Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alkoholbevilling, til mobil bar

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

ved i om man behøver en alkoholbevilling, hvis man har en mobil bar? En bar kunden kan leje til f.eks. en  julefrokoster eller fødselsdage. Vi skal stå for salget af alkohol, enden pr stk eller at kunden betaler all inclusiv.

Det kan både være private og erhvervskunder.

Mvh Brano

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:38

Det er ikke noget jeg er helt sikker på, så det er en god ide at ringe til politiet eller hvem der nu udsteder alkoholbevillinger.

Men jeg tror ikke du skal have alkoholbevilling hvis det er en lukket/privat fest, men som sagt, skal du lige tjekke op på det.

Her er lidt info om restaurationsloven og alkoholbevilling:

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=129763

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:42

Lars Bachmann:
Men jeg tror ikke du skal have alkoholbevilling hvis det er en lukket/privat fest

Jo, det skal der være. Lige så snart du udskænkter alkohol skal der foreligge en bevilling.

Men du kan ikke søge om en bevilling for en vogn én gang for alle. Der skal ansøges om hvert eneste arrangement i den politikreds hvor der udskænkes.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Hollesen Montage Skrevet kl. 12:43

Jeg mener at det kommer an på om der er offentlig adgang.. altså en lukket firma julefrokost burde ikke være et problem, men hvis i stiller op i den lokale park på en sommerdag, så skal i have en.

Men det kan nok godt betale sig lige at høre i kommunen ( som er dem der udsteder bevilling ) Det er nogle år siden jeg have bevilling og ting ændrer sig jo ;o)

God fornøjelse

/Holle

Fra 8900 Randers
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 12:43

Hej Lars,

tak for dit svar. Det tror jeg nemlig heller ikke man skal, men det kan godt være jeg skal ringe til politiet, bare for at være sikker :)

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Hollesen Montage Skrevet kl. 12:44

ok så ikke lige at der var en der havde svaret præcis ligesom mig ;o)

Glem alt efter god morgen!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Branislav:
Det tror jeg nemlig heller ikke man skal

...jo, det skal du. Sålænge det er dig, der sælger alkoholen skal der bevilling til. Uanset om du kalder det privat fest eller andre ting...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49

Jesper Hollesen:
Men det kan nok godt betale sig lige at høre i kommunen ( som er dem der udsteder bevilling )

Det er politiet og ikke kommunen, der udsteder alkoholbevilling ifm. arrangementer. Det kalder man "lejligheds-bevilling" og skal ansøges hos den pågældende politikreds hvori arrangementet bliver afholdt.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Brano

En mobil bar kan aldrig få en permanet alkoholbevillig.

Men bliver du hyret til en lukket fest eller firma julefrokost hvor firmaet betaler dig for sprutten m.v så kræves der ikke alkoholbevilling.

Med det samme at der er adgang for offentligheden eller at der tages entre ja så kræves der en alkoholbevilling.

Du kan nemt læse mere om tingende her: Retsinformation der i kan du læse om de krav der stilles.

Hej fra Søren

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 08
Indlæg ialt: 126
Fra  SuperEvent ApS Skrevet kl. 12:59

Hej Brano,

jeg vil anbefale dig også at kontakte fødevarestyrelsen, som formodentlig også skal ind over sammen med bevillingspolitiet.

Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)