Hej, jeg har lige et par spørgsmål omhandlende Visa og Mastercard
Jeg har i øjeblikket en indløsningsaftale hos PBS (NETS/Teller eller hvad de nu hedder) til dankort. Jeg kan se at der er "mange" der prøver at betale med Visaelektron og Mastercard, så jeg tænkter at jeg måske skulle åbne op for de muligheder.
Jeg har hørt at når der bliver betalt med mastercard får jeg først pengene en måned efter. Er det korrekt og gælder dette også ved visa, visaelektron, maestro og american express (og hvad der nu er af andre kort)? Er det det der er forskellen på kredit og debet kort, og er der en liste der fortæller mig hivlke kort der hører under hvilken kategori?
Jeg har derudover muligheden for at vælge mellem 3 forskellige indløsere til disse kort. Euroline, PBS og Swedbank.
Er der nogen fordele og ulemper eller fungerer de upåklageligt allesammen så jeg bare skal vælge udelukkende efter prisen?
Det er ikke så meget oprettelsen hos Nets der holder mig væk, den får jeg nemlig gratis :-) Det er dog et problem at der går så lang tid før jeg får pengene. Så skal jeg nemlig til at ændre i mit system og lave en masse manuelt arbejde, da jeg manuelt skal tjekke om pengene er gået ind på kontoen og skrive til systemet "nu er de klar"... :(
Men det kan godt være det kan lade sig gøre anyways.