Jeg har et spørgsmål til et nyt website vi er ved at udvikle. Kort fortalt er det et site, hvor små butikker kan oprette deres egen webshop. Hver butik skal have mulighed for at kunne modtage betalinger via kreditkort (f.eks. DIBS eller quickpay). For ikke at gøre det for besværligt, vil vi gerne nemt kunne sætte et system op, hvor betalingerne til den enkelte butik går direkte til butikkens egen bankkonto.
Kan dette laves på en smart måde, eller er vi nød til at kanalisere alle betalinger igennem vores egen bankkonto, og så derefter udbetale dem til den enkelte butiks ejere?
Hvis du mener at hver enkelt butik ikke individuelt skal ansøge om indløsningsaftale ved NETS (eller tilsvarende), så vil det nok være et problem, da de generelt ikke er positivt indstillet over for aftaler af denne type, hvor du står som ansvarlig mellem dem og en "masse" butikker.
Hvis de hver især får indløsningsaftale, går pengene jo ind på deres egen konto...
Hvis du kan undvære dankort, hvorfor så ikke indgå aftale med quickpay om "vidresalg" af deres løsning (så kan du nok få den del ned i rimelig pris), og så læg op til at dine kunder selv skal lave indløsningsaftale. Hvis de kan undvære rene dankort, kan det jo gøres billigt med euroline som indløser.
Butikkerne har hver deres profilside / butiksside, med deres egne produkter på vores site. f.eks. ”kundensbutik.voressite.dk”. Så det er ikke sådan, at de hver især har deres eget domain med webshop osv.
Som ny butik skal det være nemt og hurtigt at komme i gang, så en indløsningsaftale, hvor de skal igennem en godkendelsesprocess hos ex. Nets vil nok være for meget bøvl, og skræmme mange væk fra sitet
Som jeg forstår det, kommer vi ikke uden om at de enkelte butikker skal godkendes før de kan komme i gang med at modtage kortbetalinger.
Hvis alle pengene kanaliseres igennem os, ved du så om der er en smart løsning, f.eks. e-conomics eller lign. hvor man nemt kan administrere betalingerne?
Hvis I ønsker kortbetaling kan alle pengene ikke blive kanaliseret igennem jer. Den slags vil indløserne (nets, teller, euroline, etc.) ikke acceptere.
Hver butik m. sine vare skal have sin egen indløsningsaftale.
Alternativt skal I være den juridiske enhed som står for salget (og ansvaret) for alle varer.
Nej, jeg kender ikke en konkret løsning f.eks. med e-conomics, men hvis man har erhvervskonto ved f.eks. danske bank og deres "Buisness online" netbank, så er der forskellige muligheder for intergration med økonomi systemer. Da f.eks. e-conomic også har API burde man kunne få lavet (kodet) en automatisk løsning.
Mht. indløsningsaftale, har mine erfaringer med euroline været at de er betydlig hurtigere end NETS til at behandle ansøgninger, så det var egentlig også derfor jeg nævnte dem.
Jeg hedder Pernille Dehn og arbejder i Danske Bank. Jeg vil gerne bede en af vores eksperter i cash management til at ringe dig op og fortælle om de forskellige løsninger, vi har, hvis du ønsker det. Send mig en mail på kundehenvendelser@danskebank.dk med dit nummer. Så ringer vi :-)
Vil det sige, at jeg kan nøjes med en betalingsgateway f.eks. DIBS eller Quickpay, og ved kundernes betaling, på en eller anden måde, få betalingerne fordelt på forskellige sælgers konti? Jeg har spurgt til det hos DIBS og de siger de ikke understøtter dette.