Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vognmænd søges til start af nyt firma - medejerskab af moderfirma et MUST

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi er en gruppe af transportfolk, som ønsker at starte et selskab som skal skabe kørsel til af pakker og forsendelser til private med levering fra eftermiddagen til først på aftenen..

Vi forventer at hver vognmand skal investere omkring 25.000 i hardware og måske et indskud i firmaet på omkring 15.000 pr. bil som bliver tilknyttet...

Vi ønsker et landsdækkende netværk med 2-3 terminaler til fordeling af gods..

Vi hører gerne med INPUT omkring firmaet... men vi kan kun løfte i flok, hvis vi ønsker succes...

Hører gerne.

Fra Vejen
Tilmeldt 19. Jun 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mange penge at skyde i et nyt projekt - og så i disse tider. Men det kunne jo være lidt interessant at høre, hvilke typer biler I forventer at kunne beskæftige. Taler vi varebiler, forvogne eller trækkere?

Prisbilledet kunne jo osse være ret interessant at vide lidt om. Hvordan kommer afregningen til at fungere? Bliver det et eller andet med drop-priser, timeløn eller ren bruttofragt? Og tager man højde for, at leveringer til private ofte kan være en temmelig tidskrævende affære og at det skal foregå om eftermiddagen og aftenen, hvorfor prisen jo gerne skal ligge lidt højere end inden for normal arbejdstid?

Sidst, men ikke mindst, hvilken typer "transportfolk" er der tale om og hvilken erfaring besidder de?
Det er ikke for at forklejne nogen, men skulle jeg smide 40.000,- i et nyt koncept, så ville jeg gerne vide hvad det var for nogle folk jeg havde med at gøre. Lisså meget fordi, der de seneste år, er gået inflation i kurérvognmænd og "nye pakkekoncepter", hvor folk alt for ofte er gået derfra med tømte lommer og stor gæld.Typisk fordi bagmændene reelt set ikke har nogen erfaring eller ved hvordan transportbranchen fungerer. 

Så hvis I kunne komme med lidt mere info omkring jeres idé, ville det hjælpe en del. For I kan være nok så reelle og have nok så god en idé, men folk er blevet lidt mere forsigtige i de senere år. Så kom med lidt info :-)

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Fragtmand:

Det er mange penge at skyde i et nyt projekt - og så i disse tider. Men det kunne jo være lidt interessant at høre, hvilke typer biler I forventer at kunne beskæftige. Taler vi varebiler, forvogne eller trækkere?

Prisbilledet kunne jo osse være ret interessant at vide lidt om. Hvordan kommer afregningen til at fungere? Bliver det et eller andet med drop-priser, timeløn eller ren bruttofragt? Og tager man højde for, at leveringer til private ofte kan være en temmelig tidskrævende affære og at det skal foregå om eftermiddagen og aftenen, hvorfor prisen jo gerne skal ligge lidt højere end inden for normal arbejdstid?

Sidst, men ikke mindst, hvilken typer "transportfolk" er der tale om og hvilken erfaring besidder de?
Det er ikke for at forklejne nogen, men skulle jeg smide 40.000,- i et nyt koncept, så ville jeg gerne vide hvad det var for nogle folk jeg havde med at gøre. Lisså meget fordi, der de seneste år, er gået inflation i kurérvognmænd og "nye pakkekoncepter", hvor folk alt for ofte er gået derfra med tømte lommer og stor gæld.Typisk fordi bagmændene reelt set ikke har nogen erfaring eller ved hvordan transportbranchen fungerer. 

Så hvis I kunne komme med lidt mere info omkring jeres idé, ville det hjælpe en del. For I kan være nok så reelle og have nok så god en idé, men folk er blevet lidt mere forsigtige i de senere år. Så kom med lidt info :-)

Hej jeg vil give dig fuldstændig ret.. men kort fortalt så har jeg personligt 25 års erfaring indenfor transportbranchen.. så know how fejler ikke noget..

Men det konceptet er jo b2c transporter med levering eftermiddag til først på aftenen.. 

Men det jeg / vi lægger op til at vide fælles smider nogle ideer på bordet så alle får en lønsom forretning..

Men jeg giver dig ret i at i de sidste år er der kommet for mange klamphuggere ind på dette marked og kender kun et begreb. billigere fragt i stedet for at tilbyde bedre kvalitet til de samme penge..

Men send mig en PM med lidt info omkring dig og dit firma, så vil jeg prøve at beskrive det nærmere..

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ

ja dette kan måske være av interesse. Jeg hører gjerne mere om planerne

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu vil jeg ikke være alt for negativ. Men hvor mange er ved at have prøvet det med aften levering? I kommer aldrig til at kunne tjene nok uden virksomheds pakker. Kan godt se der er et segment i de private, men de vil heller intet betale for leveringen. Jeg tror i får svært ved at klare den. En stop pris skal jo ligge på 50 - 75 kroner, og der kræver også at hver vognmand kan have ca 40 - 50 stop.

Men jeg ønsker jer alt held og lykke, for det er en god ide, men synes bare der er forsøgt før.

Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interesseret men hvad type biler skal der bruges og hvem skal man kontakt vedr dette

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at smide grus i maskineriet. Men mange har forsøgt.

Kan nævne Billig pakkepost, de drejede nøglen om efter 2½år på markedt. så er det jo også født et nyt firma dansk pakkeomdeling.

Problemet ligger i at man kan íkke flytte kunderne mere, da der har været mange der har forsøgt at komme på markedt men har drejet nøglen om og gået konkurs.

Kunder bliver der hvor de er. og det vil sige ved DPD, GLS, DSV Danske fragtmænd. Sidste nævnte har 100års erfaring og vandt faktisk en store dele af markedet da de opkøbte DSB gods.

Danske fragtmænd om strukturer en masse i 2011 og 2012. Så i vil få kamp til strengen.

Så hvis jeg var jer ville jeg hellere finde på noget Helt nyt i transportbranchen.

Det er bare min mening

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 22. Aug 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jeg

 

Jeg vil heller ikke være en lysse slukker med jeg må gi de ander rat i det de skriver.

som vognmand vil jeg aldrig drømme om at smide 30000 kr. i sådan et firma og ikke være sikker på at kunne tjene de penge hjem igen, har lige som om prøvet det ved at kører for en stop pris til 20 kr. og kun havde 15 stop der strækker sig fra skagn og ned til horsens, jeg gider ikke at smide 2000 kr bag i bilen vær dag så det siger sig selv at der er sku ingen vognmand der gider.

Med minder der er lovet på skrift at der er 50 - 70 stop vær dag og i en passende område så som region midtjylland og et stop pris  mellem 50 -60 kr så er der økonumi i det eller er der ikke jeg skal ikke havde penge med på arbejde

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)