Tak for jeres råd.

Jeg har prøvet deres demo versioner lidt, men de virker meget begrænset. 
Er det fordi det blot er en demo eller er det sådan for alle?

Jeg ved bare ikke om jeg tør investere omkring 10.000 eller meget mere for en webshop, som jeg ikke er 100 % på i nu.

Mvh. 

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:17

Hej AA,

A.A.:
Jeg ved bare ikke om jeg tør investere omkring 10.000 eller meget mere for en webshop, som jeg ikke er 100 % på i nu.

Du skal kunne sige til dig selv, at det er i orden at du taber de DKK 10,000, for chancen at du gør den er tilstede. Men, en Dandomain - Scannet shop koster jo ikke mere in nolge få hundred kroner om måneden og så en masse knofedt.

Mvh

Peter 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:14

A.A.:

Hej alle aminoer

Jeg skal have lavet en webshop, men ved ikke hvilken webløsning jeg skal gøre brug af. 

Skal en ny virksomhed kaste sig ud i alle de her opensource muligheder? Eller skal jeg starte med en

dandomain/scannet?

Mvh.

Lion_2010

Hvor mange produkter drejer det sig om? og er der tale om et "hobbyprojekt" eller levevej?

Der er stor forskel på hvilke produkter der skal sælges når det gælder minimumsløsninger som det må siges at være når du ikke er sikker på du vil ofre 10.000 på projektet.

Uanset om du vælger den ene eller den anden form, så skal der lægges meget arbejde i at få løsningerne til at være optimale.

Scannet/Dandomain koster også hurtigt 10.000 det første år, og efterfølgende 5.000+ hvis du bare har et minimum af moduler. Der kan Magento/PrestaShop køres billigere og der udvikles langt flere muligheder hele tiden.

En del der anvender Scannet/Dandomain er kede af priserne for alle modulerne og de begrænsninger der er designmæssigt. Samtidig er disse 2 ikke verdens hurtigste til at implementere gangbare løsninger, da de endnu ikke tænker i kundernes ve og vel hele vejen. F.eks. med EPay som betalingsgateway, jeg ved ikke om Scannet endnu har fået det, men man skal hoste op med op til 1.500 for at få en til at lave det, og det er latterligt da det er gratis hos andre. Og de har/havde ikke noget brugbart svar på hvorfor de ikke vil tilbyde det.

Så hvis du fortæller lidt mere om produktkategorien og antal produkter, så kan du få målrettet hjælp.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:24

A.A.:

Hos www,getashop.dk kan du få en shop til under 8.000 + moms og dertil kommer priser på betalingsgateway og hosting, så du alt i alt har en køreklar shop til 9.995 + moms

Og alternativt kan du selv gøre det for omkring 4.000 inkl. hosting, gateway og et template du køber som installeres for dig... men de sidste 6.000 kan hurtigt være spildt i arbejde og ærgelser hvis ikke du har relativt godt styr på hvordan du arbejder i backend på systemerne..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej!

Prøv du at kigge på: http://www.mivando.dk/ :-)

Held og lykke med projektet!

Venligst
Ebbe Hansen 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 15:42

Hej

Ingen roser uden torne, hvis du vælger en hosted løsning, så vil du måske føle dig begrænset af hvad man kan med systemet.

Hvis du vælger f.eks. Magento, så vil du måske føle dig begrænset af hvor mange penge du har, fordi der skal en tekniker til at skrue på din shop.

Vi bygger på et system som vi kalder CloudSprout, grundideen er egentligt at undgå begge faldgruber. CloudSprout er baseret på grafiske byggeklodser, som man bygger sin side med i en drag-n-drop editor. På den måde får man alle de gode egenskaber fra de hosted løsninger, samtidigt man at man undgår at være afhængig af tekniker timer.

CloudSprout launcher i November, og en af de gode ting ved system, er at man kan prøve det gratis. Faktisk så hvis man kun skal bruge optil 200 Mb og 3 Gb trafik og ikke vil understøtte e-handel, ja, så er CloudSprout gratis!!!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 09:18

Hej.

Som du også kan se hos dem der har srkevet, kan der være gode argumenter for både den ene og den anden slags shop, så det kræver vist ikke yderligere kommentarer.

Jeg hæftede mig ved at du havde prøvet en demo-shop, jeg kunne bare ikke se om det var en Magento, eller eks. Scannet.

Vi har (selvfølgelig) vores egen Magento demo-shop kørende, hvor du kan gennemføre et betalingsforløb osv. Hvis du er interesseret kan vi også finde ud af at du kommer til at kigge ind i backend, så du kan se hovedtrækkene i hvordan du arbejder med Magento.

Du kan læse om Magento, og finde vores demo her: http://www.confero.dk/magento-webshop.html

Hvis det giver anledning til spørgsmål, er du velkommen til at sende mig en PM, eller kontakte mig via http://www.confero.dk/

Held og lykke med projektet.

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)