Hej, jeg er i gang med mit første momsregnskab, og i forbindelse med min virksomhedsopstart har jeg købt en del teknik fra amazon.co.uk. Dette har bragt mig i en lidt kryptisk situation i forhold til registrering af moms. De varer jeg har købt direkte fra amazon.co.uk er inkluderet VAT på 25 % (dvs. dansk moms). Da amazon.co.uk også har et dansk CVR nummer går jeg ud fra, at disse varer skal registreres som købt i Danmark, har jeg ret i det? Argumentet er at varerne er pålagt dansk moms og købt hos en internetbutik med dansk CVR-nummer. Jeg har også købt en del varer fra amazon.co.uk's Marketplace, som er en slags salgsplatform for andre britiske butikker. Selvom salget foregår via amazon.co.uk går jeg ud fra, at jeg ikke kan trække denne VAT fra, da disse butikker har opkrævet britisk VAT og ikke dansk moms. Har jeg ret i denne antagelse? Havde ikke tænkt så meget over forskellen i at købe varer direkte fra amazon.co.uk og fra amazon.co.uk's Marketplace, men det kan nok godt betale sig at være opmærksom på dette fremover.. Nå, men på forhånd tak for svar! Mvh. Nicolai |
Bump.
Jeg kunne meget godt tænke mig et svar på dette.