Hej vi er en gruppe af transportfolk, som ønsker at starte et selskab som skal skabe kørsel til af pakker og forsendelser til private med levering fra eftermiddagen til først på aftenen.. Vi forventer at hver vognmand skal investere omkring 25.000 i hardware og måske et indskud i firmaet på omkring 15.000 pr. bil som bliver tilknyttet... Vi ønsker et landsdækkende netværk med 2-3 terminaler til fordeling af gods.. Vi hører gerne med INPUT omkring firmaet... men vi kan kun løfte i flok, hvis vi ønsker succes... Hører gerne. |
Det er mange penge at skyde i et nyt projekt - og så i disse tider. Men det kunne jo være lidt interessant at høre, hvilke typer biler I forventer at kunne beskæftige. Taler vi varebiler, forvogne eller trækkere?
Prisbilledet kunne jo osse være ret interessant at vide lidt om. Hvordan kommer afregningen til at fungere? Bliver det et eller andet med drop-priser, timeløn eller ren bruttofragt? Og tager man højde for, at leveringer til private ofte kan være en temmelig tidskrævende affære og at det skal foregå om eftermiddagen og aftenen, hvorfor prisen jo gerne skal ligge lidt højere end inden for normal arbejdstid?
Sidst, men ikke mindst, hvilken typer "transportfolk" er der tale om og hvilken erfaring besidder de?
Det er ikke for at forklejne nogen, men skulle jeg smide 40.000,- i et nyt koncept, så ville jeg gerne vide hvad det var for nogle folk jeg havde med at gøre. Lisså meget fordi, der de seneste år, er gået inflation i kurérvognmænd og "nye pakkekoncepter", hvor folk alt for ofte er gået derfra med tømte lommer og stor gæld.Typisk fordi bagmændene reelt set ikke har nogen erfaring eller ved hvordan transportbranchen fungerer.
Så hvis I kunne komme med lidt mere info omkring jeres idé, ville det hjælpe en del. For I kan være nok så reelle og have nok så god en idé, men folk er blevet lidt mere forsigtige i de senere år. Så kom med lidt info :-)