Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af bank - hvem giver renter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Fyn
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Vær hilset,

jeg leder med lys og lygte efter en bank, som betaler renter af indlån under 25.000 kroner på en erhvervskonto/firmakonto (CVR-registreret virksomhed). Men det er vist ret meget op ad bakke at finde sådan en.

Er der nogen som kender nogen, som kender sådan en bank? Så kender jeg til gengæld en virksomhedskunde i den pågældende bank inden for nær fremtid ;)

 

På forhånd tak for hjælpen Smile

Havemanden

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Havemand,

De banker som vil/skal betale lidt højere rente end markedsgennemsnittet er ofte ikke værd at samle på. Beløbet ligger dog så rigeligt indenfor de 750.000 som indskydergarantien dækker, men det er ikke sjovt at være kunde i en presset bank. Den renteindtægt du (med al respekt) kan få af så lille et beløb, bør ikke være afgørende for, hvilken bank du vælger. Find i stedet en god bank som passer til de de øvrige behov du har. Skal du ikke låne, er der jo frit valg på alle hylder.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan finde en oversigt over renterne hos mybanker:
http://www.mybanker.dk/

Alt om både i Danmark

Fra Svaneke
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 69
Fra  Skøde Centret Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med Max Bank? :)

Skøde Centret: Køberrådgivning, skødeskrivning og tinglysning ved boligkøb til faste lave priser.

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor er det så afgørende af få renter. Jeg tror det er vigtigere at finde en bank og en bankrådgiver man har tillid til.

Før jeg startede mit firma havde jeg mine private kontoer i Amagerbanken og i Eik bank, og fik gode renter der. Men besluttede alligevel at skifte til en tredje bank. Da Eik bank kun kunne tilbyde en konto med gode renter, som tilgengæld ikke kunne bruges til andet end at opbevare penge. Og bankrådgiveren i Amagerbanken virkede for desperat.

Og siden er det jo ikke gået godt for de 2 ovennævnte banker. Og derfor må jeg give Jens ret i at der er banker der ikke er værd at samle på.

M.v.h.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt kan jeg MEGET varmt anbefale Handelsbanken. Efter min opfattelse er den bank i en klasse for sig. De er ekstremt velkapitaliserede (det er verdens 2. stærkeste bank). De går meget op i kundetilfredshed, de er billige og de er oppe på mærkerne. Jeg kender ingen, som bare er i nærheden af dem, og jeg har endnu ikke hørt om så meget som én eneste utilfreds kunde. Holdningen hos dem er, at de skal behandle dig så godt, at du bliver der til du dør :-)

 

Fra Fyn
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens,

her i opstartsfasen vil mit indestående ofte ikke overstige 25.000 kroner, da jeg har mange indkøb af varer som bruges ude hos kunderne. Der skal også investeres lidt i maskiner, redskaber o.l. når jeg har tjent pengene.

Men summa sum, så låner jeg banken penge - uagtet at beløbet er beskedent. Og når banken kræver >20 % hvis jeg overtrækker min konto, så synes jeg kun det er rimeligt at de betaler >0 % når min konto er i plus. Uanset beløbets størrelse.

Kald mig bare princip-rytter, men jeg ser samarbejdet med min bank som, ja - et samarbejde. Og et samarbejde skal begge parter have noget ud af, uagtet at den ene part nemt kan tromle den anden.

Havemanden

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Havemand,

Når der ikke er tale om flere penge, er det ikke renten "du skal have noget ud af" - men derimod et grundlæggende godt og langvarigt samarbejde med en fornuftig bank. Jeg mener - selvom du skulle få 3% i rente, så er det 750,- på årsbasis, hvilket er pebernødder i forhold til værdien af en god bank-relation. Derudover får du jo - alt afhængigt af banken - en række services og ydelser uden beregning- f.eks. en god netbank mv. Glem renten og find en god bank for dig. Prøv at høre Handelsbanken - det tror jeg næppe du vil fortryde.

Venlige hilsener,

Jens

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at det er fint nok at kikke sig omkring for at se om der er pengeinstitutter, der giver en ordentlig rente. Man skal selvfølgelig se det i forhold til, hvad man får ud af det, så man ikke bruger uforholdsmæssigt meget tid. Renteniveauet er i øjeblikket lavt, så jeg kan se at niveauet for en løbende konto kan være 0,5 - 1,25%.

Som flere skriver er det altid rart at have et pengeinstitut, der dækker dine behov. Så hvis du har større behov for rådgivning, så kan det være praktisk at have en bank, hvor de kan hjælpe dig. Hvis ikke, så er det bare at gå efter et sted, hvor de giver noget ordentlig i rente. Jeg har selv en del penge stående i mit firma og går derfor målrettet efter pengeinstitutter, der giver en ordentlig rente - og jeg har flere forskellige pengesinstitutter. Min erfaring er, at i et mindre pengeinstitut er man som regel en mere interessant kunde end hos kæmperne. Jeg går ofte efter de mindre jyske banker, når jeg kikker på renter. I disse internettider er distance intet problem. Da jeg blev kunde oplyste jeg om at jeg som kunde aldrig havde i sinde at i deres filial og det var de sådan set også ligeglade med. De har ofte også en god telefonservice, der ikke koster noget. Prøv at se lidt hos Mybanker for forslag til renteniveauet.

God fornøjelse.

Fra Søborg
Tilmeldt 26. Jul 11
Indlæg ialt: 6
Fra  Miranova Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Havemand

Jeg er helt enig med Jens omkring regnestykkerne. Jeg kan også godt følge dig om dit princip. Det er tjene penge handler om at fokusere sin tid, og den tror jeg du er enig med mig i er langt bedre givet ud på, at får din forretning til at vokse et at diskutere med banker, hvor jeg i øvrigt medgiver dig 100 %, at vilkårene til tider virker urimelige. Men vi kan også se det fra bankens side: hvis du åbner en konto og løbende har under 25.000 kroner i indestående, ingen lån og en gang imellem ringer og "forstyrrer" - hånden på hjerte - er du så egentlig ikke en kunde, de helst undgik? sagt med andre ord, har du også selv profitable og mindre profitable kunder, og hvilken er du for banken her? Så kan man diskutere, at du kan blive en god kunde fremover, men det er bankens sats. God vind med din forretning! :-)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)