Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En NOGET speciel tog-oplevelse!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

I kraft af mine erfaringer som brandmand, (en del år siden jeg stoppede), så er jeg meget underne over Arriva ikke har tilbud alle passager og personale krisehjælp, for et er sikkert, der er meget ofte et stort behov for at tale det igennem med en prof.

Folk der siger det kun er tøssedrenge der får krisehjælp, de er ikke meget værd i mine øjne, da selv brandmænd, politifolk, og ambulanceredder alle tit tager forbi en prof. samtale partner fro ikke at knække over alle de grumme oplevelser de kommer ud til, trods den intersive træning go den ofte store erfaring disse folk har.

Så må det for en civil og ikke trænet person være særdeles vanskeligt at håndtere sådan en oplevelse uden fremmede hjælp. Naturligvis hjælper det at tale om det med alle, man kan få til at lytte til oplevelsen.

Mit personlige råd:

Kontakt Arriva og be om krisehjælp, husk info om tidspunkt og sted - hvis det er muligt.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 10:12

Jimi Hove:

Vildt nok Thomas.. Godt at høre at du har det bedre igen..

Apropos det med Nikolaj, så så jeg som barn en der lige var hoppet ud af vinduet fra 5 sal. Brandvæsenet stod og spulede blodet væk. Som nysgerrigt barn kom jeg desværre alt for tæt på, inden de fik mig væk. En oplevelse der har siddet stærkt i mig siden da ( kan godt være bange for at stå tæt på vinduer i høje bygninger )

Skræmmende historier Hans og Jimi - Det er godt nok ikke rart at opleve sådanne ting...

Jeg fortæller om min historie til foredraget idag - og strør et lille gran humor i - så hjælper det i den positive retning Big Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas, Renés råd er rigitg godt.
Det kan jo ikke skade dig at få lavet et lille psykotjek, og hvis det er for pinligt for en stor, stærk indkastmand, kan du jo bare lade være med at fortælle om det... Men det tror jeg faktisk heller ikke, du ville være bange for, hvis det kom dertil.

God vind.

Hans

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 15:45

Hans Stokholm Kjer:

Thomas, Renés råd er rigitg godt.
Det kan jo ikke skade dig at få lavet et lille psykotjek, og hvis det er for pinligt for en stor, stærk indkastmand, kan du jo bare lade være med at fortælle om det... Men det tror jeg faktisk heller ikke, du ville være bange for, hvis det kom dertil.

God vind.

Hans

Hej Hans

Rene´s råd er Super-godt, så det kommer jeg nok til at gøre brug af i en eller anden grad...

Jeg kender nogle i mit netværk der arbejder prof. med det psykologiske... og det er overhovedet ikke pinligt for mig - der skal hvis mér til Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 16:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas

Hvor er det fedt at se du tager dig selv alvorligt og ikke lader den oplevelse blive en tung byrde i dit fremtidige liv, for tro mig jeg har set det ske alt for mange gange fordi "En mand piver ikke" sikken en omgang hø.

Vi har alle brug for at få læsset af, særligt ovenpå voldsomme oplevelser.

Jeg har selv lige gået til psygolog, i forbindelse med en enorme intens oplevelse jeg har været igennem med en lungetranspalntation som jeg fik den 4 maj 2011, fra at sidde bundet til en kørestol og med stort behov for ekstra ilt i næsen døgnet rundt og 100 % afhænig af andres hjælp, til at kunne alt selv i løbet af meget kort tid, fra jeg blev transplanteret til jeg kom hjem gik der ikke engang 30 dage.

Jeg har det bare super godt i dag - har ikke mere behov for andres hjælp til hverdagens opgaver.

Jeg har talt meget med krisepsygologerne på Rigshospitalet og det har fjernet rigtig mange af de ting jeg gik og bar rundt på efter 10 år med meget svær og alvorlig sygdom - jeg føler mig som et 100 % nyt menneske og nyder mine nye muligheder.

Så ring du bare til Arriva og få en aftale i stnad med dem. Hvis Arriva ikke vil hjælpe dig så kontakt falck eller din egen læge, måske dit lokale sygehus - jeg ved faktisk ikke havd du skal gøre hvis Arriva ikke vil hjælpe dig men bare klæ på og få den hjælp du har RET til.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 18:23

Hr. Buch:

Jeg har selv lige gået til psygolog, i forbindelse med en enorme intens oplevelse jeg har været igennem med en lungetranspalntation som jeg fik den 4 maj 2011, fra at sidde bundet til en kørestol og med stort behov for ekstra ilt i næsen døgnet rundt og 100 % afhænig af andres hjælp, til at kunne alt selv i løbet af meget kort tid, fra jeg blev transplanteret til jeg kom hjem gik der ikke engang 30 dage.

