Hej Peter Haha ja da jeg ringede tilbage til det nummer der ringede mens jeg talte i telefon med en anden kunde, fandt jeg ud af du havde skrevet her Selvom jeg var optaget på telefonen håber jeg da det tæller lidt at jeg ringede tilbage så snart jeg kunne ;) Jeg skal lige tjekke om der er probs med vores svarer som normalt fortæller hvem man har ringet til og hvorfor vi eventuelt ikke tager telefonen. Tak for snakken i hvert fald, du kom med at par gode input vi kan bruge fremadrettet i SEO-shop modulet og så må tiden vise om de bliver os eller andre der skal udvikle din shopløsning. |
Thomas Frost:Vi har ingen udgifter til kontorer, mødelokaler, firmabiler og ingen markedsføringsudgifter
Og dette er lige præcis nøglen til at kunne levere arbejde af god kvalitet til kunderne til en fair pris.
Har du et setup med dyre kontorlokaler, 2-3 direktører, 5 sælgere og 5 håndværkere, så skal de 5 håndværkere hive 13 personers løn og en solid husleje hjem hver måned.
Kunderne betaler prisen for dette i form af højere timepriser eller dårligere kvalitet. Der er ikke andre til at betale.
Om håndværkeren så arbejder som en af de 5 håndværkere i det store firma eller for sig selv har som udgangspunkt ingen betydning for kvaliteten af håndværkerens arbejde.
Så jeg køber ikke nødvendigvis Peters påstand om, at 10-personers firmaer nødvendigvis er bedre for kunden end et én-mands-firma.
Men hvis man (som i både Thomas og Peters tilfælde) på en struktureret måde kan outsource rugbrødsarbejdet til lande med lavere lønomkostninger, så er det naturligvis væsentligt nemmere at tilbyde kunderne en attraktiv samlet pakke med god kvalitet til konkurrencedygtig pris.
Jeg kan så personligt glæde mig over, at der nok går lidt tid før indere, filippinere og ukrainere lærer tilpas meget dansk til at kunne lave AdWords annoncer til mine kunder.
Men den dag kommer sikkert også :)