Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvejer udlejning af dele af boligen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt mig et hus hver der ligger en lejlighed på 1 sal. 
Jeg har så tænkt mig at udleje 1 salen.

Men da jeg er på revalidering med jeg som udgangspunkt max tjene 12.000 pr år ved siden af.  Lejemålet anslås at ligge prismessigt på 2800-3200 pr mdr. Nu kan det jo så godt gå at leje det ud fra 1.11 og året ud med jeg får jo hurtigt et problem næste år jo.

Bør jeg oprette et firma som kan stå for udlejningen og administreringen af 1. salen?
Hvordan er det med momsen hvis jeg udlejer dig som privatperson til en privatperson kontra fra firma til privatperson?

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 21:18
Din indtægt på lejemålet vil jo stadig påvirke din personlige årsopgørelse hvis du lejer ud på et cvr nr som enkeltmandsvirksomhed. Jeg kan ikke rigtig se forskellen. Har du 80000 til at oprette et ApS med vil du være eneanpartshaver og værdien af anparterne skal også oplyses til skat. Så pas på med at leje ud før du har undersøgt regler og muligheder til bunds for en lejer er som udgangspunkt uopsigelig så bordet fanger.
Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 21:23
Husk at hele ejendommen skal overskødes til dit selskab i givet fald. Undersøg de skattemæssige konsekvenser af dit eget lejemål. Så er du jo pludselig lejer og ikke ejer.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 21:48

Hej jeg havde tænkt mig at jeg som privatperson lejer lejemålet ud til mit firma for 12.000 årligt.
Der skrives så i lejekontrakten at de har fri råderet over lejemålet og gerne må fremleje til tredje person. Havde samtidigt tænkt mig at der skulle stå at firmaet skal stå for vedligehold på lejemålet.

Derefter vil den der skal leje lejligheden leje den af firmaet med fremleje på op til 2år for en pris på 2800-3200.

Er dette ikke muligt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:56

En aftale mellem dig og et firma/selskab om en husleje skal afspejle de faktiske markedsforhold for at holde skattemæssigt. En aftale som du beskriver vil således ikke være muligt, da en husleje på 12.000 kr. ligger væsentligt under den husleje som dit firma kan opnå.

/Henrik

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 21:59

Hvordan hulan gør man det så lige :)

Jeg må jo ikke tjene mere end 12.000 om året ved siden af min revalidering, der må være en løsning på hvordan jeg adskilder lejemålet fra fra min privatøkonomi.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 22:03

Hvad med en konstellation som man f.eks. ser med udlejning af sommerhuse hvor man har et bureau der udlejer på vegne af en, der tager en vis procentdel af udlejningen?  kan jeg lave det sådan?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Skrevet kl. 09:40

Hvad med en konstellation som man f.eks. ser med udlejning af sommerhuse hvor man har et bureau der udlejer på vegne af en, der tager en vis procentdel af udlejningen?  kan jeg lave det sådan?

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 12:09

Hej

Det skattemæssige vil jeg overlade til de rigtig dygtige revisor Amino'er der gang på gang beviser deres værd her på siderne.

Rent juridisk må jeg sige, at du er ude på den forkerte side af lovens tekst, for ikke at sige decideret ulovligt og dermed strafbart.

Faktum er, at du ikke kan leje noget ud, så længe du er under revalidering. Længere er den ikke. Så ryger revaliderings ydelsen. 

Man kan ikke både modtage offentlige ydelser og samtidig drive en indtægtsgivende virksomhed.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)