Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af CMS system til Webshop - Nybegynder

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Jeg har i længere tid overvejet at starte en webshop med salg af nogle bestemte tekstil brands. Jeg har endelig fået taget mig sammen til at påbegynde mit projekt.

Men inden jeg begynder og sende breve ud til de enkelte hovedkontorer, vil jeg gerne have noget layout og hjemmeside på plads. I den forbindelse har jeg brug for noget Webhotel, et open source CMS system, betalingsmodul og sikkert meget mere. Smile

Jeg har af en bekendt hørt lidt om Drupal 7.0, men om det er noget jeg kan anvende indenfor ecommerce ved jeg ikke. Derfor har jeg læst en del om her på debatten, hvor mange har anbefaldet Magento.

Men er der stor forskel på de 2 eller burde jeg vælge noget helt 3? :)

Skal siges jeg er nybegynder inden for websign osv. Er dog øvet med en computer, både på internet og Photoshop, Indesign mv. Så burde kunne lære det forholdvis nemt. :)

Tak på forhånd..

Fra Køge
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 201
Fra  http://www.Martinskallerup.dk Skrevet kl. 23:56

Det system som jeg har fundet nemmest og som jeg klart kan anbefale er prestashop.com

:)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henrik:

Hej folkens

Jeg har i længere tid overvejet at starte en webshop med salg af nogle bestemte tekstil brands. Jeg har endelig fået taget mig sammen til at påbegynde mit projekt.

Men inden jeg begynder og sende breve ud til de enkelte hovedkontorer, vil jeg gerne have noget layout og hjemmeside på plads. I den forbindelse har jeg brug for noget Webhotel, et open source CMS system, betalingsmodul og sikkert meget mere. Smile

Jeg har af en bekendt hørt lidt om Drupal 7.0, men om det er noget jeg kan anvende indenfor ecommerce ved jeg ikke. Derfor har jeg læst en del om her på debatten, hvor mange har anbefaldet Magento.

Men er der stor forskel på de 2 eller burde jeg vælge noget helt 3? :)

Skal siges jeg er nybegynder inden for websign osv. Er dog øvet med en computer, både på internet og Photoshop, Indesign mv. Så burde kunne lære det forholdvis nemt. :)

Tak på forhånd..

Hej Henrik

Dit valg kommer lidt an på dit fokus. Vi har netop udviklet en webshopløsning med fokus på søgemaskineoptimering, men den kommer vi lige tilbage til.

Magento:
Kæmpe system med uanede muligheder. Ønsker du at sælge til mange lande med forskellige momssatser er dette et super system. Systemet er dog meget tungt og for nybegyndere kan det være svært at finde ud af. Har en del problemer omkring søgemaskineoptimering, disse lappeløses ofte med robots.txt, men dette er ikke ideelt. Har også ofte problemer med DC content. Er svært at sætte op for en nybegynder. En magentoshop bør sættes op af en erfaren leverandør, det er ikke noget man bør gå i gang med selv.

Prestashop:
Også et stort system med mange muligheder, der findes mange flotte templates med fine funktioner så man kan komme i gang for en rimelig pris, men de fleste Prestashop-løsninger lider under dc content og lappeløsninger omkring SEO-delen. Hvis man er teknisk anlagt kan man selv starte og vedligeholde en Prestashop, det kræver dog en del læsning, men det kan lade sig gøre.

WordPress SEO-shop
Vores, Webcoders.dk, eget shopsystem til WordPress vi har udviklet fra bunden med fokus på søgemaskineoptimering og enkelthed. Vores system skal ikke vælges på tusindvis af funktioner men derimod hvis man ønsker et shopsystem hvor alt det grundlæggende SEO er i orden fra start af, hvor der ikke genereres dc content og som ikke har alle Magento og Prestashops indbyggede SEO-fejl.

Dvs du kan få en shop der er HELT køreklar fra start og ikke som set mange gange herinde hvor folk har fået lavet en shop i Magento eller Prestashop som de bagefter finder ud af er fyldt med dc content og andre SEO-fejl.

Vi har naturligvis alle de almindelige funktioner som gavekort, rabatkoder (med tracking), betalingsgateways (ePay, quickpay, paypal), lagerstyring, tracking på hver ordre med søgeord som konverterede, log over kundens gang rundt i shoppen m.m.. Derudover får du undervisning med, også i SEO-delen, så du er godt klædt på til at komme i gang med at sælge. Vores priser starter fra 4995,- i oprettelse og 199,-/måned ekskl. moms. Vi yder løbende support og sørger for opdateringer af systemet.

SEO-shop kan i øvrigt nemt udvides med specialfunktioner, som kodes specifikt til din shop. Senere hen kommer i øvrigt integration med postens webpack så man kan udskrive pakkesedler direkte fra systemet og flere andre funktioner. SEO-shop er udviklet i samarbejde med flere af vores kunder som havde nogle specifikke krav til funktioner, også fremover vil udviklingen ske i tæt samarbejde med de kunder der bruger systemet.

Hvis du vil vide mere om funktioner og detaljer er du velkommen til at spørge her i tråden, skrive til mig eller give mig et kald på telefon eller Skype.

Med venlig hilsen

Thomas Frost
WebCoders.dk
tf@webcoders.dk
Tlf.: 36 96 51 36 (man-fre 9-15)

P.S. Mine råd er helt sikkert ikke 100 % objektive da jeg er leverandør og med-udvikler af SEO-shop, hvis der er andre der har andre råd så lad os få en god og konstruktiv debat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:54

OpenCart har været populært på det seneste, og virker blandt andet med e-pay.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)