I kraft af mine erfaringer som brandmand, (en del år siden jeg stoppede), så er jeg meget underne over Arriva ikke har tilbud alle passager og personale krisehjælp, for et er sikkert, der er meget ofte et stort behov for at tale det igennem med en prof. Folk der siger det kun er tøssedrenge der får krisehjælp, de er ikke meget værd i mine øjne, da selv brandmænd, politifolk, og ambulanceredder alle tit tager forbi en prof. samtale partner fro ikke at knække over alle de grumme oplevelser de kommer ud til, trods den intersive træning go den ofte store erfaring disse folk har. Så må det for en civil og ikke trænet person være særdeles vanskeligt at håndtere sådan en oplevelse uden fremmede hjælp. Naturligvis hjælper det at tale om det med alle, man kan få til at lytte til oplevelsen. Mit personlige råd: Kontakt Arriva og be om krisehjælp, husk info om tidspunkt og sted - hvis det er muligt. Venligst René Buch |
Jimi Hove:Vildt nok Thomas.. Godt at høre at du har det bedre igen..
Apropos det med Nikolaj, så så jeg som barn en der lige var hoppet ud af vinduet fra 5 sal. Brandvæsenet stod og spulede blodet væk. Som nysgerrigt barn kom jeg desværre alt for tæt på, inden de fik mig væk. En oplevelse der har siddet stærkt i mig siden da ( kan godt være bange for at stå tæt på vinduer i høje bygninger )
Skræmmende historier Hans og Jimi - Det er godt nok ikke rart at opleve sådanne ting...
Jeg fortæller om min historie til foredraget idag - og strør et lille gran humor i - så hjælper det i den positive retning