Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML auto detect kode - findes det skrammel?!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Indlæg ialt: 584
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har på det sidste brugt Amino meget hyppigt og effektivt, og er meget glad for resultaterne som I har hjulpet mig med at få! Tak for det!

Nu leder jeg bare efter en kode til min hjemmeside, som kan gøre det nemmere for både mine kunder og jeg.

Jeg har brug for en kode, ved ikke om det kan lade sig gøre i HTML eller Javascript, men jeg har brug for en kode, som automatisk henter f.eks. en kode fra en anden hjemmeside, hver gang min side bliver loadet.

Eksempel: Jeg har slået en pris på en computer op på min hjemmeside. Den står i siden af min hjemmeside. Den pris har jeg fået fra en anden hjemmeside evt. edbpriser.dk
Nu ændre edbpriser.dk prisen på computeren på deres hjemmeside. Er der nogen kode der automatisk kan 'auto detect' det, og ændre prisen på computeren på min hjemmeside efter edbpriser.dk har ændret prisen på deres side?

Hvis I er i tvivl om mit spørgsmål, så bare spørg yderligere. Jeg mangler virkelig denne funktion, hvis den altså findes. Jeg har kigget nettet i gennem, men dog uden held...

Det kunne være fedt hvis I lige kunne redde mit skind og min tid!

Hej igen 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:05

Kevin Ørskov:

Hej Amino'er!

Jeg har på det sidste brugt Amino meget hyppigt og effektivt, og er meget glad for resultaterne som I har hjulpet mig med at få! Tak for det!

Nu leder jeg bare efter en kode til min hjemmeside, som kan gøre det nemmere for både mine kunder og jeg.

Jeg har brug for en kode, ved ikke om det kan lade sig gøre i HTML eller Javascript, men jeg har brug for en kode, som automatisk henter f.eks. en kode fra en anden hjemmeside, hver gang min side bliver loadet.

Eksempel: Jeg har slået en pris på en computer op på min hjemmeside. Den står i siden af min hjemmeside. Den pris har jeg fået fra en anden hjemmeside evt. edbpriser.dk
Nu ændre edbpriser.dk prisen på computeren på deres hjemmeside. Er der nogen kode der automatisk kan 'auto detect' det, og ændre prisen på computeren på min hjemmeside efter edbpriser.dk har ændret prisen på deres side?

Hvis I er i tvivl om mit spørgsmål, så bare spørg yderligere. Jeg mangler virkelig denne funktion, hvis den altså findes. Jeg har kigget nettet i gennem, men dog uden held...

Det kunne være fedt hvis I lige kunne redde mit skind og min tid!

Hej igen 

Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg vil mene at du skal have fat i noget serverside script også. Men det du dog skla være opmærksom på er fx hvis du har mange af den slags på samme side, så vil det tage noget tid at loade den side. Det du jo skal tænke på er fx at der også er svartider på de sider, du skal sortere i koden fx med Reg Ex, for at du kan få fat i det du ønsker.

Du skal jo i grunden crawle en side, hvilket jo tager lidt tid, især hvis du skal crawle mange sider.

Så det du nok skal gøre i stedet for er at du på bestemte tider på dagen henter de data du skal bruge, det kan fx være hver time, og selvfølgelig putter det ind i databasen på deres respektive plads. så spare du brugerne for lange loadtider, og du vil samtidig også være opdateret med de nyeste priser.

Men jo det kan godt lade sig gøre, du skal bare kende til det at programmere selv. ved ikke hvor meget du selv kan?

Så det du først skal lede efter er en crawler i det sprog som din server nu køre med, og dernæst skal du lege med Regular Expressions, for at få fat i de rigtige data/html koder. Det er de 2 punkter du kort sagt skal igennem.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 20:15

KTJ-Media.dk:
Så det du først skal lede efter er en crawler i det sprog som din server nu køre med, og dernæst skal du lege med Regular Expressions, for at få fat i de rigtige data/html koder. Det er de 2 punkter du kort sagt skal igennem.

