Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærke i domænenavne

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Nu har jeg efterhånden fået godt og vel 10 forskellige indtryk af, hvad reglerne og konsekvenserne kan være for at have et varemærke i sit domæne.

Så ved at skrive her, håber jeg på at kunne få et endegyldigt svar. Smile

Det værste der kan ske, er vel bare, at man skal overrække domænet til den virksomhed som har rettighederne? (I mit tilfælde er det ordet iphone/ipad som indgår i domæne navnet.)

/Sillas

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 09:40

Det er en meget dårlig ide, hvorfor spilde alles tid med at skulle overdrage domæne når du godt ved at du er forkert på den fra start.

Find du et andet navn og gør det rigtigt fra start.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 10:27

Hvornår har apple sidst taget et dansk domæne på baggrund af iphone indgik i url'en?

Du kan sagtens gøre det, bare husk at det teoretisk set kan ske at du bliver bedt om at overdrage det. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 10:33

Martin :
Hvornår har apple sidst taget et dansk domæne på baggrund af iphone indgik i url'en?

Hvor skulle vi vide det fra? det er jo ikke alt som kommer offentligheden for øre vel ?

Fra Odense
Tilmeldt 8. Jun 11
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:36

Synes du bare skal giv dig i kast med det, da det virkelig er de færreste firmaer der vil have dem inddraget.

Jeg har selv 2 domæner hvor begge virksomheder skrev til mig et par måneder senere om jeg var klar over hvad det var jeg havde købt. Forklarede at det var jeg godt klar over, og det eneste jeg ønskede var at lave en hjemmeside for deres produkter, og på den måde give dem lidt god reklame. Og når jeg nu havde kontakten, om de ikke kunne give mig deres retningslinjer for brug af logo, text og meget andet. Og det fik jeg. :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 10:53

Sillas Sixten:

Det værste der kan ske, er vel bare, at man skal overrække domænet til den virksomhed som har rettighederne? (I mit tilfælde er det ordet iphone/ipad som indgår i domæne navnet.)

Nej, hvis virksomheden, der har rettighederne til varemærket, ønsker det og har resourcer til det, kan de sagsøge dig og kræve  økonomisk erstatning.

Så udover at du "bare" kan miste domæne navnet, så kan det også ende med at du skal betale erstatning, og jeg har hørt rygter om, at det godt kan være nogle høje erstatninger.

Bare så der ikke er nogle misforståelser, så kan Klagenævnet for Domænenavne kun træffe afgørelser om, hvem der har ret til et domænenavn og ikke om økonomisk erstatning.

Så hvis virsomheden ønsker en erstatning fra dig, så skal de køre en sag i retten. Og det tror jeg vil ske, hvis de bliver opmærksom på dig.

Det er ikke besværet værd. Find hellere et andet domænenavn og byg den op istedet for.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Roskilde
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 61
Fra  Sillas Skrevet kl. 11:25

Tak for jeres svar allesammen.. Smile

Nu har jeg heldigvis kun købt domænerne, og ikke udviklet nogle hjemmesider endnu.

Hvad hvis jeg laver en blog om et givent varemærke, men med et andet domæne?

/Sillas

Tilmeldt 9. Oct 11
Indlæg ialt: 3
Fra  Mr. China Skrevet kl. 11:37

Ville det ikke være nemmere at tage kontakt til Apple og høre hvorledes de stiller sig...? Det kunne jo godt være at de i lighed med det andet eksempel der blev nævnt i tråden synes det er ok, da du vel på en eller anden måde jo fastholder at holde fokus på deres produkter...

Så ville du være helt ude over at skulle bekymre dig om de senere kommer efter dig...

Mvh

Valnert

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:42

Du kan jo få dom for at snylte på andres brandnavn, har selv været ved det med stort dansk teleselskab via affiliate

Jeg fik besked på at skulle overdragedomænenavn og samtlige lead/salg blev anulleret og afvist som brugerhos dem.

Hold dig langt fra det hvis du vil drive virksomhed på sigt og ikke kun lige noget kort her og nu

Mikkel

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:52

Mads A.:

Martin :

Hvor skulle vi vide det fra? det er jo ikke alt som kommer offentligheden for øre vel ?

Nej men en hurtig google søgning på iPhone pris giver vidst et godt billede af situationen, jeg siger ikke at det ikke er risikabelt eller vil anbefale det til alle og enhver, men chancerne for du mister domænet er immervæk ikke store.

Mikael Rieck kommer også ind på det under dette podcast, du skal altid opveje risikoen mod indtjeningen. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)