Jeg tænkte på hvor svært det er for en nybegynder og studerende at lave hjemmeside med tilhørende database. Den type hjemmeside jeg gerne vil lave, er lidt hen af de sider, hvor man kan sammenligne priser.
Jeg vil sige det er rimelig nemt at lave en hjemmeside med tilhørende database, gå ned i boghandlen og køb ”php for absolut begyndere” læs og lær ….
Der hvor du rigtigt får problemer er med sikkerheden i din kode, alt bruger generede indhold skal valideres og det kan være svært for begyndere. Men hvis det kun er dig selv der skal lægge indhold i databasen så er det rimeligt simpelt at komme i gang med…
Kommer jo lidt an på hvad du vil opnå, et professionelt resultat eller et amatør resultat, du vil nok kigge på wordpress hvis du er nybegynder, også hent et gratis tema..
- Emil
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
WordPress er det nemmeste til formålet. Du kan købe et billigt Linux webhotel hos eksempelvis Surftown, UnoEuro og en del andre jeg ikke husker navnet på. De har 1-Click-Install af WordPress. Jeg foretrækker dog manuel installation, men det kan du dog altid lave det om til.