Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske brands som global Network Marketing forretninger?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig invitere til et tankespind omkring implementering af Network Marketing som omdrejningsmomentet for rene danske brands som evt. kan gøre sig i udlandet (eller måske så småt er ved tage tilløb til det). Hvilke danske varemærker, selskaber, produkter kunne du forestille dig i Network Marketing (MLM) - og eventuelt hvorfor...

Der skal ikke et øjeblik herske nogen tvivl om at netop Network Marketing strategien og forretningsformen vil være ideelt for flere danske produkter som gerne vil ud i verden, men der er naturligvis også en del produkter som ikke sådan vil få den rette gennemslagskraft.

Lad mig komme med mit bud; p.t. arbejdes der i det nordjyske med at oparbejde "Smagen af Nordjylland", hvor lokale og egnsrelateret produkter køres i position som en del Nordjylland. Der er ingen tvivl om netop det koncept også skal tiltrække opmærksomhed uden for de ganske grænser i forhold til turisme.

Derfor kan jeg snildt forestille mig flere produktgrupper under den paraply som helt sikkert kan markedsføres i udlandet (og for den sags skyld selvfølgelig også herhjemme) i Network Marketing regi.

Eks. "Læsø Salt" der er et stærkt brand i det nordjyske - der kan snildt kobles produktudvikling på den konto og tænkes i alt fra honning, marmelader, hudpleje, wellness under en sådan "paraply".

Så Læsø Salt i netværksmarkedsføringssammenhæng; helt sikkert.

Det samme vil kunne gøre sig gældende for danske produceret kvalitets hudpleje - og wellness produkter generelt.

Jeg kan sagtens forestille mig en videreudvikling af Knorr Vie som et produkt der kan gøre sig endog rigtig godt i netværkssammenhæng...

Hvad er dit bud?

(emnet er også i min blog: http://lasseburholt.blogspot.com/2007/04/danske-brands-som-globale-network.html)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:24
Hej Lasse!
Ja - og tak for dine fine ord - Lasse, men når jeg ikke skriver så meget, men mere gør opmærksom på hvor der kan findes info. ja så er det fordi emnet er omfattende og findes tilmed i mange varianter. Når jeg så henviser til vor site er det jo der de fleste informationer kan findes samlet.

Nettwork Marketing sat i det perspektiv du gør pt. Lasse - bidrager til en debat som vi mangler i Danmark. Jeg har nu deltaget som du ved i Amino også før vi blev "lagt i egen kasse" - men derfra "lærte" jeg hvor mange der IKKE VED HVAD DE TALER OM" når det kommer til denne afsætningsform. I mit sind er der INGEN tvivl om, at DEN ER KOMMET FOR AT BLIV OG DET BLIVER LANGT MERE UDBREDT end vi pt. kan overskue.

Dette sagt idet vi i det daglige anbefaler mange mennesker at eks. "Hvis du aldrig har været på Læsø - så skulle du tager dertil for da vi var der oplevede vi ..........saltet"  (jo vi har da været der marianne og jeg en oplevelse som vi taler om til mange - (det er jo blot et eksempel på hvad vi tale når vi taler afsætning i Network Marketing)

Så bestemt der er mange muligheder - men forud for en anvendelse af dette princip vil der være behov for en markedsføring af modellen - folk har en forkert forståelse af afsætningsformen - tjene penge på at anbefale og sælge noget til venner, kolleger bekendte anses som noget betænkeligt noget!

Men når nogen har været i "Afrika set the big five" eller været på Læsø og set salt produktionen - ja så kan man tillade sig at blamere sig med en sådan tur ( og jow vi har da også været derude - Hmmm - og anbefaler den tilmed til andre som det mest naturlige i verden ikke?

Jeg er sikker på at mange mennesker vil hellere handle med folk de kender end med fremmede - tænk på hvad vi har brugt af tid på "management om kunderelationer i danske virksomheder" Hmmmmm - men det er jo sådan det er pt.

Måske DSB kunne bruge denne afsætningsform:

Tænk på hvad Harry koster på TV ? - og tænk så på hvad DSB kunne opnå ved at blive anbefalet og markedsført/solgt via Network Marketing - men her er det jo vigtigt at DSB - køre til tiden!

Når talen falder på nuværende virksomheder der anvender denne afsætningsform "Network Marketing" ja så er det ofte med produkter folk ikke kender fra forretningerne netop for at "spare" omkostninger der så kan anvendes til bonus for afsætningsfolkene.

Hvad mener I andre - jeg syntes denne tråd skulle lægges ude i det offentlige debatrum på Amino for der vil den høre godt til - så Lasse skal vi lægge den derud? - under emnet: NYE AFSÆTNINGSFORMER TIL GAMLE PRODUKTER I NYE/GAMLE MARKEDSSEGMENTER.

Hilsen john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:31
Dato: 15-04-2007 16:23:46 Forfatter: john sommer
 - så Lasse skal vi lægge den derud? - under emnet: NYE AFSÆTNINGSFORMER TIL GAMLE PRODUKTER I NYE/GAMLE MARKEDSSEGMENTER.

Hilsen john

Interessant vinkel ;-)

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:39
Hej Lasse!

Ja - jamen så gør jeg det er det ok?

Jeg mener virkelig at iværksætter personer og Amino - folkene kunne trænge til dette og se, at der her er visioner som man ikke uden videre kan komme udenom. Også set i lyset af, at for de der er seriøse er her en god - endog særdeledes god mulighed for at komme igang med sin virksomhed uden den store risiko om nogen risiko.!

- det bliver så hele tråden ikke

Hilsen john

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:43
Der hersker jo ingen tvivl om at en lange række produktsegmenter vil være ideelle at markedsføre i Network Marketing sammenhæng, ISÆR i det øjeblik man som dansk virksomhed tænker på ekspansion i udlandet; der er jo for så vidt ikke noget til hindre for at alle aktiviteter sker fra Danmark - så det kun er logistikken man skal tænke på: Repræsentanter får varerne direkte fra Danmark - man behøver som virksomhed ikke etablere sig i eks. et af nye lande med kontor, ansatte osv.

Jeg er da overbevist om at jeg er inde på noget af det helt rigtige ;-)

Underforstået således at det samtidig kan være en alletiders føler for en virksomhed; de kan "teste" produkter på endog ret stor remskiv, uden at bruge en krone på at etablere sig fysisk på et givent marked. I et omfang kan ideen sagtens føres videre til at småbutikker tager produkterne ind (selvom det strider lidt mod gængs forståelse af hvordan netværksmarkedsføring opereres) - men hvor de er "selvstændige repræsentanter" ganske som den øvrige forhandlerdel; en privatperson kan med andre introducere et produkt til en butik, som så tager produktet ind i sortiment (det kunne være Læsø Salt som eksempel...)

MVH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)