Jeg har det bare super godt i dag - har ikke mere behov for andres hjælp til hverdagens opgaver.

Jeg har talt meget med krisepsygologerne på Rigshospitalet og det har fjernet rigtig mange af de ting jeg gik og bar rundt på efter 10 år med meget svær og alvorlig sygdom - jeg føler mig som et 100 % nyt menneske og nyder mine nye muligheder.

Det var da noget af en oplevelse René - Jeg er glad for, at du er kommet helt igennem på den anden side Big Smile 

Det må være ekstremt hårdt at have alvorligt syge lunger - så imponerende at du har kæmpet dig igennem - at du har overskud viser dit angagement på Amino også Yes

Tak for din hjælp og dine råd Big Smile

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 18:40

Thomas Grønnemark:

Det var da noget af en oplevelse René - Jeg er glad for, at du er kommet helt igennem på den anden side Big Smile 

Det må være ekstremt hårdt at have alvorligt syge lunger - så imponerende at du har kæmpet dig igennem - at du har overskud viser dit angagement på Amino også Yes

Tak for din hjælp og dine råd Big Smile

Thomas det er da det mindste jeg kan gøre at dele ud af den erfaring jeg har opgygget.

Det har ikke altid være let, men i det store hele har det trods mere end 90 indlæggelser været en god periode, hvis man ser bort fra de sidste 6 måneder, hvor jeg flere gange var meget tæt på at miste livet, men det er nu fortid og jeg priser mig bare så lykkelig over vores fantastiske gode sundheds system og jeg betaler gladeligt 10 % mere i skat hvis det kræves for at oprret holde vores sundhedssystem.

Jeg vil være evigt taknemmelig overfor alle på Riget der har været en del af det store team der har fået mig på højkant igen.

Tiden på Amino har og er jo netop med til at give mig indhold i livet, både i dag men også da jeg var svært syg og ikke kunne tale grundet mangel på luft - min lungefunktion var på 12 % af det forventet da jeg blev transplanteret, så der var kun luft til det mest basale, du ved jo helt sikkert fra dig selv at dårlig fysisk form, lange samtaler kan give lidt forhøjet åndedræt, så forstil dig du løber et maraton løb med tape for munden, den ene næsebor blokeret og det andet kun halvt åbent og den luft du får ind er via et tyndt sugerør, sådan var det for mig at trække vejret til sidst når jeg sad roligt og afslappet uden aktivitet.

Nettet giver jo netop mulighed for  at opretholde kontakten til den store verden, uden at skulle bruge luft på at snakke, det er derfor jeg har været her hele tiden, og for at glemme mine egne tanker for stund......

Det var en lang kamp men det er intet mod hvor lykkelig jeg er i dag.

Derfor skal du søge hjælp, således du kan forsætte det gode liv.

Venligst René buch

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 18:51

En voldsom historie Renè...

Jeg er rigtig glad for at høre at du trods alt også har fundet noget taknemmelighed midt i al smerten. Tak til de gode læger, tak for hjælpen til alle, tak for at det trods alt gik ok.

Man kunne nemt være blevet bitter over livet..

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Jimi

Nej ingeen bitterhed her, da der jo ikke er nogen der er skyld i mine problemer, der skyldes en medfødt gen-fejl, så jeg er kun lykkelig for jeg har kunnet få hjælp.

I al den tid jeg har været syg har jeg holdt fordrag for andre lungesyge om min måde at takle alt dette på, herunder min store glæde for livet med ilt-tilskud for uden det ville jeg have været bundet til en seng og med kunne jeg ahve et godt rigt og rimeligt aktivt liv, trods begrænsningerne i mine fysiske muligheder.

I dag har jeg eks. sammen med min søn fået ordent mit skur / værksted, som har ventet i mere end 5 år på at blive ordnet, min have er generobret så den er til at være i igen.

Så livet er bare skønt

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Fra  Throw-in Skrevet kl. 19:11

Hr. Buch:

I al den tid jeg har været syg har jeg holdt fordrag for andre lungesyge om min måde at takle alt dette på, herunder min store glæde for livet med ilt-tilskud for uden det ville jeg have været bundet til en seng og med kunne jeg ahve et godt rigt og rimeligt aktivt liv, trods begrænsningerne i mine fysiske muligheder.

Det er fantastisk livsbekræftende det du fortæller René - du skulle vist også holde foredrag om livsglæde - det tror jeg du vil være inspirerende god til Yes

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)