Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webløsning? Snotfovirret

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Skal have startet en webshop, som kommer til at sælge sportsprodukter, primært til tennis,badminton osv. Med tiden vil jeg forsøge at udvikle det til andre sportsgrene.

Men jeg har ingen ide om hvilke løsning jeg skal gøre bruge af? Der er en helt masse muligheder?

Skal jeg gøre brug af dandomain,scannet osv? 
Eller skal jeg bruge omkring 10-15.000 kroner på en webdesigner (er det ikke mange penge)? 

Skal jeg bruge magneto,e-commerce,prestashop osv?

Jeg er rigtig forvirreet, og har brug for lidt hjælp.

Håber I vil hjælpe. 

Mange tak

Hugoo

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hugoo

Det er ikke noget at sige til du er "snot forvirret", men du kan begrænse antallet af løsninger ved at kigge på de behov og ambitioner du har. Kig 1-3 år ud i fremtiden,

- Ønsker du at gå international, tage imod skandinaviske kunder?

- Har du ambitioner om dette skal være dit kommende levebrød eller bare en indtægt ved siden af?

- Hvor meget drift ønsker du selv at varetage, har du tiden, kompetencerne? 

Du har selvfølgelig mulighed for at skifte system på et senere tidspunkt, men hvis man har gjort det klart fra start at man udelukkende ønsker at fokusere på det danske markede kan man udlukkende en række krav bla. multi currency, international fragt, fakturering, sprog mm.

Samtidig hvis ambitionere om at dette skal være stedet hvor danskerne køber deres sportsprodukter online, så er hosted løsninger som dandomain, scannet o.lign. måske ikke den rette, da du vil være begrænset af hvad deres produkt kan og samtidig ligge hele din forretning i deres hænder.

Men lad mig høre lidt mere omkring din idé, så skal jeg gøre mit for at rådgive dig til hvad jeg tror der er den mest optimale løsning, om ikke alt andet, held og lykke!

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej med dig.

Jeg har selv brugt GoldenPlanet til min webshop, de har super hurtig og god service og er altid klar til at hjælpe med alt.

Du har mulighed for at vælge 3 pakker, men for det meste vil basispakken være nok som en start.

Alle webshops fra GP er seo venlige og det er hurtigt og nemt at oprette varer med og uden varianter. Prøv deres Demo, er det noget for dig så ring til GP og få forlænget din demo til shoppen er 100% klar, så starter du først med at betale den dag projektet går i luften.

Dbh

Chris Nielsen

Du kan se min shop her

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hugoo.

Jeg forstår også godt du er forvirret. Da jeg forleden skulle vælge ny platform var jeg også forvirret, trods jeg har drevet en shop i flere år.

Jeg endte dog med Magento, selvom at Prestashop (se anmeldelse) også havde været et fint valg.

Mit råd er at downloade, eller prøve de forskellige systemer online, og føl dig frem til hvilket du bedst kan lide. Prøv at oprette et produkt, og se hvad der går nemmest.

Fra København N
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 60
Fra  Orango ApS Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ønsker en seriøs webshop så vil jeg helt klart vælge en open source løsning da den er mere fleksibel end hosted løsninger som dandoman og scannet tilbyder.

Da du så har 100% ejerrettighed over din webshop plus du ikke er afhængig af nogen udbyder, da hvem som helst med kendskab til open source løsningen kan arbejde videre på den.

Af open source løsninger ville jeg vælge Magento eller Prestashop som Casper nævnte.
Er dog selv mest til Prestashop da jeg synes den nemmere at udvikle til og ikke så tung at arbejde med.

F.eks. har jeg lavet Urbanclothing.dk i Magento og solfilmgruppen.dk i Prestashop

http://solfilmgruppen.dk/8-solfilm-til-bygninger-kontorer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper..... og Hugoo

Kommentere på dette indlæg, da falder i god tråd med mine holdninger og råd (og anbefaling).
Så lige en thumbs up til dig Kasper, for din kommentar  :) 

Det kan være en sindsyg jungle at finde rundt i webshopplatformjunglen...

Jeg har den holdning, at hvis en virksomheds webshop-projekt er seriøst og munder ud i, at dette er noget man VIL. Så er der kun en platform, og den hedder Magento.

Andre platforme kan såvel være ganske gode, men ingen når Magento i funktionaliteter og FREMTIDIGE muligheder for udvikling af din webshop.

Kender dog til virksomheder som er startet på "mindre lokale platforme", for at teste deres koncept af.... men i deres forretningsplan har lagt ind, at der efter forholdsvis kort tid skal skiftes til Magento platformen, såvel konceptet holder.

Hvis du har brug for rådgivning/mere info om Magento/Webshop er du velkommen til at smide mig en mail.

Mvh

Mads 

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden fordel ved at køre open source som eksempelvis Magento er, at du ikke er bundet på bestemte samarbejdspartnere. Der findes mange leverandører på markedet, så du kan både sende design, implementering, løbende opdateringer og videreudvikling på sitet i udbud. Og er du ikke tilfreds med resultatet er det forholdsvist smertefrit at skifte leverandør.

Så jeg tilslutter mig de andre kommentarer: Hvis du er ambitiøs med din webshop, så kan du lige så godt starte ud med en open source løsning fra starten.

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 481
Fra  Billigmagento.dk Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hugo,

Jeg kan godt forstå at det kan være forvirrende at finde rundt i det hele. Selv er jeg stor fortaler af Magento, og hvis du ønsker det vil jeg meget gerne opsætte en demo til dig, så du kan se hvordan hele dets admin panel fungerer.

Du ønskes en rigtig god dag,

Mvh. Frederik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Open Source! Jeg er næsten 100 % sikker på du bliver træt af at være "fanget" ved en hosted løsning. Der er ofte mange begrænsninger og hvis der endelig skal laves noget koster det sikkert en formue fordi du ikke kan tage kontakt til andre end dem når der skal laves noget...

Magento er et rigtig godt valg.. Jo du kommer til at betale ret meget i starten men det er en god investering :)

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Tusind tak til jer alle for nogle rigtig gode indlæg! Helt klart gjort det nemmere for mig.

Jeg står nu mellem Magento og Prestashop.

Min ambitioner er først og fremmest at etablere mig i Danmark, og stå stærkt på det danske marked
Hvis det bliver til noget, så er det klart det kunne være fedt at udvide det til skandinavien og til sidste hele verden :D :D

Men først og fremmest vil jeg gerne lige komme ind på det danske marked. 

Jeg har ellers hørt lidt om at Prestashop er nemmere at have gøre med end Magento som er lidt mere kompliceret og måske er der flere problemer med det? 
Prestashop har jo også vundet titlen som bedste opensource i 2010?

 

Mvh.

Hugoo

 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)