Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg bruge pengene på butikslokale eller APS?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:
Det handler mere for mig om at jeg skal kunne se mig selv og mine samarbejdspartner i øjnene hvis min virksomhed skulle gå hen og gå konkurs - og at jeg ikke bare smutter fra min ansvar!

Den indstilling er meget respektable, jeg tro dog at du tager en unødvendig stor risiko. 

 

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
jeg tro dog at du tager en unødvendig stor risiko. 

Har man sagt A må man også sige B - og det har jeg valgt! :) 

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Christensen:
Har man sagt A må man også sige B - og det har jeg valgt! :) 

Jammen, held og lykke ønsker jeg dig! 

Fra Taastrup
Tilmeldt 16. May 08
Indlæg ialt: 266
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nordstroem,

Min anbefaling til dig er at stifte det ApS med et kontant indskud på kr. 80.000 som du herefter kan anvende til at købe/ligge depositum på det butikslokale hvorfra du ønsker at drive din virksomhed fra.

Hvad angår kom-i-gang lån så er min erfaring her at du får udarbejdet en god og fornuftig forretningsplan, hvori du beskriver forretningsgangene i din virksomhed, fortæller om dine målsætninger og begrænsninger ved din virksomhed samt laver en beskrivelse af hvilke områder du yder bedst service/varer. Når denne først er gennemarbejdet og klar til banken i forbindelse med denne type lån, så vil processen være nemmere. Dog skal du her være opmærksom på at der forlanges personlig kaution overfor banken vedrørende denne type lån.

Mvh.

Morten

KS Regnskab ApS

www.ksrevision.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig, lav et ApS og brug egenkapitalen til at betale indskud på lejemålet.

Fordelen ved et ApS er netop, at der er begrænset ansvar, og ved et erhvervslejemål er det ikke helt dumt. Hvis det er et godt/attraktivt lejemål og du gerne vil være der længe og bygge forretningen op, så er der en uopsigelighedsperiode på x antal år, både for dig og udlejer. Måske har udlejer 10 uopsigelighed og du har 5 års uopsigelighed. Det er meget normalt.

Problemet er hvis du kommer bagud med betaling af husleje, det kan være mange årsager til det, men faktum (i eksemplet) er, at f.eks. i februar 2012 betaler du ikke husleje til tiden. Du får et påkrav fra udlejer, som siger, at du skal betale inden 3 dage, ellers bliver dit lejemål måske ophævet. Hvis du så stadig ikke betaler, har udlejer ret til at ophæve lejemålet og kræve leje frem til det tidspunkt hvor du kunne opsige lejemålet efter kontrakten, dvs. om 5 år (+ evt. opsigelsesfrist). Det kan medføre, at du skal fra hus og hjem for at komme ud af det lejemål.

Det er ikke bare for sjov at indgå en erhvervslejekontrakt. Den bør gennemgås af en advokat og vær især påasselig med uopsigeligheden, og få så lavet et ApS!!

Held og lykke med det hele!

mvh

Brandur

Tilmeldt 21. Feb 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg vil gerne takke for alle jeres indslag. Det har været ganske interessant læsning.

Havde jeg haft uanede økonomiske ressourcer så var der absolut ingen tvivl om, at jeg bare ville springe ud i det. MEN jeg har også en familie jeg er forpligtet til at tage hensyn til derfor APS'et. 

Jeg vil også gøre jer opmærksom på, at min investering i lokale er ikke som lejer - men jeg har mulighed for at købe mine egne lokaler, netop så jeg ikke hænger på umulige lejeaftaler. Alt andet lig så tænker jeg at jeg på den måde står stærkere.

 

Mvh

Nodrstroem

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 03:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordstrøm:
MEN jeg har også en familie jeg er forpligtet til at tage hensyn til derfor APS'et. 

Selvfølgelig, lige som næsten alle andre.

Held og lykke med din virksomhed, jeg håber inderligt at du får masse af succes!

 

Fra Vordingborg
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kan købe lokaler, og disse lokaler koster mere end kr. 80.000,-, kan du jo få både i pose og sæk. Du kan nemlig stifte et ApS og bruge de kr. 80.000 til at købe forretningen med, så ejer dit selskab forretningen. Du skal også passe på om du skal betale skat af det du tjener. I et ApS skal du betale skat af den første krone du tjener som direktør/ejer, men i en personligt drevet virksomhed kan du flytte pengene fra den ene lomme i den anden, uden at de skal forbi SKAT først. Du skal stadigvæk betale skat af evt. overskud, men fordelen ved personligt ejet virksomhed er (og det er nok kun det første år) at man kan nøjes med at betale skat når året er omme og man kan konstatere, at man fik et overskud.

Hvis man får underskud (hvilket er meget normalt første år), får du at vide at du ikke skal betale noget, og hvis du har ApS får du de penge tilbage du har betalt i skat, sådan ca. Det er smartere, rent likviditetsmæssigt at beholde pengene og først betale skat når det viste sig, at man fik overskud.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)