Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop - SEO - Hvordan? Hvad er bedst?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har arbejdet længe på min webshop og er nu nået dertil, hvor jeg skal skrive alle mine produkter ind i shoppen. Jeg ved hvor vigtig SEO er og har læst en del om det, men det er første gang, jeg praktisk skal arbejde med det.

Mit spørgsmål er så: Hvad er bedst for mig at gøre i denne situation?

Kan jeg selv sætte mig ned og skrive produkter plus tekster ind med det samme eller skal jeg gøre det sammen med en SEO ekspert? Er det nemmere at få gjort tingene rigtigt (altså vha. professionelle) fra start eller kan jeg sagtens skrive tingene ind nu og så få det SEO-optimeret senere?

Jeg håber, I kan hjælpe mig!

Mvh

Casper

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 14:04

Hej Casper

Vil du bruge en SEO ekspert skal han ind så tidligt som overhoved muligt.
Det handler ikke kun om tekster, men også om shoppens struktur.

Venlig hilsen

Finn

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 14:07

Hej Casper.

Her er min anbefaling.

Start med at lave ALT det du kan lave selv - evt. med hjælp fra mit blogindlæg der hedder Webshop søgemaskineoptimering.

Herefter så får du oprettet de første ti produkter, og laver dem efter bogen.

Så sender du et link til mig, eller ligger det her på Amino og beder folk om at skyde den ned. Når du så har fået rettet alle de ting, så ville jeg overveje at gå til en SEO-ekspert, og få rettet alt on-site. Dvs. de retter i koden så HTML-tags er korrekt, så billederne loader hurtigere osv osv.

Det var sådan jeg ville gøre det :-)

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Blom:
Start med at lave ALT det du kan lave selv -

Vi er ikke enige Smile

Hvorfor måske lave en række fejl og så rette dem bagefter?
Det er da bedre at snuppe en time med en SEO ekspert og så gøre det rigtig fra starten af.

Man kan godt oprette 10 produkter og få respons efterfølgende, men så skal det ske i en lukket testversion som Google ikke kan indeksere.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:03

Casper Blom:

Her er min anbefaling.

Start med at lave ALT det du kan lave selv

Set med branchebriller på er jeg helt enig. Den fremgangsmåde sikrer masser af beskæftigelse i mit fag Wink

Spøg til side: Hvis du har sat dig grundigt ind i SEO - for eksempel ved at læse SEO-LEX og/eller SEO2.0, kan du sagtens gøre en del selv. Men det smarteste er nu stadig at finde dig en SEO gut eller gutinde, som du vil samarbejde med. Lav så nogle produkter og en enkelt eller to varegrupper parat og få det arbejde evalueret, INDEN du laver resten.

Det er nu engang nemmere og billigere at rette et par småfejl fremfor at skulle rette op på et helt site.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 15:21

Mange tak for alle jeres svar.

Jeg tænkte nok, at jeg skulle skaffe mig en professionel at snakke med.

I hører sikkert fra mig, når jeg har lavet de første produkter!

mvh

Casper

Fra Copenhagen
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:05

Ifølge din profil har du læst adskillige bøger om SEO, så jeg vil da mene du nok kan gå i krig med det selv? Selvfølgelig kan du være i tvivl om nogle ting, men løbende kan du jo bare søge hjælp på diverse forums, hvis du er gået i stå. Men held og lykke med shoppen =)

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Kampgear Skrevet kl. 21:24

Hej Joen

Ja det er helt korrekt. Jeg har ikke uddybet det i min profil, men det er kun Light-versioner af SEO bøger jeg har læst. Jeg må også indrømme at jeg finder SEO meget svært og omfattende. Så jeg vil hellere have en professionel ind over i stedet for, at jeg sidder og gøre tingene værre for mig selv. :)

Jeg ville i hvert fald lige sikre mig, om jeg selv kunne gå i gang uden at ødelægge for meget og så senere hen få en ekspert på. Eller om det var klogt at at få en ekspert på fra start. :)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:32

@ Finn + Rosenstand

Ja, vi er basalt set enige. Jeg vil også kun anbefale at man selv giver sig i kast med det, hvis man har styr på det. Men det var også med udgangspunkt i hvis spørgen har et budget at arbejde ud fra, har man masser af penge skal SEO bureauet bare ind fra day 1.

Det er også derfor jeg anbefaler man starter med at lave de simple ting selv - titler, længere beskrivelser osv. Der er det dog begrænset hvor stor skaden skal være.

Også derfor at jeg kun anbefaler 10 produkter - så er det igen begrænset hvor stor skaden kan være.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)