|
Jeg tror ikke der er noget at gøre, sådan er kulturen ofte på de kanter...
|
|
Hej Bull Taler du arabisk? Ellers vil det bestemt være en fordel hvis du får lidt hjælp til kommunikationen. Det er betydeligt lettere at forhandle "afgiften" hvis der tales det lokale sprog. Uden at komme nærmere ind på omstæntighederne, havde jeg del i et projekt i Tyrkiet, hvor der også er kultur/tradition for "afgifter". Men da vi havde taget Faruk med, gik det hele meget lettere. Faruk er 2gér med Tyrkiske rødder. Vi slap ikke 100% for "afgift" men meget billigere end hvad vi ellers havde hørt anre komme af med. Så mit råd er; tag en tolk med. Kmosen |
En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn
Hej bull Jeg vil anbefale at du finder en local araber til at fremstå som om det hans vare, for det er kendt i de lande at tage extra meget når det er en fra vesten der dukker op. Og husk nu en ting til kapitalistem kommer i samme pakke som demokratien, og siden det er en muslimsk land hvor demokrati ikke kan funke så havner man i at kun tage imod kapitalisme.
|
Uden at kende den Egyptiske ambassade, så gætter jeg på at de er mellem ligeglade og fuldstændig bedøvende ligeglade med at du ikke kan få din container ud. Et råd kan jeg give dig, lad være med selv at betale bestikkelse. Brug et freightforwarding firma som har styr på tingene, og bed dom om at sende varen ud af landet. Hvordan de gør tingene er deres problem. |