Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt tv program ! Kan det beskyttes ved et patent eller ligende ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået med en drøm gennem mange år at lave et tv program som Robinson altså ikke det samme koncept men samme stil med nogle mennesker som deltager og bilver udsat for forskellige ting. 

Jeg har ikke penge til at få et sådan projekt op at køre og tør ikke fortælle om det til eks mastif media som jo laver robinson. 

Konceptet er simpel samle nogle mennesker og lave en masse bøvl, dog med et tvist som ikke før er som på tv. 

Jeg kunne vildt godt bruge en hjælpende hånd her for en ting er jo at skrive det ned, ikke at det er nemt men har min tekstforfatter  men skal vide nogle omkring hvordan man beskytter sin ide mod at tv selskaberne bare laver en kopi. 

Mener at eks robinson endelig kommer fra usa og mastif blot har købt rettighederne til at vise dig, ret mig hvis jeg tager fejl. 

ok de ting jeg gerne vil vide

Kan sådan noget beskyttes ? hvis ja hvordan ? og af hvem ? 

Er der penge i sådan noget for mig, hvis det bliver et hit ?

Hvad har du gjort for at beskytte dette Martin Thorborg det kunne jo godt gå hen at blive et kæmpe hit

http://www.amino.dk/forums/t/137381.aspx?PageIndex=1

Thomas 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:02

Ingen :) ? 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 10:34

Kan se det er lidt gammelt, men du får lige et svar alligvel...

Man kan ikke have ophavsret til en ide eller et koncept ("En tv-serie, med nogen kendte, der ikke kan lave mad skal gøre det alligevel, mens en kok fortæller hvor talentløse de er”) Det indgår ikke i Ophavsretslovens definitioner på ”værker”. (Ellers var der jo også kun en TV-station, der havde tv-avis/nyheder...)

Det betydet at du gerne må lave et quiz program hvor man kan vinde en million kroner ved at svare rigtigt på en række spørgsmål, men du må IKKE kalde det ”hvem vil være millionær, bruge deres melodi, studie osv)

Umiddelbart er der to muligheder herfra, du kan udvikle konceptet færdigt... helt ned til jingels, script, flowchart, grafik osv. Når det bliver så færdigt at det kan defineres som et værk, kan du så sikre dig de relevante rettigheder, og når først du er nået der til er det ikke så svært, til gengæld er det et stort arbejde at komme der til.

Alternativt gør man nogle gange det at man op til et møde aftaler med tv-selvskabet at man deponerer sit oplæg hos en faglig organisation eller advokat, skulle der så senere opstå en tvist (og det er mig bekendt aldrig sket i DK) kan du så via det deponerede dokument bevise hvad du ”bragte til bordet”.

Jeg kender flere af producerne på både koncern og mastiff, og selvom de er købmænd er de altså ikke ude på at stjæle, tit er det også meget nemmere for dem at købe et færdigt succesfuldt koncept fra USA og få det til at spille, end ansætte nogen til at tænke helt nye tanker og ideer de ikke aner hvor ender. Så jeg tror ikke dit problem bliver at de stjæler ideen, mere at de ikke vil mødes før du har afprøvet det færdige koncept i et andet land.

Bare mine 5 cent

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:02
Sansir har fat i det rigtige, det sværeste er at få dem i tale, selv har jeg indsendt over 25 formater til tv og produktionsselskaber og har "KUN" fået antaget 3 i danmark og 3 i udlandet.
vejen er lang bakket og stejl.selskaberne bliver præsenteret for flere hundrede om året og Danmark er altså et mwget lille land.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:09

Glasmager:
selv har jeg indsendt over 25 formater til tv og produktionsselskaber og har "KUN" fået antaget 3 i danmark og 3 i udlandet.
vejen er lang bakket og stejl.selskaberne bliver præsenteret for flere hundrede om året og Danmark er altså et mwget lille land.

Det kan jeg som filmmand bare sige - og det tror jeg du ved -  med dine citationstegn og store bogstaver om KUN - er en MEGET flot score

Det er hundesvært at komme med noget nyt som ikke er testet i udlandet, og taler vi de store som DR, TV2 og TV 3 er det mange grader over hundesvært. Det skal dog ikke skræmme trådstarter, det er blot at mase på, komme ud og få personlige kontakter, ha hele sin glæde over produktet med - og præsentere det helt koncist på 10 minutter så ingen er i tvivl om mål og midler.

Til visse kan man med fordel givet knytte noget productplacement, og har man aftaler så skader det givet ikke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 10:42

Du kan også investere lidt penge i din idé og få procuceret en pilot. Det er klart, at hvis det skal foregå på månen over 2 år, så bliver det lidt dyrt, men hvis du kan, så kunne du via fx youtupe teste konceptet og derefter sælge successen til et selskab.

Piloten er i øvrigt en effektiv beskyttelse mod kopiering.

Mvh. Aleksander

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)