Hej folkens.. Jeg er så småt ved at være klar (ihvertfald i mit hovede Jeg har mere eller mindre brugt hele dagen på at tænke over hvad man kan kalde virksomheden, men intet falder mig lige ind. Jeg er helt med på at det gerne skal være kort, nemt at huske, gerne skal kunne associeres med noget godt (eller man kan lave storytelling på det) og alt det der, men er virkelig ikke kreativ. Min virksomhed beskæftiger sig med uvildig privatøkonomi. Det være sig alt fra pensionsopsparinger, forsikringer, budgetter, hjælp til boligkøb etc (mere eller mindre alt indenfor den finansielle verden). Jeg har tænkt over forskellige muligheder, men er sgutte blevet klogere. Jeg kan godt lide latinske/græske navne/guder og synes at Nike er genialt (en græsk sejrs-gud). Sammentrækninger kan jeg også lide, fx Lego, som jo er en blanding af LEg GOdt, som på latin betyder jeg samler (muligvis verdens mest geniale firmanavn). Nike og Lego er jo som bekendt taget, men noget i samme dur ville være super for mig. Det må naturligvis også gerne omhandle det jeg faktisk laver, omend det ikke KUN skal være navnet på virksomheden (vil ikke hedde privatøkonomis-konsulenten). Håber der findes nogle lidt mere kreative sjæle end mig derude, som er villig til at give et forslag. |
oeconomia - økonomi på latin
economia - på portugisisk