Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vente lidt med regning til efter årsskifte?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi udfører arbejde som vi teoretisk kunne fakturere i December, men giver kunden lidt ekstra tid og først fakturerer lige efter årsskiftet - hvor står skat så mon?

Det er klart at det jo flytter gevinst fra i år til næste - men er der krav om at fakturere her og nu man er færdig?

Jeg forestiller mig det må kunne være en problemstilling en del steder.

Vi skal i regnskabet reservere kontanter til nogle fremtidige risici på et større projekt, hvor vi eller skal dele overskud i selve projektet, og det kan vi ikke for de penge vi skal afsætte til risiko for projektet under 2012 (selv om det i princip er færdigkørt under 2011)

Det er jo ikke smart at vi skal skatte f.eks 25% af de 100.000 som kunne være et beløb, men en slut fakturering i begyndelsen af januar, frem for i december, ville løse den.

Er der nogen med lidt revisorforstand eller bogholder fornuft som tør give et bud??

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:18

Vil bare lige henvise til det gode gamle forsigtighedsprincip:

Tag et tab, når det truer og en indtægt, når den er sikker.

Regnskabet skal være retvisende.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25

Peter - Revisor:

Vil bare lige henvise til det gode gamle forsigtighedsprincip:

Tag et tab, når det truer og en indtægt, når den er sikker.

Regnskabet skal være retvisende.

MvH

Peter

ja det er jo lidt sådan det føles - selvom det var langt bedre med faktura 3/1 end 15/12 - så er det vel ikke helt retvisendeSkype-Wondering

Vil være ærlig, men jo ikke dummere end alle andre er vel følelsen - man kan jo tro mange godt vil flytte et resultat nogle dage - men ikke hvis det er sådan rigtigt forkert

vh

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:25
Der er ikke noget i vejen for at du fakturerer kunden i januar frem for december. Du opgør det udførte arbejde som igangværende 31/12 og indtægtsfører.

Du kan godt afsætte beløb til fremtidig omkostning, men du har først fradraget når omkostningen realiseres
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:31

E. Mortensen...Det ændrer jo intet..periodiseringen skal være o.k.

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 19:35
Peter - Revisor:

E. Mortensen...Det ændrer jo intet..periodiseringen skal være o.k.

MvH

Peter

Det er jeg godt klar over, og det er den også her.

Var lidt hurtig, opfangede ikke i første omgang at udsættelsen skulle være for egen vindings skyld :-)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36

E. Mortensen:
Der er ikke noget i vejen for at du fakturerer kunden i januar frem for december. Du opgør det udførte arbejde som igangværende 31/12 og indtægtsfører.

tak - men så er der jo ikke en fordel ved at vente med at fakturere, for så vil måske 98% (eller 100%) være igangværende og dermed indtægt og dermed resultat og skat

E. Mortensen:

Du kan godt afsætte beløb til fremtidig omkostning, men du har først fradraget når omkostningen realiseres

og samme sag. Jeg kommer skam til at afsætte beløbet da det skal dække en ikke kendt risiko, og dermed skal vi ikke dele det beløb ud - MEN hvis det er 100.000 kr - så napper skat jo 25.000 for 2011 - og så kan det jo være, at selve risikoen kun kommer ud med 25.000 kr - som så bliver fradrag i 2012

Så er der jo kun 75.000 - 25.000 kr tilbage til uddeling mellem de 4 partnere i projektet så det koster jo one way or the other - skatten af det som det er nødvendigt at afsætte. (jeg skal afsætte 133.000 kr for at ha 100.000 kr tilbage til risikoen for at gøre det klart)

Sammenhængen var, at ved at vente med faktura til 3/1 - udsatte jeg skatten, men jeg kan godt se det vist må kaldes skattetænkning - også selv om jeg tror en del virksomheder spekulerer i at skyde en faktura - så blir det ikke her.

vh

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 01:07

tak - men så er der jo ikke en fordel ved at vente med at fakturere, for så vil måske 98% (eller 100%) være igangværende og dermed indtægt og dermed resultat og skat

Hvis dette er tilfældet så er der vist ingen tvivl om at det skal medtages som igangværende arbejder..... Big Smile - men momsen kunne skubbes ved at fakturere i januar frem for i december.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:15

...er der krav om at fakturere her og nu man er færdig?

Ja!

Du skal fakturere i umiddelbar forlængelse af leveringen. Fakturering må ikke ske senere, end hvad der er normalt for branchen, og hvordan du i øvrigt har faktureret i løbet af året.

Dvs., hvis du normalt fakturerer samme dag som levering sker, så må du ikke (lovligt) trække dine faktureringer fra december til januar.

...og som det også allerede nævnes, så vil der jo alligevel skulle periodiseres på igangværende arbejde for den del, som allerede er leveret i indeværende år.

Så rent lovmæssigt har du ikke mulighed for at flytte noget fra det ene år til det næste.

Læs evt. her:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=96212

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:10

klart svar martin og tak for link

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)