Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal barnet hedde?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Indlæg ialt: 198
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens..

Jeg er så småt ved at være klar (ihvertfald i mit hovede Big Smile) til at lancere min virksomhed, men jeg mangler noget ret så essentielt. Navnet.

Jeg har mere eller mindre brugt hele dagen på at tænke over hvad man kan kalde virksomheden, men intet falder mig lige ind.

Jeg er helt med på at det gerne skal være kort, nemt at huske, gerne skal kunne associeres med noget godt (eller man kan lave storytelling på det) og alt det der, men er virkelig ikke kreativ.

Min virksomhed beskæftiger sig med uvildig privatøkonomi. Det være sig alt fra pensionsopsparinger, forsikringer, budgetter, hjælp til boligkøb etc (mere eller mindre alt indenfor den finansielle verden).

Jeg har tænkt over forskellige muligheder, men er sgutte blevet klogere. Jeg kan godt lide latinske/græske navne/guder og synes at Nike er genialt (en græsk sejrs-gud). Sammentrækninger kan jeg også lide, fx Lego, som jo er en blanding af LEg GOdt, som på latin betyder jeg samler (muligvis verdens mest geniale firmanavn). Nike og Lego er jo som bekendt taget, men noget i samme dur ville være super for mig.

Det må naturligvis også gerne omhandle det jeg faktisk laver, omend det ikke KUN skal være navnet på virksomheden (vil ikke hedde privatøkonomis-konsulenten).

Håber der findes nogle lidt mere kreative sjæle end mig derude, som er villig til at give et forslag.

Kvalitets Rygstrækker, Nakkestrækker & Massage Roller | Nordic Spine

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Dec 09
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 19:48

oeconomia - økonomi på latin
economia - på portugisisk

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:58
Hej Mark

Jeg kan virkelig godt forstå at du synes det er svært. For man har en tendens til at komme til at lude kliche agtig. Hvis du forstår Smile

Jeg tænkte på, du kunne jo evt. bruge noget af dit eget navn: [/B] Bayliss Consult

Her gør du dit firmanavn personligt, og internationalt Smile

Nu ved jeg ikke om det er for kliche agtigt. Men det er da et bud.

De bedste hilsner

Daniel
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 20:07

dinepenge

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 21:41

Tak for jeres svar.

Jeg gjorde det måske ikke helt klart, men selve ordet eoconomica etc. er fine nok, men alt for svære at stave til for den almene mand. Jeg er ikke engang sikker på jeg ramte rigtigt lige før.

Jeg har også overvejet at inddrage mit eget navn, men det KAN være svært at stave til, hvis man ikke lige har set det før og så fortæller det ikke rigtig noget om hvad jeg beskæftiger mig med.

Idéen er som sådan god nok, men tror bare det er for svært med mit (ihvertfald i starten) begrænsede budget til marketing og branding.

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 22:03
Lidt ideer: ecomia el. emia
Fra Odense
Tilmeldt 22. May 11
Indlæg ialt: 194
Fra  Bukephalos Media ApS Skrevet kl. 22:13

Hvis du føler, folk kan have svært ved at stave til dit efternavn, kunne dine initialer så være en ide? MBJ Consult eller hvad det nu måtte være. :-)

Mvh Alexander

Køb dit flagesalt online på Flaky.dk

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 22:52

Ecomia er egentlig et ok forslag..

Ved ikke om jeg er så meget for MBJ Consult.. Igen, det er måske lidt kliche-agtigt og kunderne har ingen idé om hvad jeg vil lave.. Og så er jeg ked af at sige det om mine egne initialer, men det er lidt kedeligt og ikke særlig catchy..

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 05
Fra  ISDA Bogføring & Økonomiservice Skrevet kl. 03:04

I øvrigt er noget med økonomi på andre sprog, udover latin, helt fint at blande sammen :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 03:25

Altså, afhænger jo af hvor international du vil lyde. Kan forestille mig dine kunder skal være danske, så måske er det godt at have noget dansk lignende. Men samtidig så banalt og simpelt at man stoler på det fra starten af.
Jeg er heller ik så kreativ, men noget med:
"Budget"
"Bayliss Budget" (noget med dit navn)
"Bayliss Finans"

I værste tilfælde kan du jo altid bare vælge "VRDR Budget" = "Vi reder din røv Budget" ;) 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)