Jeg står og har lagt en deadline til mit forum, som hedder d. 1. november 2011. Jeg skal have købt domæne, men er i tvivl, da jeg har hosted forummet på en anden server, og ved ikke hvordan jeg bruger domænet på min nuværende server.
F.eks.: Jeg har hosted mit debatforum på forum.com, og pt. er min forumadresse fedt.forum.com. Jeg skal til at købe fedt.dk hos DanDomain, men så er det nu spørgsmålet opstår: skal jeg købe med, eller uden DNS-pegning, for at kunne bruge domænet på min nuværende server? Og er der andet, jeg bør være opmærksom på?
Om du kan benytte din nuværende løsning til et domæne skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke kender udbyderen, og ikke ved om de tilbyder du kan få koblet dit eget domæne på løsningen.
Du vil sagtens kunne få dit eget domæne til at henvise til f.eks. fedt.forum.com med en url forward.
Jeg tror den bedste løsning vil være at købe et domæne med et webhotel, og så selv sætte et forum op på webhotellet, så er du sikker på at løsningen bliver som du gerne vil have det.
Det domæne(.dk) man køber, skal man på en eller anden måde kunne få flettet sammen med min hosting-server vha. et CNAME, som billedet viser. Billedet viser fejl, da jeg prøvede at indtaste midomaene.dk.
Hvis du læser efter, ser du også at jeg skrev "F.eks." :-) Men nu fik jeg jo ikke svar på hvordan man så brugte det på min nuværende server, og om man skal have DNS med?
er lidt tidligt om morgenen. Det bedste du kan gøre er at købe dit domæne hos f.eks gratisdns, webhosting eller en anden leverandør der tilbyder dig "gratis dns", du skal have en DNS server for at dit domæne virker. Det er pivnemt hos de fleste at lave et "cname" som peger til din server, om det så virker på din server er op til din hjemmeside leverandør at sætte op, nogle gange skal de sætte en "host header" ind i deres webserver, men det ved de sikkert mere om end jeg.
Hvis din udbyder der hoster dit site har en navneserver, og den er implementeret korrekt så kan du gå ind på dk-hostmaster og redelgere dit domæne til deres navneserver hvorefter det burde virke. Dette synes jeg er den mest optimale løsning.
Du kan selvfølgelig også bare pege på dit site vha. DNS, som tidligere er nævnt her.
Jeg ville dog kontakte din udbyder, de kan nok give dig et mere præcists svar.