Hej Amino'er! Jeg har på det sidste brugt Amino meget hyppigt og effektivt, og er meget glad for resultaterne som I har hjulpet mig med at få! Tak for det! Nu leder jeg bare efter en kode til min hjemmeside, som kan gøre det nemmere for både mine kunder og jeg. Jeg har brug for en kode, ved ikke om det kan lade sig gøre i HTML eller Javascript, men jeg har brug for en kode, som automatisk henter f.eks. en kode fra en anden hjemmeside, hver gang min side bliver loadet. Eksempel: Jeg har slået en pris på en computer op på min hjemmeside. Den står i siden af min hjemmeside. Den pris har jeg fået fra en anden hjemmeside evt. edbpriser.dk Det kunne være fedt hvis I lige kunne redde mit skind og min tid! Hej igen |
Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg vil mene at du skal have fat i noget serverside script også. Men det du dog skla være opmærksom på er fx hvis du har mange af den slags på samme side, så vil det tage noget tid at loade den side. Det du jo skal tænke på er fx at der også er svartider på de sider, du skal sortere i koden fx med Reg Ex, for at du kan få fat i det du ønsker.Kevin Ørskov:Hej Amino'er!
Jeg har på det sidste brugt Amino meget hyppigt og effektivt, og er meget glad for resultaterne som I har hjulpet mig med at få! Tak for det!
Nu leder jeg bare efter en kode til min hjemmeside, som kan gøre det nemmere for både mine kunder og jeg.
Jeg har brug for en kode, ved ikke om det kan lade sig gøre i HTML eller Javascript, men jeg har brug for en kode, som automatisk henter f.eks. en kode fra en anden hjemmeside, hver gang min side bliver loadet.
Eksempel: Jeg har slået en pris på en computer op på min hjemmeside. Den står i siden af min hjemmeside. Den pris har jeg fået fra en anden hjemmeside evt. edbpriser.dk
Nu ændre edbpriser.dk prisen på computeren på deres hjemmeside. Er der nogen kode der automatisk kan 'auto detect' det, og ændre prisen på computeren på min hjemmeside efter edbpriser.dk har ændret prisen på deres side?
Hvis I er i tvivl om mit spørgsmål, så bare spørg yderligere. Jeg mangler virkelig denne funktion, hvis den altså findes. Jeg har kigget nettet i gennem, men dog uden held...Det kunne være fedt hvis I lige kunne redde mit skind og min tid!
Hej igen
Du skal jo i grunden crawle en side, hvilket jo tager lidt tid, især hvis du skal crawle mange sider.
Så det du nok skal gøre i stedet for er at du på bestemte tider på dagen henter de data du skal bruge, det kan fx være hver time, og selvfølgelig putter det ind i databasen på deres respektive plads. så spare du brugerne for lange loadtider, og du vil samtidig også være opdateret med de nyeste priser.
Men jo det kan godt lade sig gøre, du skal bare kende til det at programmere selv. ved ikke hvor meget du selv kan?
Så det du først skal lede efter er en crawler i det sprog som din server nu køre med, og dernæst skal du lege med Regular Expressions, for at få fat i de rigtige data/html koder. Det er de 2 punkter du kort sagt skal igennem.
MVH Kim