Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk klikker men køber ikke?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Apr 11
Indlæg ialt: 698
Fra  NemProgrammering.dk Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden at have læst hele stråden, så syntes jeg ikke når man besøger siden at man får en fornemmelse af at man kan købe noget...

Der er ikke noget dankort ikon f.eks...

Hvad med at vise din foskellige producter? - og evt en indkøbskurv ude i siden...

Når jeg kommer ind på siden tænker jeg ... hmmm "en blog?"....

NemProgrammering.dk - lav din egen hjemmeside med vores gratis videotutorials!

Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 08:48
Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 12:21

Tusind tak for mange rigtig brugbare svar.

Jeg har nu lavet lavet "køb her" knapper i stedet for læs mere, fjernet produkter der linker til varer der ikke er på lager og gjort tekst farven på sitet en smule mørkere. Desuden har jeg tilføjet køb i titlerne på forsiden (f.eks. - køb loppeshampoo) så folk kan se at der kan købes noget, Håber det til sammen kan give lidt flere konverteringer.

Er stadig ikke helt sikker på det med at fjerne adsense som Henrik skriver - jeg overvejer at fjerne tabellerne og lægge adsense kode ind istedet - hvis den dårlige konvertering altså fortsætter.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:11

Simon R. Pedersen:

Tusind tak for mange rigtig brugbare svar.

Jeg har nu lavet lavet "køb her" knapper i stedet for læs mere, fjernet produkter der linker til varer der ikke er på lager og gjort tekst farven på sitet en smule mørkere. Desuden har jeg tilføjet køb i titlerne på forsiden (f.eks. - køb loppeshampoo) så folk kan se at der kan købes noget, Håber det til sammen kan give lidt flere konverteringer.

Er stadig ikke helt sikker på det med at fjerne adsense som Henrik skriver - jeg overvejer at fjerne tabellerne og lægge adsense kode ind istedet - hvis den dårlige konvertering altså fortsætter.

Husk at sammenligne EPC (earnings pr. click) hvis du overvejer Adsense.
Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 17:16

Simon R. Pedersen:
hvis den dårlige konvertering altså fortsætter.

Hej Simon.

Selv i nogenlunde optimerede netbutikker ligger konverteringsraterne typisk på et par procent, så at du mange dage sender 10 brugere videre uden at det giver en konvertering (og betaling til dig) er langtfra usædvanlig.

Sender du 100 besøgende så bør det typisk give 1-2 salg, forudsat at du sender dem hen et sted, hvor det relevante produkt er på lager.

Men selvom det "typisk bør give" 1-2, så kan den statistiske usikkerhed forbundet med så lille et datagrundlag sagtens gøre min gennemsnitsbetragtning meget usikker.

Mvh Troels.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:59

Du kan også sagtens komme over 10%. Det kræver at den besøgende er købeklar og at webshoppen du henviser til, er optimeret til at konvertere.

Jeg tjekkede lige tallene for en forhandler, jeg ved ligger i den gode ende konverteringsmæssigt. Vi har sendt 759 klik til butikken i denne måned (inkl. vores egne), hvilket har skabt 71 salg. Trækker man vores egne klik fra, så tror jeg vi ligger på den gode side af 10%.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Du kan også sagtens komme over 10%

Sagtens og sagtens Big Smile

Det kræver vist en smule erfaring at nå derop - og cirka 117 års erfaring, hvis der er tale om børnetøj :)

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)