Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Man tjener mere ved at regne indtægten i dollars - S eller F?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Aminoer.

Jeg har hørt og læst, at man tjener mere ved at regne sin indtægt i dollars. Jeg har læst det her på Amino, men jeg kunne desværre ikke finde indlægget igen, og finde svaret dér, men jeg håber, der er nogle af jer, som kan give mig svaret på det.
Udover det med at man får lidt mere ved at modtage sin indtægt i dollars, ved jeg ikke hvorfor det skulle større, da man i princippet burde modtage samme indtægt, som var det betalt i danske kroner.

Hvorfor?
Fordi jeg netop er ved at tilmelde mig et amerikansk affiliate netværk, og der er det tætteste man kan komme på det danske, den svenske krone.

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

WTF.

Tror lige du må beskrive det en anelse mere.

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:25

Du kan jo både tjene mere og mindre, det afhænger af valutakursen. Du kan ikke bare pludselig forøge din indtjening ved at regne i dollars fremfor dkk.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

I "gamle dage" tjente man såvidt jeg ved flere penge på adsense hvis det var i USD.

Nogen der kan bekræfte?

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ifølge Google selv ændrer valutakurserne ikke din indtjening, fordi der tages højde for valutakurserne i adsense programmet - jeg har selv spurgt google for nogen tid siden, hvilket kan læses her. Google har i øvrigt deres egne valutakurser, som ikke offentliggøres.

Så medmindre man har mod på at spekulere i valuta - med basis i Googles ukendte kurser - vil jeg anbefale, at man holder sig til den valuta, der er tilknyttet det land, man får pengene udbetalt i.

Jeg husker også at Thorborg i sin bog e-pusher i sin tid anbefalede at man annoncerede via adwords i dollars, da dette skulle være mere rentabelt end f.eks. DKK - dette har han dog senere afkræftet.

/JG

Fra Randers C
Tilmeldt 2. Apr 11
Indlæg ialt: 435
Fra  Sebastian Stoll Skrevet kl. 11:07

Hej, Jesper.

Tusinde tak for dit svar! Det med Googles egne valutakurser, vidste jeg ikke, men det var mht. AdSense jeg havde hørt det med USD fremfor DKK. Jeg har valget mellem at modtage i dollars, svenske kroner, euro eller britiske pund, så derfor faldt spørgsmålet her på Amino. :-)

De bedste hilsener,
Sebastian Stoll. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)