Hej Kim

Tak for svaret. Jeg tænkte lidt på om det ikke kunne gøres nemmere?
Jeg har ikke forstand på programmering, kun HTML og CSS.
Mit website køre på Wordpress, så det vil sige HTML og CSS, ik?

Men kan man ikke hente en kode for det jeg ønsker?

Evt. om det kunne laves i et Javascript eller lignende...

Men angående det der med at opdatere prisen hver time manuelt, det kan SLET IKKE lade sige gøre for mit vedkommende, da jeg har mange af disse situationer angående opdatering af priser. Det er jo grunden til jeg søger dette script.

Men findes der intet der er nemmere? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:16

Kevin Ørskov:

Hej Kim

Tak for svaret. Jeg tænkte lidt på om det ikke kunne gøres nemmere?
Jeg har ikke forstand på programmering, kun HTML og CSS.
Mit website køre på Wordpress, så det vil sige HTML og CSS, ik?

HTML og css er nu kun ene meget lille del af en WP hjemmeside, en WP er bygget i PHP og det er det der sørger for at HTML bliver udskrevet, altså themet bliver udskrivet.

Kevin Ørskov:
Men kan man ikke hente en kode for det jeg ønsker?
Du siger du har søgt efter det over alt på nettet, så kan man vel ikke hvis ikke du har fundet noget ? :)

Kevin Ørskov:
Men angående det der med at opdatere prisen hver time manuelt, det kan SLET IKKE lade sige gøre for mit vedkommende, da jeg har mange af disse situationer angående opdatering af priser. Det er jo grunden til jeg søger dette script.
Jeg snakker nu ikke manuelt, jeg snakker at scriptet skal køre hver time, frem for hver gang en bruger ser på hjemmesiden, det vil være langt bedre at gøre det hver time, frem for hver gang en bruger kommer forbi.

Jeg kan godt høre at din erfaring med hjemmesider ikke er helt så stor, både fordi du ikke ved at WP hovedsageligt er PHP, og da du fx også ville kende til cronjob, som er et script på serveren som laver en handling på bestemte tider på dagen, fx som i dette tilfælde hvor et script skal køre hver time.

Men, alt i alt vil det som før nævnt være en crawler + det at lege med RegEx, du skal have fat i hvis du vil lave det du skal lave. og det vil altså være alt for resursekrævende hvis scriptet skal køre hver gang en bruger besøger siden, især hvis der er flere priser på samme side. Men du skal have fat i noget PHP script, som skal køres. Javascript alene kan ikke gøre det, og også der vil du opleve at brugeroplevelsen vil blive noget lavere hvis du vælger at gøre det hver gang en bruger kommer forbi.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 21:21

Hej Kevin

Det kræver lidt erfaring, men du kan bla. benytte dig af de forskellige xml feeds edbpriser har, her vil opdateringer opdatere i samme sekund som de bliver opdateret.

Der findes færdige script der kan overstående, men kræver du ved hvordan du henter specifikke informationer ud af et feed og tilpasser dem efter behov.

Søg evt. på xml feed implementation php

Fra Odense
Tilmeldt 6. Oct 11
Skrevet kl. 21:54

KTJ-Media.dk:

Jeg snakker nu ikke manuelt, jeg snakker at scriptet skal køre hver time, frem for hver gang en bruger ser på hjemmesiden, det vil være langt bedre at gøre det hver time, frem for hver gang en bruger kommer forbi.

Det med at den køre hver time, eller bare hver 24. time, lyder også meget fedt. Faktisk er det en rigtig god ide.
Nogle som evt. kan fixe mig et eller andet, eller ved hvor jeg skal hente det henne?? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:20

Kevin Ørskov:

KTJ-Media.dk:

Det med at den køre hver time, eller bare hver 24. time, lyder også meget fedt. Faktisk er det en rigtig god ide.
Nogle som evt. kan fixe mig et eller andet, eller ved hvor jeg skal hente det henne?? 

Du kan som sagt køre et script hver time eller 1 gang hver dag ved brug af cronjobs, det er selvfølgelig noget du skal have adgang til, hos din udbyder, det er ikke alle der har denne adgang.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)