Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmands virksomhed, SU og skat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Sep 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Jeg vil hører om der er nogen derude som kan hjælpe mig, da jeg går og er lidt forvirret over at jeg nu betaler meget mere skat af min SU end jeg førhen har gjort.

Min situation:
Jeg har for nyligt starte egen virksomhed (en mindre enkeltmand virksomhed) hvor jeg har indberettet til skat hvor meget jeg forventer at tjene.
Skat sender mig et girokort hver måned som jeg glædeligt betaler, jeg forstår bare ikke hvorfor at de sender girokort med skat som jeg skal betale, og samtidig også trækker over 2000 kr i skat via min su.

Hvorfor skal jeg betale mere skat af min su nu?-jeg er godt klar over at jeg også betalte skat af min su før.

Er det muligt at få opdelt firma skatten og privat skatten? Jeg havde jo lidt håbet på at jeg havde min su som en fast indtægt hver måned.

Lige en ting til :).
Når jeg driver en enkeltmands virksomhed, kan jeg så bare overfører penge fra min privat konto og over på firmaet konto og omvendt? Det er jo mig der hæfter for alt så jeg kan vel gøre som jeg har lyst?

Håber at der sidder nogen derude som kan hjælpe mig, er virkelig frustreret!

På forhånd tak

Mvh Morten.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:52

Hvorfor ikke ringe og spørge Skat, det er trodsalt dem der gør det :)

- Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Hej.

Du skal så lige huske at indberette den skat du har betalt af SU`en allerede, fordi ellers går

det galt.

Ja...du kan frit overføre fra og til firma/privat og omvendt.

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46611
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:06

Skat trækker ikke - som du vist har forstået - SU skat af su pengene og fortjeneste skat af dit arbejde. De trækker det de kan fra den der udbetaler penge til dig = SU, og resten via giro. Der er derfor ikke den mulighed du taler om med at få skat af hver del, og det er også ligemeget i virkeligheden, din skat bliver det samme. 

Du skal selvklart sikre at skat ved du betaler skat af din SU, men det vil jeg tro helt automatisk ligger i skats egen beregning, de har jo dit hidtidige forskud, men hvis det er en ændring du laver i forskud sent i året, kan det gøre en forskel, at du som Peter siger, SKAL huske at indtaste hvad du har betalt i skat til nu,

Det har ingen betydning for den samlede skat, så du må leve med den fordeling, men du skal naturligvis også tænke på, at din indtægt ikke kommer op, hvor du skal betale SU tilbage, eller i alle fald være forberedt på det, hvis det er tilfældet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)