Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

QR Codes og Google

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Absalon Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu Google er i stand til at fremstille QR Codes som denne  via deres URL Shortener

kan man så forestille sig, at Google også er i stand til at læse dem, når spideren render på dem rundt på nettet? Altså at Goolge vil opfatte dem som værende et link?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Interessant spørgsmål.

Som jeg har kunne forstå så er Google ikke i stand til at læse dem pt.

Men ud fra min logik, er QR koder så ikke lavet med formålet om at tage offline marketing og gøre det online? Jeg mener bare, jeg ville nok føle mig lidt dum, hvis jeg scannede en QR kode på min skærm.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Fra  Absalon Skrevet kl. 11:36

Efter at have rodet ret så meget rundt på nettet, synes den generelle opfattelse rigtigt nok at være, at Google p.t. ikke læser dem. Om de så kommer til det i fremtiden er jo et godt spørgsmål. Min fornemmelse siger mig, at det gør Google nok før eller siden. Derfor er jeg også begyndt at smide dem ind, hvor jeg kan komme til det rundt på nettet. Det skader jo nok ikke...

Og jo, QR Koder er netop lavet, for at tage offline marketing online via folks mobiler. Jeg er ved at lave et lille forsøg, hvor den frisør i Esbjerg som jeg roder med, sætter en QR Kode i vinduet med div. campagne koder indbygget, bare for at se om nogen kan finde på at gå på websiden på den måde.

Virker det, så er det ikke umuligt at de i fremtiden begynder at sætte små merkater med QR Koder på de produkter, som sælges i salonen.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 11:45

Ja lige præcis, gode idéer :-)

Jeg synes også det er et spændende media, og det er jo dejligt nemt pludselig at måle effekten af offline annoncering, hvilket er super fedt.

Gode idéer!

Husk også at bed alle folk om at checke ind på FB-siden - det giver også en stærk effekt. Så får de evt. gratis hårvask eller noget i den stil :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Fra  Absalon Skrevet kl. 11:50

Ja, det er så det næste. Man kan lave en QR Kode, der går direkte til en FB-Like...  ;-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 8. Dec 10
Fra  Absalon Skrevet kl. 11:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Blom:
Jeg mener bare, jeg ville nok føle mig lidt dum, hvis jeg scannede en QR kode på min skærm.

Sjovt du siger det. Jeg smed for sjov skyld en QR Kode på salonens FB-side i går og spurgte hvad folk ser, når de skanner den. Jeg kan via Google Analytics se 5 besøg siden da via iPhones. Big Smile

Fik i øvrigt lige en ny idé. Et lille papskilt med QR Kode på bordet foran folk, når de sidder i stolen. Det skulle så netop tage dem til en FB-Like.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:54

Ja - men også bare markedsføring uden om QR koder, men direkte på Facebook. Min mor ville aldrig forstå det med QR koder, men ville gerne blive fan på Facebook :-)

Hehe det er nok folk som mig som tænker 'what the fuck' og så prøver det af :-D

Ja - den er også god! I kan lige så godt udnytte den tid I har med kunden, når de sidder og kigger ud i luften.

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 14:22

Hej, synes nu ikke det er så dumt at scanne en QR på skærmen, har selv gjort det et par gange og ved at flere har scannet min egen QR på skærmen, det er en hurtig måde og få en kontakt adresse over i sin mobil. Jørgen

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:30

Jørgen:
det er en hurtig måde og få en kontakt adresse over i sin mobil.

God pointe! Lyder som et incitament for Google til at ville læse den slags i fremtiden - hvis ikke de gør det nu. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 09:36

Jørgen:

Hej, synes nu ikke det er så dumt at scanne en QR på skærmen, har selv gjort det et par gange og ved at flere har scannet min egen QR på skærmen, det er en hurtig måde og få en kontakt adresse over i sin mobil. Jørgen

Ja all right, den havde jeg ikke tænkt på.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)