Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Korruption i egypten

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino brugere Jeg er igang med at etablere en butik i egypten det er overraskende hvor meget korruption foregår her for at få en licens skal man betale penge under bordet for at få containerne ud fra havnen skal man betale penge under bordet ellers lader en vente flere mdr så man er faktisk bundet til at betale nogle der har nogle ideer hvad man kan gøre.
Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:12

Jeg tror ikke der er noget at gøre, sådan er kulturen ofte på de kanter...

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 16:41
Mon det ville hjælpe og snakke med den egyptiske ambassede? Licens og få containerne ud koster ca75,000dkk også skal der lige betales skat a varerne og betales for liggetiden på havnen og de snakker om retfærdighed og demokrati
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 17:00

Hej Bull

Taler du arabisk?

Ellers vil det bestemt være en fordel hvis du får lidt hjælp til kommunikationen.

Det er betydeligt lettere at forhandle "afgiften" hvis der tales det lokale sprog.

Uden at komme nærmere ind på omstæntighederne, havde jeg del i et projekt i Tyrkiet, hvor der også er kultur/tradition for "afgifter".

Men da vi havde taget Faruk med, gik det hele meget lettere.

Faruk er 2gér med Tyrkiske rødder.

Vi slap ikke 100% for "afgift" men meget billigere end hvad vi ellers havde hørt anre komme af med.

Så mit råd er; tag en tolk med.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Greve
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 53
Fra  CMSexperten Skrevet kl. 05:56

Hej bull

Jeg vil anbefale at du finder en local araber til at fremstå som om det hans vare, for det er kendt i de lande at tage extra meget når det er en fra vesten der dukker op.

Og husk nu en ting til kapitalistem kommer i samme pakke som demokratien, og siden det er en muslimsk land hvor demokrati ikke kan funke så havner man i at kun tage imod kapitalisme.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 06:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

bull123:
Mon det ville hjælpe og snakke med den egyptiske ambassede? L

Uden at kende den Egyptiske ambassade, så gætter jeg på at de er mellem ligeglade og fuldstændig bedøvende ligeglade med at du ikke kan få din container ud. 

Et råd kan jeg give dig, lad være med selv at betale bestikkelse. Brug et freightforwarding firma som har styr på tingene, og bed dom om at sende varen ud af landet. Hvordan de gør tingene er deres problem. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)